chribbe wrote:Lindgrennkpg wrote:Säljare : Jag
Köpare : chribbe
Har en 328 jag slaktar i delar. chribbe ville ha veven från den så vi bestämmde 2500kr och han ville ha den så fort som möjligt. nemas problemas!! jag ställde klockan i söndags och gick upp lyfte ur maskinen skruvade isär allt och plockade ut veven vart lite senare än vad jag trodde men skulle gå bra i veckan sa chribbe. Sen vart det samma kväll vilket bara var skönt. Så jag åkte in till norrköping för att möta upp chribbes polare som skulle köpa den. första som händer är att han börjar pruta även att vi bestämmt 2500kr men jag gav med mig och gick med på 2200kr vi la in den i bilen och sen gick han och tog ut pengar. sen börja han prata om att det var fel färg på veven osv.
slutade med att det var tydligen inte rätt vev och vi la över den i min bil igen och så vart det inget.
men OBS det var en 2.8liters vev som jag hade lovat att det var.
Känns riktigt pissigt när chribbe tydligen hade koll på att det fanns olika härdning då hade han kunnat sagt de,så jag kunde kolla om den är grönaktig isf skulle han ha den för 2500kr. annars vill han inte köpa den hade han kunnat sagt så hade jag kunnat tagit ner tråget och kollat och sen sålt maskinen komplett istället utan kringutrusting pga lite är sålt. men slippa stå en hel söndfag och reva ner en komplett maskin för man hade köpare på veven helt i onödan.
Så det la man en hel söndag på + åkte in till norrköping och mötte upp dom för ingenting.
Inte meningen att kasta skit på nån som jag sagt till chribbe men tycker affären var skit och den här tråden är ju till för att varna folk och då skriver jag gärna om detta här så folk vet hur det kan gå till med chribbe sen vet jag att många gjort bra affärer med honom också men den här var SKIT.
0/5 till chribbe.
För det första var det inte jag som skulle ha veven utan fredrick som du träffa och prata med innan ni möttes upp.
sen är det ingen som har tvingat dig att gå upp en söndag och meka isär motorn.
och hade inte en tanke på att fråga om den var grön eller inte. sen att fredrick inte ville ha den för att den inte var härdad kan du inte kasta skit på mig när jag både ville hjälpa dig och fredrick med en bra affär. jag kan ju inte direkt tvinga honom att köpa den för att du har stått en dag och mekat.
sen att det blev så här är skit tråkigt. hade det varit rätt vev hade han köpt den.
Så lät det inte i början på telefonen iaf då skulle du ha veven sen ville du köpa hela motorn för en av dina polare ville ha lite delar. aja skitsamma vem som skulle ha den.
nej absolut har ingen tvingat mig att gå upp men du hade bråttom och ville ha den fort så då är det vell vettigast för mig att ta ur den fort så det blir en bra affär för båda.
då kunde du ha förklarat för mig innan eller han som skulle ha den hur jag skulle se hur det är rätt vev eller inte så jag sluppit riva isär en komplett motor, hålla på en hel söndag, åka in till norrköping.......