Info om Säljare/Köpare

Sälj dina trimdelar

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

Lindgrennkpg

Re: Info om Säljare/Köpare

Post by Lindgrennkpg »

chribbe wrote:
Lindgrennkpg wrote:Säljare : Jag

Köpare : chribbe

Har en 328 jag slaktar i delar. chribbe ville ha veven från den så vi bestämmde 2500kr och han ville ha den så fort som möjligt. nemas problemas!! jag ställde klockan i söndags och gick upp lyfte ur maskinen skruvade isär allt och plockade ut veven vart lite senare än vad jag trodde men skulle gå bra i veckan sa chribbe. Sen vart det samma kväll vilket bara var skönt. Så jag åkte in till norrköping för att möta upp chribbes polare som skulle köpa den. första som händer är att han börjar pruta även att vi bestämmt 2500kr men jag gav med mig och gick med på 2200kr vi la in den i bilen och sen gick han och tog ut pengar. sen börja han prata om att det var fel färg på veven osv.

slutade med att det var tydligen inte rätt vev och vi la över den i min bil igen och så vart det inget.

men OBS det var en 2.8liters vev som jag hade lovat att det var.

Känns riktigt pissigt när chribbe tydligen hade koll på att det fanns olika härdning då hade han kunnat sagt de,så jag kunde kolla om den är grönaktig isf skulle han ha den för 2500kr. annars vill han inte köpa den hade han kunnat sagt så hade jag kunnat tagit ner tråget och kollat och sen sålt maskinen komplett istället utan kringutrusting pga lite är sålt. men slippa stå en hel söndfag och reva ner en komplett maskin för man hade köpare på veven helt i onödan.

Så det la man en hel söndag på + åkte in till norrköping och mötte upp dom för ingenting.

Inte meningen att kasta skit på nån som jag sagt till chribbe men tycker affären var skit och den här tråden är ju till för att varna folk och då skriver jag gärna om detta här så folk vet hur det kan gå till med chribbe sen vet jag att många gjort bra affärer med honom också men den här var SKIT.

0/5 till chribbe.

För det första var det inte jag som skulle ha veven utan fredrick som du träffa och prata med innan ni möttes upp.
sen är det ingen som har tvingat dig att gå upp en söndag och meka isär motorn.
och hade inte en tanke på att fråga om den var grön eller inte. sen att fredrick inte ville ha den för att den inte var härdad kan du inte kasta skit på mig när jag både ville hjälpa dig och fredrick med en bra affär. jag kan ju inte direkt tvinga honom att köpa den för att du har stått en dag och mekat.

sen att det blev så här är skit tråkigt. hade det varit rätt vev hade han köpt den.

Så lät det inte i början på telefonen iaf då skulle du ha veven sen ville du köpa hela motorn för en av dina polare ville ha lite delar. aja skitsamma vem som skulle ha den.

nej absolut har ingen tvingat mig att gå upp men du hade bråttom och ville ha den fort så då är det vell vettigast för mig att ta ur den fort så det blir en bra affär för båda.

då kunde du ha förklarat för mig innan eller han som skulle ha den hur jag skulle se hur det är rätt vev eller inte så jag sluppit riva isär en komplett motor, hålla på en hel söndag, åka in till norrköping.......
Johan Lindgren - 0763937586
chribbe

Post by chribbe »

det var han som ville ha hela motorn. jag ville inte ha några av dina prylar. men det är jag som får ta skiten för allt nu
Lindgrennkpg

Post by Lindgrennkpg »

chribbe wrote:det var han som ville ha hela motorn. jag ville inte ha några av dina prylar. men det är jag som får ta skiten för allt nu

Okej okej, så lät det inte i telefonen iaf.

skitsamma det är försent att ångar nu men nu vet folk på ppf att dom kanske får tänka efter en extra gång och vilja ha ut en handpenning eller nått innan dom plockar ner nått åt dig eller din polare.
chribbe

Post by chribbe »

Lindgrennkpg wrote:
chribbe wrote:det var han som ville ha hela motorn. jag ville inte ha några av dina prylar. men det är jag som får ta skiten för allt nu

skitsamma det är försent att ångar nu men nu vet folk på ppf att dom kanske får tänka efter en extra gång och vilja ha ut en handpenning eller nått innan dom plockar ner nått åt dig eller din polare.

absolut och nu vet alla att din vev inte är härdad
Lindgrennkpg

Post by Lindgrennkpg »

chribbe wrote:
Lindgrennkpg wrote:

absolut och nu vet alla att din vev inte är härdad

Japp det är jätte bra att alla vet för jag lurar ingen och har absolut inte sagt till dig att min vev är härdad heller.

men jag antar att dne är härdad men dom har nog olika härdning.
fredrik f

Post by fredrik f »

Fattar inte varför Chribbe får skit för när de va ja som va intresserad av veven inte han... sen att du står å plockar ner motorn e upp till dig, ja sa att ja var intresserad av hela motorn men då sa du att de var massor av saker som va tagna på den , å då va de inte intressant längre, men va sugen på veven fortfarande! när ja kommer dit så ser ja att de va fel färg på den , så ja blev osäker ,ringde runt lite å hörde mig för å fick reda på att den inte va härdad! å där av så prutade ja till 2200 å inte 2500 som var sagt . Sen när man frågar årsmodell å miltal så vet du absolut ingenting om den å inte heller förra ägaren, så då bestämde ja mig för att skita i den för de fanns andra som var härdade för mindre pengar!!!! Så vill du gnälla så gnäll på mig!!!!

Konstiga e bara att du hade ju andra köpare som ville ge mer för den än va ja ville så de va väl jätte bra för dig, Sen så bad ja om ursäkt för att du hade fått åka i onödan, men de hade ju ja me fått göra så sluta tjura!!! /Fredde
Lindgrennkpg

Post by Lindgrennkpg »

fredrik f wrote:Fattar inte varför Chribbe får skit för när de va ja som va intresserad av veven inte han... sen att du står å plockar ner motorn e upp till dig, ja sa att ja var intresserad av hela motorn men då sa du att de var massor av saker som va tagna på den , å då va de inte intressant längre, men va sugen på veven fortfarande! när ja kommer dit så ser ja att de va fel färg på den , så ja blev osäker ,ringde runt lite å hörde mig för å fick reda på att den inte va härdad! å där av så prutade ja till 2200 å inte 2500 som var sagt . Sen när man frågar årsmodell å miltal så vet du absolut ingenting om den å inte heller förra ägaren, så då bestämde ja mig för att skita i den för de fanns andra som var härdade för mindre pengar!!!! Så vill du gnälla så gnäll på mig!!!!

Konstiga e bara att du hade ju andra köpare som ville ge mer för den än va ja ville så de va väl jätte bra för dig, Sen så bad ja om ursäkt för att du hade fått åka i onödan, men de hade ju ja me fått göra så sluta tjura!!! /Fredde

okej okej men chribbe sa aldrig över telefonen vem som skulle ha den.

det hade ju vart bra om ni förklara för mig vad som är rätt och fel färg på en vev innan isåfall för jag har bara sett vevar med denna färgen aldrig nån grön vev.

och jag tänker fan gnälla och jag har gnällt nu men ändra allt som står chribbe då till ditt namn.

vem fan säger inte att nån betalar mer när nån ska börja pruta första som händer när man redan bestämm ett pris.

kanon bra att säga att man ska ha nått , bestämma ett pris, komma och pruta , sen inte köpa den.

nu vet alla iaf att man ska va lite varsam och ta en handpenning innan man plockar ner nått..

bara det jag vill skriva så folk vet det. då jag vill skriva ut det här för jag har läst lite här som hjälpt mig förut vem man ska va varsam med att göra affärer med så då vill jag hjälpa folk tillbaka.

nästa gång = berätta att veven ska va grön eller rosa eller vad fan det ska va för färg innan du säger att du ska ha skiten... hade mil och årsmodell vart så intressant , fråga det innan du hade sagt att du ska ha den så jag inte behövt plcoka ur den, pruta inte på ett redan bestämmt pris , pruta inte ner till ett pris gå och ta ut pengar och sen ångra dig när den redan ligger i din bil säg nej direkt isåfall....
fredrik f

Post by fredrik f »

Chribbe ja ber om ursäkt för att du har fått skit för nåt som du inte har gjort!! Du ville bara hjälpa han att sälja veven ,å mig att hitta en vev!!

Så nu vet alla att Lindgrens vev inte har den blåaktiga härdningen som dom flesta e ute efter..... sen e de upp till var å en att köpa hans vev , men tänk på att ni kan bli uthängda på nätet om ni inte köper den!!!!!
Andy_b

Post by Andy_b »

Lindgren jag skrev just ett jätte långt inlägg om en "Tokfin" e30 touring bak lucka du sålde som kom fram och var sönder rostad och som du inte gjort rätt för

men jag ångra mej och radera allt och låter köparen av luckan själv skriva om han orkar
pm om det är nått
Lindgrennkpg

Post by Lindgrennkpg »

fredrik f wrote:Chribbe ja ber om ursäkt för att du har fått skit för nåt som du inte har gjort!! Du ville bara hjälpa han att sälja veven ,å mig att hitta en vev!!

Så nu vet alla att Lindgrens vev inte har den blåaktiga härdningen som dom flesta e ute efter..... sen e de upp till var å en att köpa hans vev , men tänk på att ni kan bli uthängda på nätet om ni inte köper den!!!!!

Det är kanon att alla vet det då men jag hade inte sagt nått annat heller.

Ja man blir uthängd här där man ska hänga ut folk ang sånt här. OSERIÖSA AFFÄRER!
Lindgrennkpg

Post by Lindgrennkpg »

Andy_b wrote:Lindgren jag skrev just ett jätte långt inlägg om en "Tokfin" e30 touring bak lucka du sålde som kom fram och var sönder rostad och som du inte gjort rätt för

men jag ångra mej och radera allt och låter köparen av luckan själv skriva om han orkar

Tja!

Jag väntar på ett mail från den killen med bilder, så ska jag föra över pengar till honom direkt inga problem , men han har inte skickat bilderna.

Sen sa jag att luckan var fin inte tokfin, men så som han förklara verkade den inte va nån höjdare alls och därför jag väntar på bilder.

Jag har inte en aning om vad han hette här på ppf och har inga pm från honom så inte lätt för mig att höra av sig till honom senast jag hörde från honom var att hna skulle skicka bilder.

och var det som han säger då är det självklart att jag för över pengarna till honom.

Så du kan gärna be honom höra av sig till mig via pm,sms eller ringa eller vad som!

mvh // johan
Lindgrennkpg

Post by Lindgrennkpg »

Lindgrennkpg wrote:
Andy_b wrote:Lindgren jag skrev just ett jätte långt inlägg om en "Tokfin" e30 touring bak lucka du sålde som kom fram och var sönder rostad och som du inte gjort rätt för

Tja!

Jag väntar på ett mail från den killen med bilder, så ska jag föra över pengar till honom direkt inga problem , men han har inte skickat bilderna.

Sen sa jag att luckan var fin inte tokfin, men så som han förklara verkade den inte va nån höjdare alls och därför jag väntar på bilder.

Jag har inte en aning om vad han hette här på ppf och har inga pm från honom så inte lätt för mig att höra av sig till honom senast jag hörde från honom var att hna skulle skicka bilder.

och var det som han säger då är det självklart att jag för över pengarna till honom.

Så du kan gärna be honom höra av sig till mig via pm,sms eller ringa eller vad som!

mvh // johan

kikade och hittade hans mail i skräpposten där jag aldrig kollar så han har fått svar nu så han har pengar på sitt konto så fort han skickar sina uppgifter =)
TreLingon

Post by TreLingon »

Har köpt en del av Lindgrennkpg förut och alltid nöjd med prylarna...

5/5
Lemheden

Post by Lemheden »

TreLingon wrote:Har köpt en del av Lindgrennkpg förut och alltid nöjd med prylarna...

5/5

+1!
Däckcenter Vellinge///Spacer.se///jjautoparts.se///Magnus bildetaljer Trelleborg///Nipotrading///

Micke Lemheden
0736962168
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

lindgren får 4/5 av mig

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Manne

Post by Manne »

Har också gjort affärer med Lindgrennkpg utan bekymmer :)

5/5 från min sida!
Lindgrennkpg

Post by Lindgrennkpg »

Vad trevliga ni är grabbar =)

Jag har inte haft problem med nån mer än nån pundare i skåne vad han hett som blåste mig på en hög tusenlappar för m3skärmar.

och sen det här med veven jag vart förbannad över när man ställer upp för det är sagt att han ska ha veven sen prutas det och inte köps osv men skitsamma nu!

SÅ det betyder att ni har 5/5 från min sida med =) sjäkvklart inte vev killarna men ni andra som skrev.

(den där bakluckan andy skrev om är pengar översatt till han som köpte den exakt samma summa som jag fick för den ink frakt) <- så det är löst. det var mitt fel jag kollade inte så noga på insidan av luckan och tvättade inte av den så man såg allt heller.

Så jag är inte farlig att göra affärer med så ni vet =)
Post Reply