Tips till windows vista!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tips till windows vista!
Har precis formaterat om datorn efter ca 5.5år! Tyckte det var dags nu efter allt strul med forumet osv, va lite osäker om man fått nått skit på den..
Och eftersom man inte har behövt brytt sig om att ställa in allt som man vill ha det sen 5.5år tillbaks så undrar jag nu hur fan jag får till vissa saker! tex det som kommer upp att man ska godkänna allt man gör! har helt glömt bort hur jag tar bor det!
Och eftersom man inte har behövt brytt sig om att ställa in allt som man vill ha det sen 5.5år tillbaks så undrar jag nu hur fan jag får till vissa saker! tex det som kommer upp att man ska godkänna allt man gör! har helt glömt bort hur jag tar bor det!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Tips till windows vista!
Du formaterar om å väljer vista av alla operativ, uhhhh
Skulle kört 7'an, vista e ju som att be om trubbel
Edit: sorry, kom just på att jag inte tillförde tråden ett skit
Skulle kört 7'an, vista e ju som att be om trubbel
Edit: sorry, kom just på att jag inte tillförde tråden ett skit
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Re: Tips till windows vista!
har fungerat klockrent för mig i 5.5år så jag har inget ont att säga om Vista! =)
Gjorde en systemåterställning med utbrända recoveryskivor och då blev det ju som det blev, dvs det operativsystem datorn levererades med! VISTAAAA!
Gjorde en systemåterställning med utbrända recoveryskivor och då blev det ju som det blev, dvs det operativsystem datorn levererades med! VISTAAAA!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
byt till windows 7 istället, vista blev ju knappt klart innan 7an släpptes..
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
-
Säger windows sju me, vista hör hemma i soptunnan.
-
Hansa wrote:Har precis formaterat om datorn efter ca 5.5år! Tyckte det var dags nu efter allt strul med forumet osv, va lite osäker om man fått nått skit på den..
windowsknappen + r - skriv msconfig - verktyg - ändra UAC-inställningar
E61 535D m-sport touring
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i
Känns som ni inte vet vad ni pratar om, är väll bara jag i hela världen som har fått Vista att fungera klockrent antar jag!
Aldrig några problem, aldrig nått ras, aldrig nån bugg, aldrig någonting öht! på 5.5år! När jag köper en ny dator får vi se vad den levereras med för operativsystem! så under tiden kan väll ni som verkar vara superdatahackers berätta den enkla frågan jag ställde istället
Aldrig några problem, aldrig nått ras, aldrig nån bugg, aldrig någonting öht! på 5.5år! När jag köper en ny dator får vi se vad den levereras med för operativsystem! så under tiden kan väll ni som verkar vara superdatahackers berätta den enkla frågan jag ställde istället
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Hansa wrote:Känns som ni inte vet vad ni pratar om, är väll bara jag i hela världen som har fått Vista att fungera klockrent antar jag!
kan hoppa in på din sida med då. jag hade vista inga som helst problem för mig heller. hoppade över till win7 bara för att testa något annat.
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
Det låter som du pratar om UAC, user account control.
Har för mig att det är kontrollpanelen - > användare -> ändra uac inställningar, direktöversatt. Har engelskt win7 men det är liknande i vista.
Har för mig att det är kontrollpanelen - > användare -> ändra uac inställningar, direktöversatt. Har engelskt win7 men det är liknande i vista.
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Japp! fixat redan! =) tackar tackar!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Trode inte de fanns nån människa på jorden som körde vista längre
Va har du mot 7:an? Vista är bara seg och jobbigt... 7:an har Xp:s prestanda men Vistas utseende. Alltså mycket bättre än Vista
Kontentan blir att operativsystemet använder mycke mer av datorns prestanda än nödvändigt så har man då inte en värsting dator så lär 7:an ge mycket bättre prestanda.
Va har du mot 7:an? Vista är bara seg och jobbigt... 7:an har Xp:s prestanda men Vistas utseende. Alltså mycket bättre än Vista
Kontentan blir att operativsystemet använder mycke mer av datorns prestanda än nödvändigt så har man då inte en värsting dator så lär 7:an ge mycket bättre prestanda.
Leo Andersson
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
Har inget emot 7an alls! men som jag sa, när jag gjorde recoveryskivorna så har jag ju inget val, då blir det ju med Vista!
Går väll att ladda ner 7an och installera det men vet inte hur det blir med alla drivrutiner då, eftersom jag inte fick med några skivor till drivrutiner när jag köpte denna dator för massa massa år sedan! Så jag vill inte börja krångla.
Ska nog köpa en stationär dator snart och ha som "mediacenter" här hemma, är så sällan jag har med mig datorn när jag åker någonstans ändå (har laptop)
Går väll att ladda ner 7an och installera det men vet inte hur det blir med alla drivrutiner då, eftersom jag inte fick med några skivor till drivrutiner när jag köpte denna dator för massa massa år sedan! Så jag vill inte börja krångla.
Ska nog köpa en stationär dator snart och ha som "mediacenter" här hemma, är så sällan jag har med mig datorn när jag åker någonstans ändå (har laptop)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Denna är bra som fan. När jag körde Vista så lirade allting klockrent, hade aldrig problem med vista.
http://www.blackviper.com/2009/05/31/bl ... gurations/
http://www.blackviper.com/2009/05/31/bl ... gurations/
076-115 58 55
-88 E30 325IK
-88 E30 325IK
Hade inte heller några problem med vista, körde det på laptopen.
Dock är det hemskt minneskrävande så mkt ram är en förutsättning för att få lite flyt, win7 har förbättrats på många sätt och är egentligen vad vista borde varit från början.
Dock är det hemskt minneskrävande så mkt ram är en förutsättning för att få lite flyt, win7 har förbättrats på många sätt och är egentligen vad vista borde varit från början.
Daniel Carlsson
-
Vista var dåligt innan SP2, då blev det ordning på grejerna. Så är det i princip alltid med en ny Windows version. XP var också riktigt ruttet innan SP2 kom.
Windows sju är mer som Vista SP3 egentligen än ett nytt OS. Kollar man faktiskt om windows utforskaren så är Windows 7 egentligen Windows version 6.1, Vista är 6.0.
På jobbet har vi ett par tusen pc-klienter och vi har snart lyft i princip alla från Vista till Win7.
Angående drivrutiner så hittar i princip Windows 7 allt automatiskt så det behöver du inte oroa dig för.
Windows sju är mer som Vista SP3 egentligen än ett nytt OS. Kollar man faktiskt om windows utforskaren så är Windows 7 egentligen Windows version 6.1, Vista är 6.0.
På jobbet har vi ett par tusen pc-klienter och vi har snart lyft i princip alla från Vista till Win7.
Angående drivrutiner så hittar i princip Windows 7 allt automatiskt så det behöver du inte oroa dig för.
E61 535D m-sport touring
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i