Z45 med eller utan ställbart kamdrev?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
marta_jag
Posts: 71
Joined: 15 Mar 2009, 19:58
Location: Örebro

Z45 med eller utan ställbart kamdrev?

Post by marta_jag »

Tjena undrar om man måste ha ställbart kamdrev när man kör med z45 kam och varför?

Mvh Martin
kanan
Posts: 20
Joined: 19 Apr 2011, 20:04

Re: Z45 med eller utan ställbart kamdrev?

Post by kanan »

Ja det behöver du för att ställa in kammen optimalt.
Mvh kanan
User avatar
marta_jag
Posts: 71
Joined: 15 Mar 2009, 19:58
Location: Örebro

Re: Z45 med eller utan ställbart kamdrev?

Post by marta_jag »

Okej. Men hur gör man med rotor och fördelarlock då? Passar det allafall? Hur vet man hur den ska ställas in då?
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Re: Z45 med eller utan ställbart kamdrev?

Post by markus »

marta_jag wrote:Okej. Men hur gör man med rotor och fördelarlock då? Passar det allafall? Hur vet man hur den ska ställas in då?


Det passar ändå. Man ställer in med indikatorklocka på ventil-retainern på 6ans cylinder. Bäst är att göra en grundinställning och sen justera i bänken.

Det går dock köra z45 utan ställbart kamdrev men då kan man lika gärna köra originalkam för man får inte ut det man betalar för utan.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply