En mindre i familjen.

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Blöjan

En mindre i familjen.

Post by Blöjan »

Idag så har det varit en väldigt lång och jobbig dag.

Fick ett samtal vid 04.00 av min far där han meddelar att min farmor gått bort :(

Måste bara skriva av mig lite, läs om ni vill, inget jag tvingar er att göra.

4 Januari så hade hon ramlat ur sängen o slagit i huvet mot sängbordet. Envis som hon var så trodde hon i början att hon hade fått vinterkräksjukan och envisades med att vägra att åka in till sjukan eller ens att få besök pga smittrisken.
20 Januari så tvingar farsan henne att åka med in till sjukan och han ringer dit en ambulans när han fick se hur hon såg ut.

På sjukan så är de nästan hundra på att hon fått en hjärtattack/förmaksflimmer den 4 Januari och lägger in henne.
På Lördagen så åker jag dit med morsan för att hälsa på, hon var då rätt pigg och skämtade och så.
Visste aldrig då att jag var den sista som skulle se henne i livet av familjen.

På Måndagen så skulle jag åka ut igen o hälsa på men när jag var halvvägs vid skanstull så ringer hon och totalvägrade att få besök. Dum som man var så löd man och åkte hem igen.

Tisdagen ( 24 jan) Så var hon uppe vid 01 och sprang runt lite, började bli andfådd och ringde på klockan för att kolla av med sköterska osv. Fick sitta upp en stund och sen la sig ner. Vid klockan 02 så ringde hon igen och sköterskan såg då att hon va riktigt dålig, larmade läkare och strax senare så var de igång med hlr. Samtidigt så tog läkaren och tittade med ultraljud på hjärtat och såg att de slutat slå helt o hållet. Vad jag fick veta så blev hon dödsförklarad 03.42

Det läskiga var att klockan 02.04 så tänkte jag på henne eftersom jag inte kunde somna och började faktist storböla och hade stor ångest. Somnade vid 03.00 och klockan 04.00 ringde farsan o meddelade att de ringt ifrån SÖS o att hon gått bort. Klev upp och åkte nästan direkt in till stan till farsan och sen vidare till SÖS.

Jag är VERKLIGEN inte vidskeplig men när jag fick höra att farsan inte heller kunde sova och vid 02.00 kände samma obehag som jag gjort så började man ju fan undra.

På sjukhuset så snackade vi med sköterskorna och där fick jag berättat att vid kl 02.00 så hade då min farmor börjat klicka på alarmknappen eftersom hon började må dåligt. Tro fan att jag o gubben blev ställda!

Blev 73 år, väldigt pigg i huvudet och tillochmed sjukhuspersonalen var överraskade över att det gick som det gick :(

Resten av dagen har tillbringats bla. med att åka till hennes hus för att kunna meddela vänner o bekanta.
Inget direkt roligt jobb när de flesta blev väldigt chockade.

När vi var hemma hos henne så fick jag riktigt dåliga vibbar när jag så att hon redan lagt fram telefonbok, kontaktböcker och en stor bippa med diverse papper och testamentet.
Fick ju lite aningar då att hon kanske faktist visste vad som hade hänt den 4 januari och att hon helt enkelt var fullt medveten om vad hon väntade sig.

Kom så jäkla bra överens med henne och vi delade exakt samma humor :lol:

Kommer bli jävligt ensamt utan henne :( :(
Image
-073-7266 822-

325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
TreLingon

Re: En mindre i familjen.

Post by TreLingon »

Hade råkat ut för samma sak för 2 år sedan. Fast då dog både Farmor och mormor med 3 månader mellanrum.
Kändes ju lite piss ..

Beklagar sorgen !
Blöjan

Post by Blöjan »

TreLingon wrote:Hade råkat ut för samma sak för 2 år sedan. Fast då dog både Farmor och mormor med 3 månader mellanrum.
Kändes ju lite piss ..

Beklagar sorgen !

Ja fy fan. De är ju jävligt när man precis har hämtat sig det värsta och samma skit händer igen :(

För två år sen så dog farmors syster. Då i bukspottskörtelcancer..
Image
-073-7266 822-

325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
M3Crille

Post by M3Crille »

Beklagar Er förlust :(
070-201 85 62
Kim Norgren

Post by Kim Norgren »

Otäckt det där när man känner på sig att nåt skiter sig... Beklagar verkligen sorgen!

Mvh Kim
Overload Racing
Kim Norgren
076-0175311
perf

Post by perf »

Beklagar sorgen.
135i -08
320Xd -09
Per Forsgren
070-7214976
Pimplaren

Post by Pimplaren »

:( Beklagar.
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Beklagar :(
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

beklagar sorgen väldigt mycket.

Vet på ett ungefär vad du går igenom först 2006 förlorade jag min mamma som varit sjuk i tio år :(
Sen 2010 så förlorade min min mormor :(

O på det så bråkar jag fortfarande me mina minnen ifrån min trafik olycka 2003 :(

Som sagt beklagar sorgen.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
M-techer

Post by M-techer »

Att förlora mormor eller farmor är alltid lite..."speciellt", eller hur jag ska formulera mig för att det inte ska låta fel.

Alla minnen från när man var liten när man alltid fick en liten slant, eller hade fikamys med hemmagjord saft och kanelbullar.

Tråkigt.. Beklagar sorgen.
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
Bolero

Post by Bolero »

Beklagar :(
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
robbz

Post by robbz »

Beklagar sorgen :(

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
AGsTony

Post by AGsTony »

Beklagar sorgen.

MVH:

Tony
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;

M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
HenrikF

Post by HenrikF »

Beklagar.

Ofta (dock får jag inte intrycket i detta fallet) så kommer folk på hur mycket en person betyder först när man aldrig mer kan ringa, krama, prata osv med den.
Har följt ZAK´s tråd lite i skymundan här, och skäms nästan för att jag inte tillbringar mer tid med mina barn än jag gör. Man tar saker för givet. Även de äldre i familjen.

För er som inte sett filmen click med adam sandler, så kan jag rekommendera den. Ser man bortom de klyschiga och lättsamma skämten så har den filmen ett otroligt bra budskap.

Hoppas jag inte kapat tråden för mkt. Minns din farmor som den coola tant hon verkade vara, det hade hon säkert velat!
/Henrik
MKIV

Post by MKIV »

Beklagar sorgen :(
1045Rwhp sommaren 2012.
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Beklagar kompis.

Liknande har hänt mig på sista tiden..

för cirka 4 år sedan går min polare fram till en raket som legat på marken odetonerad, dagarna efter nyår.. Den sprängs rakt i ansiktet på honom, han avlider i lund efter att man fått stänga av hans respirator.

2 år efter detta krockar 2 vänner, en gammal klasskamrat och en polare till dom i en bil på en kurvig väg.. mot en sten som sedan välter ut bilen över vägen igen.. sen kommer bussen och kör på bilen i mörkret, en av dom dog.

sen 1 år efter detta ungefär.. så går min 94åriga farfar bort, min närmsta släkting.. nästan bara han och farmor jag träffat av släkten sen jag va ungefär 7år.. jag ville aldrig se honom död, den sista bilden jag skulle ha av honom i huvudet skulle vara vid liv.

som sagt, beklagar :(
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E24

Post by E24 »

M-techer wrote:Att förlora mormor eller farmor är alltid lite..."speciellt", eller hur jag ska formulera mig för att det inte ska låta fel.

Alla minnen från när man var liten när man alltid fick en liten slant, eller hade fikamys med hemmagjord saft och kanelbullar.

Tråkigt.. Beklagar sorgen.

Vet precis vad du menar!

Beklagar sorgen, Pampers_38!! :( Lider verkligen med dig!
BMW 635csi(M106) -84
BMW 3.0si E3 -73
Bmw M5 E34 -91

Projekttråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply