Etter å ha satt sammen motoren min igjen byttet jeg giver på veiva fra reluctor til Hall giver.
Jeg har tre stk trigger punkter på svengningsdemperen.
Halgiver på cam.
Første dagen startet motoren og jeg hadde jevn ip sync.
Men nå¨flyr ip sync opp i 150-200 idet motoren tender og skyter fart.
Gnist kommer og går.
Får signal inn fra begge givere på skjermen på pc, men endel variasjon på veiv giveren i antal millisekund.
Har sjekket koblinger flere ganger. Det rare er at motoren gikk første dagen og jeg har tidligere kjørt den på dette mappet, men nå flyr ip sync opp og mister gnist så fort motoren tender og veiven setter fart. Har prøvd alt fra 1mm til 1cm åpning mellom trigger og sensor, men det er likt uansett.
Fatter presis ingenting. Har bygd 2 motorer med autronic ,men aldri hatt sånn problemer før.
Har doble spor kiler i hub på veiv og har sjekket disse og de er hele.
Når jeg bare kjører motor på startet har jeg en ip sync på ca 70 hver gang, men som sagt med en gang motor tender flyr den opp.
Prøver med tennings lampen og da kommer og går gnisten.
Kjører 6 ls1 coiler, 3 turn med waste spark.
Truls
Autronic problemer!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Autronic problemer!
Hvorfor kjører du wastespark når du har 6 coiler og kamsensor?
Kan jo kjøre Direct fire da...! Er ikke det som et problemet da?
Kan jo kjøre Direct fire da...! Er ikke det som et problemet da?
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Husker ikke, er så lenge siden coilene ble koblet opp. Men takk for tips skal se over det!!
Den har gått med dette oppsett før, skulle jo ikke ha noe med inngående ip sync signal, men skal kikke over uansett,
Takk for tips""
Truls
Den har gått med dette oppsett før, skulle jo ikke ha noe med inngående ip sync signal, men skal kikke over uansett,
Takk for tips""
Truls
Ett tips kan være å registrere seg på forumet på www.mrm-racing.se der pleier du å kunne få hjelp fort.