E36 turbo 900whp. såld
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: E36 turbo
Jag kör me org men uppkapat då ja tyckte att de gick så lågt.
Mvh
Mvh
omegan bromsad 700hk på hjulen
har satt dit tråget å så men undrar hur man skall hålla emot när man skall dra vevbulten??finns ju inte nå att hålla fast i så att säga.
Edit: La upp en bild på mitt gräsligt fula verktyg:)
Har du en extra rem skiva svettsa på ett långt rör på den skruva fast och ha som mothåll har jag gjort
Har du en extra rem skiva svettsa på ett långt rör på den skruva fast och ha som mothåll har jag gjort
jag har ett verktyg som du kan låna..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
tiimey.
har tyvärr ej nå hjul till övers men det lär funka så.
moonshine.
tack så mycket,hör av mej när jag skall dra den lille bulten=)
Mvh
har tyvärr ej nå hjul till övers men det lär funka så.
moonshine.
tack så mycket,hör av mej när jag skall dra den lille bulten=)
Mvh
hur har du gjort med motorfästen, byggt nya!??? varför bygde du om tråget?? rymms original insug när du vinklat upp den så mycket?? många frågår
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
bara å fråga på.gör ju så gott ja kan sj så=)E34 RRT wrote:hur har du gjort med motorfästen, byggt nya!??? varför bygde du om tråget?? rymms original insug när du vinklat upp den så mycket?? många frågår
byggde nya motorfästen, å tråget kapade jag för de går ju så lågt nu när motorn är upplutad å de känns ej bra me ett tråg som lägsta punkt.
samt att det jag har kapat i mitten av tråget är för att det är precis som de är nu med styrväxeln, å med gördeln så kommer de att ta i den, så då kapade jag å kollade så att det gick me oljepumpen inuti.
blir nog knappt me org insug har ej testat,men kan gå, gick ju för agda när hon va 90 så=))
mvh
fick insuget å ventilkåpa mm ifrån pulvelack idag. ser ut som svart på bilderna men är mörk grå.
Snyggt !
-
pulver lackade ju insuget å ventilkåpan här om dan,men idag när jag testade de i bilen så vet efasiken om jag blev så himla nöjd.
står val i kvalet till om jag skall ha de o svart struktur ist.
nu skall motorutrymmet lackas halv blank-svart så de var därför jag tog grå se de ej blir för mycket svart.men....
vad tycker ni?
står val i kvalet till om jag skall ha de o svart struktur ist.
nu skall motorutrymmet lackas halv blank-svart så de var därför jag tog grå se de ej blir för mycket svart.men....
vad tycker ni?
Blir nog bra när motorutrymmet blir svart å allting runtom uppstyrt.
kollade idag på mitt org insug det ser ut som att jag hamnar och bygga nytt insug!!! då där finns inte så mycket rum till bromsservon!! vill inte bygga nytt när jag inte har tillgång till TIG. och jag måste ju vinkla upp motorn då där finns ju inte liksom plats annars.
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
Grymt Ehn! Bra att du sålde Audin så du kan ut å bränna i byarna i sommar
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
535 -87 x2 525 -92 523 -97
Tack så mycke.banzai wrote:Grymt Ehn! Bra att du sålde Audin så du kan ut å bränna i byarna i sommar
går bilen te sommarn då skall jag börna å greja må du tror. du vet kanske att ja inte brukar snåla på gasen=)
ska bli kul å åka rwd igen. lite mera jag så att säga.
mvh Andreas Ehn
du får ta å bygga ett insug,jag var ju på väg att lämna ifrån mej de å be en annan kille göra de, men är glad idag att jag fick tummen ur röva å gjorde de själv. är ju trångt precis överallt.E34 RRT wrote:kollade idag på mitt org insug det ser ut som att jag hamnar och bygga nytt insug!!! då där finns inte så mycket rum till bromsservon!! vill inte bygga nytt när jag inte har tillgång till TIG. och jag måste ju vinkla upp motorn då där finns ju inte liksom plats annars.
Lycka te.
Mvh
lite uppdatering.
motorn som byggdes bredvid org motorn är på plats=) efter mycket bök me slavcyl te kopplingen men nu funkar de fint=)
närmar sej uppstart.
vatten uttaget under insuget på toppen är de nå man skall plugga el hur brukar man köra?
motorn som byggdes bredvid org motorn är på plats=) efter mycket bök me slavcyl te kopplingen men nu funkar de fint=)
närmar sej uppstart.
vatten uttaget under insuget på toppen är de nå man skall plugga el hur brukar man köra?