Nordas Bmw E30

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Nordas

Re: Nordas Bmw E30

Post by Nordas »

ikväll blev det att börja slipa underredet :) Två polare var med och hjälpte till att slipa så gick ganska bra :) och vaggan funkade hur bra som hellst

mina två slavar :twisted:
Image

gick fint att slipa med ståltrissa på vinkelslipen :D
Image

Image

fick en del gjort iaf! de tråkiga med att slipa är att all rost man inte vill ha kommer fram :evil:
OldBeemer

Post by OldBeemer »

Garage slavar är viktigt! ;)
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

hyr du ut dom där elle ?

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Nordas

Post by Nordas »

OldBeemer wrote:Garage slavar är viktigt! ;)

yes! de e det viktigaste! :D

Bmw*Alex wrote:hyr du ut dom där elle ?

mvh

om du betalar bra så :D
mvh
Nordas

Post by Nordas »

fortsatte att slipa underredet nu ikv, Inte mycket kvar nu! var 3pers och 3vinkelslipar så gick snabbt :D
och i fredags fick ja hem mina skärmkanter :) ska bli kul att se hur bra golfkanterna passar
xravald

Post by xravald »

Jag håller på med precis samma sak! :D alltså fixar till en e30. Dessvärre står mitt projekt stilla pga utrymmesbrist =/
Nordas

Post by Nordas »

xravald wrote:Jag håller på med precis samma sak! :D alltså fixar till en e30. Dessvärre står mitt projekt stilla pga utrymmesbrist =/

Okej! de e riktigt kul att hålla på och fixa :D hoppas du får tag på garage plats snart då! så de kommer ännu fler fina e30 :D
xravald

Post by xravald »

Jepp, håller på och fixar lite utrymme :D
Nordas

Post by Nordas »

Då har det hänt lite igen! underredet är klart slipat :) bara lite småsaker till som ja inte kom åt med vinkelslip
sen blev de en storstädning i garaget för det var underredsmassa precis överallt och så fick ja skärmar, dörrar och alla grejer bortplockade, så nu finns de lite rum att arbeta igen.
nästa projekt blir nu att börja laga rost och man hittade ju en del när underreds massan försvann :evil:
gick inte att få upp bilder nu så de kommer senare bara ja får de att funka :)
Nordas

Post by Nordas »

nu ha ja äntligen fått de att funka att lägga upp bilder efter att de strulat på imageshack.
så här kommer lite bilder på va som hänt :)

underredet klart slipat :D och polaren hamna med på bild också, som hjälpt till att slipa :)
Image

var lite skit i garaget när de var klart slipat!
Image

Image

och efter en bra stunds städande så har man äntligen plats att börja svetsa rost :D
Image

Image

det var allt för tillfället :) har inte hänt så mycket under julen, men nu efter ett tungt nyår så blir de att försöka hålla ett bra tempo :)
Nordas

Post by Nordas »

har en fråga angående bakvagn. har fått tag på en z3m bakvagn med m535 klump, men om man ska köra minst 600whp så skulle det vell vara bäst med sviktstålsaxlar? går de att ha såna axlar på z3m bakvagnen? :)
mycket tacksam för svar :)

mvh
Nordas

Post by Nordas »

idag vart de lite gjort igen då! :) börjat svetsa rost.
fick lite hjälp av kompisar och brorsan, så lite fick man ju gjort iaf
lite bilder på va vi fick gjort :D

Image

infästningen till gasen såg inte så vacker ut
Image

så blev de när allt va klart :)
Image

brorsan ville lära sej svetsa, har har nästan aldrig svetsat så han fick svetsa fast tanklocket och antennhålet
gick bra för han för att va första gången men ja ska bättra på lite på tanklocket :)
Image

Image

sen insåg ja att de va lika bra att göra om breddningen helt så man får de snyggt :evil: allt dom svetsat dit eller punktat kunde man ta bort med en tång så de var inte så fint gjort
på bilden e det som såg bäst ut
Image

Image

Image

nu blir de att beställa nya innerskärmar bak för dom var inte så fina och se hur man ska få dom bra med breddningen och golfkanterna :)

är det någon som kan svara på min fråga?
skulle behöva veta om man kan köra sviktstålsaxlar på z3m bakvagn? skulle vilja veta innan ja köper något :) man vill ju gärna ha grejer som håller så skulle vara snällt om någon skulle kunna svara :D

mvh
erikjakan

Post by erikjakan »

Nu "vet" jag inte, men dem måttbeställer man väl till det man ska ha?

Bäckis borde veta, pma..
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Nordas

Post by Nordas »

erikjakan wrote:Nu "vet" jag inte, men dem måttbeställer man väl till det man ska ha?

Bäckis borde veta, pma..

ja de kanske är så :) men ja tänkte för i webshopen har dom till e30 med stora knutar och e28/e34 nav och till m5. min tanke var ifall de skulle gå att ha stora knutarna och e34 nav på z3m bakvagnen. men ja kan ju skicka ett pm till bäckis och höra :)

mvh Andreas
JonasH88

Post by JonasH88 »

Jag måttbeställde sviktstålsaxlar till min Z3M bakvagn ifrån mannerfeldts mekaniska. Skickade honom en std axel, så kom det 2 nya på någon vecka :) Jag kör med E34 innerknut(mot diffen) och Z3M ytterknutar.

De som ppf säljer har andra mått har jag för mig bäckis sa då.
"Skam den som ger sig"

http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Nordas

Post by Nordas »

JonasH88 wrote:Jag måttbeställde sviktstålsaxlar till min Z3M bakvagn ifrån mannerfeldts mekaniska. Skickade honom en std axel, så kom det 2 nya på någon vecka :) Jag kör med E34 innerknut(mot diffen) och Z3M ytterknutar.

okej! tack så mycket för tipset :D då blir de nog att handla Z3M bakvagn nu då!

mvh Andreas
JonasH88

Post by JonasH88 »

Nordas wrote:
JonasH88 wrote:Jag måttbeställde sviktstålsaxlar till min Z3M bakvagn ifrån mannerfeldts mekaniska. Skickade honom en std axel, så kom det 2 nya på någon vecka :) Jag kör med E34 innerknut(mot diffen) och Z3M ytterknutar.

okej! tack så mycket för tipset :D då blir de nog att handla Z3M bakvagn nu då!

mvh Andreas

Bygg om ytterknutarna till m5/E34 med, så kan du skänka mig Z3M ytterknutarna sen(är omöjliga att få tag i lösa) :D
"Skam den som ger sig"

http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Post Reply