Tja.
Har ett grenrör med T4 singel entry fläns. Funkar det bra att dundra dit mitt K29 agg med T4 twin entry på det?
/rydan
snabb flänsfråga!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: snabb flänsfråga!
Jag hade hoppats på det! Men några på jobbet gjorde mig osäker, och folk här brukar ju veta
Re: snabb flänsfråga!
rydan wrote:Jag hade hoppats på det! Men några på jobbet gjorde mig osäker, och folk här brukar ju veta
Okej, får se om nån annan kommenterar men för tidigast spool-up med din turbo är väl pulssplit grenrör, stor wg och en bra laddtrycksstyrning som gäller. Men det går ju o köra med ditt grenrör
If we dont make it alive, its a hell of a good day to die!
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: snabb flänsfråga!
Jag körde M20 med T3 singelrör och en HX40 med T3 dubbelpipig och det funkade hur bra som helst.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: snabb flänsfråga!
Allt går, men det blir bättre med delat inlopp om man kör med jämnt antal cylindrar
Vinsten brukar bli lite snabbare spoolup och lite tidigare laddtryck.
Är det ett budgetbygge för att bara ha kul så smäll ihop prylarna och ut och kör.
Vinsten brukar bli lite snabbare spoolup och lite tidigare laddtryck.
Är det ett budgetbygge för att bara ha kul så smäll ihop prylarna och ut och kör.
Re: snabb flänsfråga!
Bra, då har flera sagt att det funkar fint! Joodå pertan stor wg har jag allt