BMW 340im m60b40 Vortech E30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 14
- Joined: 16 Apr 2011, 09:03
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Här går det med stora steg framåt.
Skall bli kul att se resultatet.
Skall bli kul att se resultatet.
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Tänkte det är väl dags för en update här då maskin är i för gott nu efter allt inpassande av allt.
Inte alls många timmar kvar till uppstart nu, lite eljobb kvar samt lite avgassvetsande fram till kattarna.
540 koppling monteras
Grenrör och koppling på plats
Stag från pedal till bromsservo klart.
maskin på plats. samt huvgångjärn från e39 har monterats. kolfiberhuv från ACM
Fick svetsa på en aluböj på kylarn då det blev lite tajt
Huven inpassad och klar. Nu skall det fällas ner dolda huvlås samt skall den klarlackas. ACM gör jävla fina grejer!
Hoppas snön håller sig borta nån vecka till så man hinner med e öööörnis till iår
Inte alls många timmar kvar till uppstart nu, lite eljobb kvar samt lite avgassvetsande fram till kattarna.
540 koppling monteras
Grenrör och koppling på plats
Stag från pedal till bromsservo klart.
maskin på plats. samt huvgångjärn från e39 har monterats. kolfiberhuv från ACM
Fick svetsa på en aluböj på kylarn då det blev lite tajt
Huven inpassad och klar. Nu skall det fällas ner dolda huvlås samt skall den klarlackas. ACM gör jävla fina grejer!
Hoppas snön håller sig borta nån vecka till så man hinner med e öööörnis till iår
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Ser bra ut!
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
är grymt avis på dej just nu
massa garage flytt har gjort så att jag inte ens börjat med min ennu
massa garage flytt har gjort så att jag inte ens börjat med min ennu
pm om det är nått
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
snyggt som fan. riktigt fint jobb. bara att jobba på så hoppas ja vi får sen en böörnis snart
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Tack grabbar!
Ajfan, surt. Frustrerande att inte få skruva när man är skruvasugen, vet precis hur det känns Har varit en tuff höst på jobbet så jag har inte fått skruva så mycket som jag velat heller...
Andy_b wrote:är grymt avis på dej just nu
massa garage flytt har gjort så att jag inte ens börjat med min ennu
Ajfan, surt. Frustrerande att inte få skruva när man är skruvasugen, vet precis hur det känns Har varit en tuff höst på jobbet så jag har inte fått skruva så mycket som jag velat heller...
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Hur går det här?!
Ser riktigt fett ut!
Ser tight ut mellan fläkten och slangen till kylaren, hade samma problem med min e34 540, när jag körde lite inspirerande körning så gick slangen i och gjorde hål på fanskapet, akta så det inte händer dig! =)
Mvh
Ser riktigt fett ut!
Ser tight ut mellan fläkten och slangen till kylaren, hade samma problem med min e34 540, när jag körde lite inspirerande körning så gick slangen i och gjorde hål på fanskapet, akta så det inte händer dig! =)
Mvh
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Jag vill protestera mot den krokiga pinnen till bromsarna. Och jag hoppas SFRO gör det samma.
Så här ska det se ut !
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Bolero wrote:Hur går det här?!
Ser riktigt fett ut!
Ser tight ut mellan fläkten och slangen till kylaren, hade samma problem med min e34 540, när jag körde lite inspirerande körning så gick slangen i och gjorde hål på fanskapet, akta så det inte händer dig! =)
Mvh
Det går sådär! Maskin är startad och varmkörd iaf... http://www.youtube.com/watch?v=wHwlzD6BsCE
Nej då, jag har satt på en e30 visco istället så det finns gott om plats, ser kanske lite galet ut på bilden bara...
Men knappt några mätare fungerar, ingen temp, varv eller soppa. funderar på om si batterierna stått och dött sen i höstas?! har mätt fram så jag kopplat motorkontakten rätt iaf, nåt annat har jag inte rört...
Sen slirar kopplings-svinet. 1an 2an går bra, får i trean och fyran och det slirar som satan, kan inte för min värld förstå varför bara, har snart kliat mig flint....
[quote="ButterflyRacing"]
Jag vill protestera mot den krokiga pinnen till bromsarna. Och jag hoppas SFRO gör det samma.
[quote]
Jaså, tycker du? den är bockad i ganska tjockväggigt rostfritt stål med en m10 gängstång inuti, den är och känns väldigt stabil iaf... får se vad dom säger iaf så får man ta smällen då. Hade ingen lust att göra stora hål i ramkonstruktionen bara, det brukar vara mindre populärt
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Sedan såg inte den där infästningen alltför stabil ut! hela servot lär ju flytta sig vid en tvärnit
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
GRYMT!!!
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
BmWkrille wrote:
Sedan såg inte den där infästningen alltför stabil ut! hela servot lär ju flytta sig vid en tvärnit
Ja....nu var det ju inte infästningarna jag hänvisade till...det var hur kraften mellan pedal och h-cyl bör se ut.
Bilderna var dom ända jag hittade som kunda beskriva vad jag menade.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Jag förstår vad du menar, som du visar är ju hur det är org. Många har gjort som jag också och uppenbarligen fungerar det också
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
-
- Posts: 147
- Joined: 25 May 2011, 16:55
- Location: Malmberget
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
BmWkrille wrote:Jag förstår vad du menar, som du visar är ju hur det är org. Många har gjort som jag också och uppenbarligen fungerar det också
jag kör själv med liknande stag dock är den mycket fulare då den är gjord i fyrkantsprofil, men jag förstår då inte varför det skulle vara en dålig lösning, det är ju rätt onödigt att göra det komplicerat för sig och bevisligen funkar denna lösning.
http://www.Garaget.org/Deora" onclick="window.open(this.href);return false;
Chevrolet Monte Carlo -71
Bmw e36 328 Coupé Kompressor -95 (Såld)
Bmw e30 340 V8 M60b40 6vxl Touring -89 (Såld)
Bmw e30 335 M30B34 Coupé -88 (Såld)
Mercedes w201 190 2,3 Turbo -89 (Såld)
Chevrolet Monte Carlo -71
Bmw e36 328 Coupé Kompressor -95 (Såld)
Bmw e30 340 V8 M60b40 6vxl Touring -89 (Såld)
Bmw e30 335 M30B34 Coupé -88 (Såld)
Mercedes w201 190 2,3 Turbo -89 (Såld)
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Lyssna på Butterfly nu.
Det är rent livsfarligt om den biten fallerar, ska det vara böjt, då vill jag se minst 25mm fyrkantsprofil och 2,5 mm gods på det.
Man är starkare i benen än man tror!
MVH Erik
Det är rent livsfarligt om den biten fallerar, ska det vara böjt, då vill jag se minst 25mm fyrkantsprofil och 2,5 mm gods på det.
Man är starkare i benen än man tror!
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Finns det plats så kan du ju förstärka pinnen vid böjarna. sätt typ som en triangel formad plåt bit så blir det stöd från raka ytan genom hela böjen.
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
jonashelin wrote:BmWkrille wrote:Jag förstår vad du menar, som du visar är ju hur det är org. Många har gjort som jag också och uppenbarligen fungerar det också
jag kör själv med liknande stag dock är den mycket fulare då den är gjord i fyrkantsprofil, men jag förstår då inte varför det skulle vara en dålig lösning, det är ju rätt onödigt att göra det komplicerat för sig och bevisligen funkar denna lösning.
Om du kan ta tag i ratten...och trycka så hårt på pedalen...så pedalen böjer sig först...så kan jag acseptera den lösningen.
Annars är den bara dum.
Att andra gjort så förut, betyder inte att det är bra.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57