E36 turbo 900whp. såld
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: E36 turbo
Snyggt, 4d e36 kan bli jävligt bra!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
tack så mycket.MarcoE36 wrote:Tjenare!
Ser bra ut, får det där plats utan att luta upp motorn?
/mvh
nej,jag har lutat upp den ganska så mycket. det ser du på dom tidigare bilderna om du kollar på oljelocket tillex.
omegan bromsad 700hk på hjulen
Blir riktigt nice det där !
Vad för spjäll kör du med ?
kör me org spjäll. ser kanske en anning litet ut emot pleniumet men,man vet att det funkar, å förhoppningsvis inte hänger sej=)tiimey wrote:Blir riktigt nice det där !
//andreas
Ska vell börja med att bygga ett nytt plenum själv därför man är lite nyfikenammadeus wrote:kör me org spjäll. ser kanske en anning litet ut emot pleniumet men,man vet att det funkar, å förhoppningsvis inte hänger sej=)tiimey wrote:Blir riktigt nice det där !
//andreas
Tycker det såg bra ut, inte alls för litet
Det är ju just det man inte vill att det ska hänga sig och jävlas.
oki doki=)tiimey wrote:Ska vell börja med att bygga ett nytt plenum själv därför man är lite nyfikenammadeus wrote:kör me org spjäll. ser kanske en anning litet ut emot pleniumet men,man vet att det funkar, å förhoppningsvis inte hänger sej=)tiimey wrote:Blir riktigt nice det där !
//andreas
Tycker det såg bra ut, inte alls för litet
Det är ju just det man inte vill att det ska hänga sig och jävlas.
var ett jävla jobb måste jag säga.trångt till fuelrail å spjäll,men jag byggde dock ganska högt, så gör man lägre så funkar de säkert lätare me spjället.
vill absolut inte ha nå större plenium må ja säga,blev stort nog när de blev klart tycker ja...
nu väntar ja på blocket som är på bearbetning så kan jag börja att sätta ihop motorn.
//andreas
Jävla fint! =) byggde du insuget på känn eller räknade du nått på runners, m.m , eller byggde du bara? =)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Tack så mycke.Hansa wrote:Jävla fint! =) byggde du insuget på känn eller räknade du nått på runners, m.m , eller byggde du bara? =)
Jag byggde på känn bara å vad jag tyckte verka vettigt;)
har snart fixat soppa systemet,vet dock ej om jag vill ha filtret där det är nu.
å imorn hämtar jag blocket å vev mm ifrån ultramotor=)
å imorn hämtar jag blocket å vev mm ifrån ultramotor=)
har nu börjat att sätta ihop motorn=)
imöra skall jag svetsa om tråget mm.
Mvh
imöra skall jag svetsa om tråget mm.
Mvh
va nå riktiga dåliga bilder ser ja nu, får fixa bättre sen nå tag.
Ser riktigt bra ut kul när man får börja plocka ihop
Hur löste du flänsen på insuget när man kör med orginal spjäll ?
Tänkte köra lika samt behövde du förlänga tps kabeln mkt ?
Gasvajern hur löser du det ?
Fint bygge
Fint bygge
kanske du srivit det nånstans men har du vinklat upp motorn?? ser fint ut.
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ja, kolla på oljelocket.E34 RRT wrote:kanske du srivit det nånstans men har du vinklat upp motorn?? ser fint ut.
Jag tog en volvo fläns som hade samma diameter som bmw å la igen hålen å gjorde nya.TreLingon wrote:Hur löste du flänsen på insuget när man kör med orginal spjäll ?
Fint bygge
Tps kabeln har jag hunnit förlängt men lär bli å ta fram lödkolven å känna glädje;)
Jag ha gjort en egen plåt å vinklat om vajerfäste på spjället. Funkar fint iaf nu när ja ha torrgasat.
Mvh
Nu har jag svetsa tråget samt ändrat oljepickuppen så de passar
Me de nya tråget.
Lite nyfiken ? Ska du inte köra med orginal tråg eller blir det någon specialareammadeus wrote: Nu har jag svetsa tråget samt ändrat oljepickuppen så de passar
Me de nya tråget.