Hej!
Jag har försökt besikta min e36 325i -94 nu två gånger men lyckas inte få ner avgasvärdena,
alla värden är fel, inte långt ifrån marginalerna men för långt, jag tror att allt detta beror på att lambdan ligger på 0.86 (AFR 12.2) på tomgång och förhöjd tomgång.
Bilen går fint annars på hela registret, ligger på AFR 15.0 vid låglast och runt AFR 13.5 vid lite mer last och AFR 12.5 vid fullgas på 4500 rpm.
jag började med att sätta i min MTX-L bredbandslambda för att kunna se Lambda värdet och utesluta att lambdasonden var kass, jag har kopplat in ECU:n till den också.
jag har nu bytt: Lambdasond, LMM, tändstift, tomgångsmotor, gasspjällsgivare och spjäll, temperatur sensor för motorstyrningen, ECU boxen och testat starta utan luftfilter.
Måste man nollställa några felkoder i ECU:n eller ska det bara vara att fixa felet?
Nu är det slut på ideér för min del så jag undrar om någon vet nått som jag missat och kan testa
Besiktnings problem
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Besiktnings problem
är termostaten fungerande? tänkte om den håller rätt temp?
annars kan du prova dämpa i e85 50/50 har jag gjort några gånger på bla bmw,ford med bra resultat, fast tanka inte så flera gånger bara..
annars kan du prova dämpa i e85 50/50 har jag gjort några gånger på bla bmw,ford med bra resultat, fast tanka inte så flera gånger bara..
bmw is tha shit!
Bmw 540I 4.4l
Bmw 328i touring -95 brukis
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
Bmw 540I 4.4l
Bmw 328i touring -95 brukis
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
Re: Besiktnings problem
Jaa den fungerar och den håller värmen bra
Kanske lär till att göra så nu innan man får körförbud men skulle vara skönt att få den riktig så den inte drar mer bensin i onödan
Kanske lär till att göra så nu innan man får körförbud men skulle vara skönt att få den riktig så den inte drar mer bensin i onödan
M50B25 Vanos, 440whp