hur får jag bättre halvljus?
finns de nå klarglas eller nå andra efter marknads grejer som lyser bättre än orginal...?
eller finns de nå speciella glöd lampor som nån kan rekomendera??
E30 halvljus
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Re: E30 halvljus
jocke_e30 wrote:xenon
jo men de tycker inte snuten om dom är som fan å jagar sånt i den här stan
och jag orkar inte tjorva med dom
- Nemesis_turbo
nya fräscha lyktor med fräscht glas och fräscg lins och sedan dit med ett extra relä och starkare lampa
Eller xenon med lägre Kelvin så det inte lyser så blått.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
När jag mätte upp i kontakterna hade jag bara ca 10.5 volt fram till kontakten. och ca 13 volt på batteriet.
kablarna var lite ruttna, kan man säga.
Så jag kopplade in alla ljusen med relän och driekt matning från batteriet, med " grova" (om man jämför mot original) kablar och körde original kabeln som styrning till reläna.
Blev riktigt bra skillnad, nu har jag samma volt i kontakten som på batteriet, och mycket mer ljus.
Och med nya stårkastare på det blev det en hit =)
Det går säkert att byta ut original kablarna också. om man inte vill ha massa extra relän.
kablarna var lite ruttna, kan man säga.
Så jag kopplade in alla ljusen med relän och driekt matning från batteriet, med " grova" (om man jämför mot original) kablar och körde original kabeln som styrning till reläna.
Blev riktigt bra skillnad, nu har jag samma volt i kontakten som på batteriet, och mycket mer ljus.
Och med nya stårkastare på det blev det en hit =)
Det går säkert att byta ut original kablarna också. om man inte vill ha massa extra relän.