bmw e91 eller e61?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
bmw e91 eller e61?
stor skillnad storleks mässigt? några sjukdomar?
ja allt, hjälp mig och besluta vilken modell det ska bli
ja allt, hjälp mig och besluta vilken modell det ska bli
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Re: bmw e91 eller e61?
Enorm skillnad storleks mässigt. Sjukdomar finns det gott om då det är en BMW.
E61 är värre där har du div. elfel som trasiga kablar till bakluckan så elen på den försvinner dvs går ej at öpnna skuffen, inga bakljus mm mm. KOstar 11000:- att byta den kabel mattan och efter 4-5år är det samma fel igen.
Bussningar i framförallt framvagnen.
Stereo som inte låter allt för trevligt efter nått år.
Automatlåda som späller i växlarna.
Airbaglampa som lyser är vanligt, ofta besittningsdetektor eller spännare pass. stol.
ABS givare som är dåliga, blivit bättre men fortfarande vanligt.
Finns massor att rabbla upp.
E91 har istorsett samma problem men inte inärheten av lika vanligt.
E61 är värre där har du div. elfel som trasiga kablar till bakluckan så elen på den försvinner dvs går ej at öpnna skuffen, inga bakljus mm mm. KOstar 11000:- att byta den kabel mattan och efter 4-5år är det samma fel igen.
Bussningar i framförallt framvagnen.
Stereo som inte låter allt för trevligt efter nått år.
Automatlåda som späller i växlarna.
Airbaglampa som lyser är vanligt, ofta besittningsdetektor eller spännare pass. stol.
ABS givare som är dåliga, blivit bättre men fortfarande vanligt.
Finns massor att rabbla upp.
E91 har istorsett samma problem men inte inärheten av lika vanligt.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
fan vad man inte blev direkt motiverad att köpa en bmw nudå
var rätt många dryga fel du räknade upp!
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Sorry men kvaliteten på BMW är ärligt talat sådär, E46/E39 började det bli riktigt dåligt, dom trycker in alldeles för mkt obeprövad teknik i bilarna som dom inte har koll på känns det som eller så slarvar dom med valet av sina leverantörer. ABS givarna som är "pirat" är oftast mkt bättre än BMW original t.ex samma med LMM osv....
Dom är däremot SJUKT fina att åka i och snuskigt snygga.
Audi har lite samma problem med élektroniken, taskiga givare & styrdon till ABS t.ex.....
Ska du åka "fint" å bekvämt så försök hitta en rostfri Merca E-klass.....
Kan du skippa finmärkena så köp en Kia Sportage nyare karossen, du kommer va snornöjd å den e galet snygg. Kanske partiskt då jag säljer Kia men samtidigt servar jag BMW......
Nu kanske jag lät gnällig men du lär ha lite perspektiv innan du köper nyare BMW, sen finns det alltid dom som inte har några problem alls iof.
Dom är däremot SJUKT fina att åka i och snuskigt snygga.
Audi har lite samma problem med élektroniken, taskiga givare & styrdon till ABS t.ex.....
Ska du åka "fint" å bekvämt så försök hitta en rostfri Merca E-klass.....
Kan du skippa finmärkena så köp en Kia Sportage nyare karossen, du kommer va snornöjd å den e galet snygg. Kanske partiskt då jag säljer Kia men samtidigt servar jag BMW......
Nu kanske jag lät gnällig men du lär ha lite perspektiv innan du köper nyare BMW, sen finns det alltid dom som inte har några problem alls iof.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Beror väl på om du lämnar in eller fixar själv.. Kabelmatta bak existerar mer eller mindre på alla kombibilar då elhärvan går från bilen till luckan som öppnas och stängs och kroknar med tiden.. På exempelvis E39 så går den från instrumentbrädan och bakåt under taket. BMW byter ju hela klabbet. En som inte debiterar timtid patchar ju ihop kablarna igen och då är det inte lika grötig dyrt..
Kört E60 och det är riktigt fina bilar. Är väl mest frusen vevhusventilation som jag hört knotas om men.. Köp inte någon E61 med panoramatak då det är lite trassel med dräneringen och det kan bli en lätt översvämning i skuffen och elda upp div elboxar.. Finns tydligen nån DIY howto fix på detta dock om man googlar lite..
Hade en E91 diesel över helgen och den var ok.. Drog av Umeå Gävle TOR på en helg i princip.. Inga hickups även om det bara var en liten 318d. Avis hyrbil så den hade fått slita hårt.. 10k på mätaren... Kändes som ny..
Kört E60 och det är riktigt fina bilar. Är väl mest frusen vevhusventilation som jag hört knotas om men.. Köp inte någon E61 med panoramatak då det är lite trassel med dräneringen och det kan bli en lätt översvämning i skuffen och elda upp div elboxar.. Finns tydligen nån DIY howto fix på detta dock om man googlar lite..
Hade en E91 diesel över helgen och den var ok.. Drog av Umeå Gävle TOR på en helg i princip.. Inga hickups även om det bara var en liten 318d. Avis hyrbil så den hade fått slita hårt.. 10k på mätaren... Kändes som ny..
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150
bmw e91 eller e61?
Pizza: Nu blev du för mycket...
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Ok! Tack för väldigt nyttig information! Ös på med mer info ni som sitter på det:)
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Busskort > Kia
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150
johankihl wrote:Pizza: Nu blev du för mycket...
Hur menar du då? För att de är mkt fel på BMW eller för att jag anser att Kiorna e riktigt välbyggda? Vi byter in relativt mkt BMW E46, Audi A6 och liknande för att dom känner att Sportagen är mycket mer bil än det dom åker i.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
man kan ju inte jämföra en KIA med en BMW kian funkar säkert men jag tycker dom är skitbilar
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
e91 med panoramatak brukar sluta med att man får byta listerna runt den en gång om året för de blir vindbrus där helt värdelöst, valde bort panorama på nuvarande bil bara för det.
Thörn wrote:man kan ju inte jämföra en KIA med en BMW kian funkar säkert men jag tycker dom är skitbilar
Oj, då har du inte kört nyare än -09..
Vi har ett gäng kunder som åker Kia i tjänsten och Passat, BMW privat, dom hatar sin privat bilar efter att dom fick ut Sportage Kia i tjänsten. Men det e smak sak.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
bmw e91 eller e61?
En svart E420 sedan med panorama vore gött
Man borde få mkt kompisar vid pizzerian iaf
Man borde få mkt kompisar vid pizzerian iaf
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
pizza wrote:Thörn wrote:man kan ju inte jämföra en KIA med en BMW kian funkar säkert men jag tycker dom är skitbilar
Oj, då har du inte kört nyare än -09..
Vi har ett gäng kunder som åker Kia i tjänsten och Passat, BMW privat, dom hatar sin privat bilar efter att dom fick ut Sportage Kia i tjänsten. Men det e smak sak.
Provkörde Sportage när min far skulle byta bort sin Sorento i samband med att nya Sportage kom. Plastigare och smäckigare bil har jag knappt suttit i. Går iof att jämföra med vissa av japanarna som också är riktigt plastiga och högljudda invändigt. Provkörde Sportage, Qashkai, Mazda (heter den MPV?) och Tiguan på samma dag. Tysken var överlägsen och då tycker inte jag att den är ens i närheten av vad en E61 erbjuder i komfort och kvalitetskänsla.
Du må vara färgad av ditt yrke, men kom fan inte och mena att du tycker att KIA Sportage är ens i närheten komfortmässigt och i kvalitetskänsla jämfört med BMW's 5-serie för då kräks jag rakt ut.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Cruelty wrote:fan vad man inte blev direkt motiverad att köpa en bmw nudå
Du ska nog ta den informationen du fick med en nypa salt. Låter ju i princip om man ska tro på pizza att köper du en bmw så kommer du åka på alla dom där felen inom några år. Och det låter iallafall för mig väldigt missledande.
Bmw 325i -90 Mtech-2
Bmw 335i -07
Bmw 335i -07
Vill man ha en tråkig bil utan någon form av personlighet så är ju Kia ett jätte bra val!
BMW åker man inte för att det är billigt.
Skulle personligen valt bra utrustad E61, vettig prisbild och gudomligt sköna att åka i.
BMW åker man inte för att det är billigt.
Skulle personligen valt bra utrustad E61, vettig prisbild och gudomligt sköna att åka i.
Mattias Johansson
Gamleby
X73-9258703
Bmw E28 M535 Turbo. S38 på G.
Gamleby
X73-9258703
Bmw E28 M535 Turbo. S38 på G.
Ska fan åka ner och provköra en sportage idag! De måste ju vara ett underverk om den är bättre än Bmw.