Hej!
Som rubriken råder, Har en E30 325 -87 som jag snik konvenerat. Bilen går ej på tom gång och bluddrar nått djävulskt när jag gasar på. Jag kan holla den vid liv om jag håller 1000 varv typ.
Sitter en saab 9000 turbo på som funkade fint förut.
IC stor.
Bytt spridare till 180 cc hade 260 innan funkade lika dåligt!
jort allt som de ska vara med topp och kammrem m.m
Sitter en progressiv BTR som är serie kopplad med den originala. Har 3 bar i grund på btr.
535 lmm på insugs sidan.
det enda jag ej har kollat är tändningen men med tanke på att den inte baktänder eller något i den stilen så vet jag ej om detta behövs.
Tämpgivare till spridarna är bytt samt kollat med två andra lmm+ original
Det enda jag kan komma på är att han som hade bilen tidigare har satt i en annan box. Håller på att försöka hitta original el till boxen nu. Har en original box liggades.
Håller på att bli tokig . Tacksam för hjälp och svar
E30 325 turbo. går OJÄMT hjälp!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 84
- Joined: 08 May 2011, 19:48
- Location: Utanför Helsingborg
Re: E30 325 turbo. går OJÄMT hjälp!!
kanske är läge att köpa ett chipp ? har ett med backad tändning anpassat för 535lmm turbo och 850t5 spridare!
spridarna finns också! mvh
spridarna finns också! mvh
Bmw e30 325 turbo sedan -88
Re: E30 325 turbo. går OJÄMT hjälp!!
Ditt problem lär ju ligga någon annanstans!
Jag kör 400cc med ochippad box och justerad linjär BTR utan att den går så illa.
3bar~
Jag kör 400cc med ochippad box och justerad linjär BTR utan att den går så illa.
3bar~
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
E39 523i Vinterpulka
Re: E30 325 turbo. går OJÄMT hjälp!!
Hmm, storleken på dina spridare borde ta ut sig mot 535 LMM så borde gå att få till tomgången hyffsat. Provat att justera BTR upp och ner för att se om det blir bättre eller sämre? Troligen har du inte helt tätt , antingen läckage på insugssidan eller avgassidan.
Ska du ladda på kommer du inte långt på original inställning för tändning. Risken att det börjar spika är stor redan vid 0,4-0,5 bar. Så se till att skaffa ett anpassat turbochip med backad tändning eller ett styrsystem du kan mappa själv. Går bra skicka mig PM ang anpassade Turbochip, det är inga problem att ordna ett bra program till din setup.
Mvh//
A.Fekzen
Ska du ladda på kommer du inte långt på original inställning för tändning. Risken att det börjar spika är stor redan vid 0,4-0,5 bar. Så se till att skaffa ett anpassat turbochip med backad tändning eller ett styrsystem du kan mappa själv. Går bra skicka mig PM ang anpassade Turbochip, det är inga problem att ordna ett bra program till din setup.
Mvh//
A.Fekzen
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.