Tja
Hur stor stryk tar en diesel motor av att ha gått på bensin pga feltanking? Vad tar stryk? Motorn är en bmw diesel från 94
Hur stor stryk tar en diesel motor av--
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Hur stor stryk tar en diesel motor av--
Tel 0738310090. Är bara o ringa om någon vill nått:)
- e30mattias
Re: Hur stor stryk tar en diesel motor av--
justfun wrote:Tja
Hur stor stryk tar en diesel motor av att ha gått på bensin pga feltanking? Vad tar stryk? Motorn är en bmw diesel från 94
På en diesel motor har ju dieslet inte bara i uppgift att antända, det smörjer ju även spridarna/pumpen. En liten stund på bensin tror jag inte skadar men kör du länge så tror jag nog det kan göra skada, speciellt spridarna. Kärva i värsta fall.
Annars kan jag inte komma på nåt.
MVH. Mattias
Med vänliga hälsningar, Mattias Björkskog.
Bilmekaniker till vardag.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
pumpen pajja på vår MB när en tomte tanka bensin.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
e30mattias wrote:justfun wrote:Tja
På en diesel motor har ju dieslet inte bara i uppgift att antända, det smörjer ju även spridarna/pumpen. En liten stund på bensin tror jag inte skadar men kör du länge så tror jag nog det kan göra skada, speciellt spridarna. Kärva i värsta fall.
MVH. Mattias
Tänkte lite på bensin är ju mycket me explosivt så blir det inte ett jävla komp i motorn så ventiler o stakar kan ta stryk?
Tel 0738310090. Är bara o ringa om någon vill nått:)
- e30mattias
justfun wrote:e30mattias wrote:justfun wrote:Tja
MVH. Mattias
Tänkte lite på bensin är ju mycket me explosivt så blir det inte ett jävla komp i motorn så ventiler o stakar kan ta stryk?
Bensin självantänder sämre en diesel.. Så nej, e osäker om du ens får igång en diesel med 100% bensin.
MVH. Mattias
Med vänliga hälsningar, Mattias Björkskog.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
Tömde i 30-35liter bensin i min Nissan Navara och åkte några mil.
Va bara att slanga ur den så gick den som den skulle igen iaf
Va bara att slanga ur den så gick den som den skulle igen iaf
på nyare Audi och wv diesel bilar när dom är feltankade och inte startade tömmer vi dom på soppan och byter filter! men på tex en audi a6 2010 diesel som är feltankade och startad och körd med så pajjar soppa pumpen med mera! inte helt ovanligt med feltankade bilar minst 2 st i månaden
Har ett bra ex här för nått år sedan Audi q7 diesel tankad soppa startad och körd pajade pumpen och släpte ifrån sig metallspån som åkte med runt i soppa systemet det slutade med att vi bytte hela soppa systemet slangar tank pumpar ja allt!! enligt VAG skulle allt det bytas inge spolning och rengöring av systemet notan sluta på etthundrafemton tusen kr!!!!
Har ett bra ex här för nått år sedan Audi q7 diesel tankad soppa startad och körd pajade pumpen och släpte ifrån sig metallspån som åkte med runt i soppa systemet det slutade med att vi bytte hela soppa systemet slangar tank pumpar ja allt!! enligt VAG skulle allt det bytas inge spolning och rengöring av systemet notan sluta på etthundrafemton tusen kr!!!!
M20B27 847whp
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm