Vanligaste fel på Citroen Berlingo 1.9 diesel?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Dr_flytspackel

Vanligaste fel på Citroen Berlingo 1.9 diesel?

Post by Dr_flytspackel »

Jag flyttade denna till *ÖVREIGT*
Last edited by Dr_flytspackel on 19 Nov 2011, 16:59, edited 1 time in total.
nicke.t

Re: Vanligaste fel på Citroen Berlingo 1.9 diesel?

Post by nicke.t »

största felet är citroen.. :mrgreen:
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Dr_flytspackel

Post by Dr_flytspackel »

ASG... :lol: .
Micke

Post by Micke »

Tror att du trillade in på fel forum? :)
För övrigt så är franska bilar det sämsta skit som finns, med undantag för Renault Laban med girafflucka :mrgreen:
/M|cke F@.gner
Dr_flytspackel

Post by Dr_flytspackel »

Ja. he he.
Jag håller med om att Franskt har väl aldrig varit höjda till skyarna så som Tysk och Japansk ingengörskonst.
Själv hade jag lätt valt Pick up av tysk ingengörskonst eller Japansk.
Men Caddy är för dyra reservdelar enligt vad andra sakt, Toyota är inte gratis heller å King Cab...Äsch jag vet inte.
Skoda har jag vänner som har och de rostar något helt förbaskat o.a.v.s! T.e.x mitt X far, han har jobbat som mekaniker och lackerare i många år. Han gjorde ett mycket nogrant arbete på en skoda. Han säger att det är så tråkigt med skodan för varje gång han vaxar så hittar han nya fläckar början till rost i kanter, skarvar och hörn och ändå är det kanappt 12månader hans skoda rullat på vägarna sedan han lackerade den.
Amerikanskt pick up är kul och mycket muskler men det är så förbaskat dyrt att köra dem i driftkostnade och de är tunga som panzarkryssare.
I övrigt om ekonomin min sett annorlunda ut så skulle jag utan omsvep köpt en bättre begagnad Toyota Highlux. Men Highlux inköpskostnaderna är lite väl just för mig nu, men det är där jag så småning om kommer att landa när jag är nöjd!.
Jag skulle kunna köpa en 745 eller liknande men det är så stor bil och för tung då jag inte har barn eller annat.
Citroeng är säkert inget bra inköp, den har säkert sina brister som allt annat.. elektronik å alla andra saker.
Men jag gillar bara Berlingons utseende och jag har något annat än kompisar, vänner.
Jag gillar generellt små bils pick-up då det är en bil som inte är så tung i driftskostnader som en kombi, inte behöver jag direkt bekymmra mig för kostnader då den kan regas som "Lätt-lastbils"
Fel forum.. Ja det kan händ :-D men nu är frågan ställd :mrgreen:
nicke.t

Post by nicke.t »

vi har haft skoda pickisar diesel å dom har gått riktigt bra ,köpte dom nya körde 25000 mil bara bytt vanliga saker som bromsar dyl. rost har de mest vart i flaken men inte så man tyckt "fan va dom rostar". vi har en peugot nu bla och de är problem med allt .
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
P3kka

Post by P3kka »

är det inte på den motorn som ventilsäterna lätt sjunker på?
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
steve021

Post by steve021 »

sjukt nöjd med min gamla 98 "soppa" snål som satan! 80-90 mil på fulltank ca55 liter DOCK ingen raket men har man inte bråttom så är den helt kalas! enda jag skulle kuna klaga på min är väl att det är ganska svårstartad när den är kall! men såg att nån skrivit nånting om att sätena sjunker på dem! vet ej om det är så men har hört nå liknande!

billig i drift billiga grejer!
070-7706956
Post Reply