Hej.
Är lite nyfiken på om någon satt dit E34 bakbromsar på en E30? Om det går att flytta över grejerna smidigt?
Sitter som bekant trummor bak på E30 320, som jag har. Och polaren har en E34 530 som ska köras till skroten. Tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle att skaffa sig både skivor bak + 5-bultat!
Någon som vet nåt?
Mvh
Johan
E34 bromsar bak på E30?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
E34 bromsar bak på E30?
Om du bygger om 530 länkarmarna så de passar e30 och tar alltihop så passar det, du lär ha custom drivaxlar också.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Re: E34 bromsar bak på E30?
Jag har e34 nav med m5 ventilerade 300mm skivor bak och m5 bromsok.
Jag använder det övre bromsoksfästet och har svetsat dit ett eget undre.
svetsar du dit ett eget öra till bromsoket så är det bara att bulta dit sen. men jag har ingen original handbroms så jag har inget sånt monterat och vet inte om det går att få dit.
Jag använder det övre bromsoksfästet och har svetsat dit ett eget undre.
svetsar du dit ett eget öra till bromsoket så är det bara att bulta dit sen. men jag har ingen original handbroms så jag har inget sånt monterat och vet inte om det går att få dit.
Tack för svaren!
Kom på en till sak, hur är det med frambromsar från e34an då? Flytta över fjäderben och hela kittet'?
Har inte skruvat så mkt bmw, därför jag frågar...
Kom på en till sak, hur är det med frambromsar från e34an då? Flytta över fjäderben och hela kittet'?
rydan wrote:Tack för svaren!
de här låter mycket intressant har funderat på samma sak!!!
nån som vet!!!???
Alexander Jacobsson
Tele 073-6482242
Tele 073-6482242