vad gäller vid anställningar.?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Svintoleffe

Re: vad gäller vid anställningar.?

Post by Svintoleffe »

pampers_38 wrote:
Svintoleffe wrote:fick beskedd idag att nästa fredag får jag gå hem. :(
Verkar som att jag är den enda av alla säsongs killar som får gå :shock: tror det har o me o göra att jag ej ville köra olovlig körning me för stort släp i somras.

Problemet är kvinnliga förmän :lol:

De glömmer ALDRIG om man argumenterat emot dem varesig man hade rätt lr fel.

Det har du säkert rätt i. men jag känner inte för o offra mitt körkort för att en chef inte har kollat vikten på gräsklipparen, samnt hur mycket deras bilar får dra, räknade ut att jag skulle åka runt me 280 kilo i olovlig körning om jag blev stoppad.

Tycker det är synd trivdes bra me killarna, men blir man utnjutad så blir man.

ps har aldrig haft ett så kalat fast jobb.=(((((
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Magnaten

Post by Magnaten »

Varför har du aldrig haft ett fast jobb?
Är du jobbig som anställd eller har du bara sökt vikariat/säsongsjobb å sån skit?
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Magnaten wrote:Varför har du aldrig haft ett fast jobb?
Är du jobbig som anställd eller har du bara sökt vikariat/säsongsjobb å sån skit?

Jag uppfattar inte mig själv som jobbig.

Jadu om jag kunde svara på frågan om varför jag aldrig haft ett fast jobb så skulle jag göra det.

jag ahr sökt o söker fast jobb.

Min egen far har sagt att större otur gubbe än mig finns det inte.

Ett företag blev jag lovat jobb av två väldigt höga chefer min bror var till och me in på företaget o han sa till och me åt dom.
Men då kom en trafikolycka me dödlig utgång som jag tyvär var me om att en person avled i mina armar i vägen, så i slut ändan jobbet jag blev lovad sket cheferna i för att högsta chefens sons kompis hade inget jobb o då fick han mitt jobb som maskinförare o han har ej maskinförarbevis som jag har.
Sån otur har jag haft.

jag har jobbat hos samma snö röjare i blir 6 års tid nu, o han o jag vi kommer så jävla bra överens, för där är det ge o ta, han ställer alltid upp o jag ställer alltid upp för han.

Eller vad sägs om 241 timmar på runt 20 dagar.

Men jag kan ej få fast hos han.=((( då han ahr andra job på sommaren.

jag är en arbets narkoman det säger alla till mig.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
cerveza

Post by cerveza »

Jag får jobben på direkten tack vare att jag är så jäkla snygg. Cheferna och jobbepolarna säger att dom hade kunnat tänka sig sexa med mig fastän dom är straighta, så jäkla het!!

Nu till tråden..

Hur gammal är du Svinto? är du en jobbig fan med en massa moralpredikan? skulle du kunna tänka dig att sexa med en jäkligt het kille?
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Magnaten

Post by Magnaten »

cerveza wrote:

Jag får jobben på direkten tack vare att jag är så jäkla snygg. Cheferna och jobbepolarna säger att dom hade kunnat tänka sig sexa med mig fastän dom är straighta, så jäkla het!!

Nu till tråden..

Hur gammal är du Svinto? är du en jobbig fan med en massa moralpredikan? skulle du kunna tänka dig att sexa med en jäkligt het kille?

Du har ju alltid fått jobben pga syrran. :D
passat TDI 2008
Audi A6 2009
cerveza

Post by cerveza »

Jo förvisso, men säg det inte så hon hör det bara, då blir hon bara så jävla mallig!
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

cerveza wrote:

Nu till tråden..

Jag är 30 år.nä jag tycker inte jag är jobbig.o när jag pratar så vet jag i 99 procent att jag har rätt om gräsklipparen i detta fallet.

Jag vet att många som är äldre än mig har svårt me mig då många äldre JÄMNT försöker sätta sig över mig o trycka ner mig. men det går inte.

Förra jobbet där blev jag så kallad vuxenmobbad av en enda person det pågick två säsonger innan jag sa ifrån, o när jag väll sa ifrån så slutade det me att hon blev varnad ingen annan ahde vågat säga ifrån föräns jag gjorde det.
Se om det var rätt eller fel av mig o säga ifrån är ju en annan femma.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Magnaten

Post by Magnaten »

Håll en lägre profil på arbetsplatsen nästa gång är ett tips,silverryggarna som jobbat på firman i 30 år kan ha svårt när en yngre förmåga kommer in å vägrar ta skit,
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Magnaten wrote:Håll en lägre profil på arbetsplatsen nästa gång är ett tips,silverryggarna som jobbat på firman i 30 år kan ha svårt när en yngre förmåga kommer in å vägrar ta skit,

Tack för tipset ska tänka på det.

Men jag har ett problem o kommer nog jämnt ha det tyvär. o det är det att en vuxen person som försöker sätta sig över mig det tolerear jag aldrig det brinner av o det har me o göra att dom vuxna svek mig när jag mindre.
Går dagligen o hos en psykolog för o arbeta me detta.

En kärring som jag rök ihop me hon skulle försöka lära mig o köra gräsklippare, o då ska man ha i åtanke att jag ahr kört klippare sen jag var typ 5 år o gör det än idag.
O dte som hon gnällde på var att jag inte åkte tillräckligt närma husväggen så hon fick gå me en trimmer. hon försökte själv o det blev svarta märken på putsen snacka om att hon fick en utskällning för det sen . såna personer råkar jag ut för.

Jag har lärt mig en sak HA alltid din rygg fri o det har jag. annars skulle jag inte sitta här idag tyvär.

gräsklippren jag har haft har säkert pajat 10-15 gånger vi började me fyra hand klippare har en kvar resten har pajat. vi har 6 trimmrar varav 5 har gjort sitt.

Så mycket fel på maskiner jag har sett denna sommar trodde jag inte kunde finnas. men men tack för tipset ska ha det åtanke.

detta företag är inget litet företag, men tänker ej skiva ut vilket här isånt fall om någon vill veta så tar jagd et via pm.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
peppe
Moderator

Post by peppe »

I min bransch så över går iaf en provanställning automatiskt över till en tillsvidaretjänst. Men det spelar ingen större roll. Uppsägningstiden på provanställning är 2 veckor och på tillsvidare 4 veckor.

Mvh
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

jag ska ta fram pappret sen o scanna in det idag så får ni se o bedömma själv.

Men men känns jobbigt attd et är sista veckan trivs skit bra me grabbarna men men.

Efter mer än halva sommren fick jag ta min privatbil o dra släpet me. men det är som det är.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
peppe
Moderator

Post by peppe »

Kolla med facket, så får du rätt svar. Omöjligt att svara på det ut ifrån tex ett anställningsavtal. Då regler kring och runt sällan står på dom.

Jag lovar, du törs ringa dom och fråga vad som gäller även om du inte är medlem.

Mvh
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Tack men jag har funderat o jag skiter nog i det o försöker gå vidare o leta annat jobb. galet kommer säkert visa o tycka, men känner att jag ej orkar lägga ngon energi. Men stort tack för alla råd, får väll se om man hittar nåt jobb då.

peppe wrote:Kolla med facket, så får du rätt svar. Omöjligt att svara på det ut ifrån tex ett anställningsavtal. Då regler kring och runt sällan står på dom.

Jag lovar, du törs ringa dom och fråga vad som gäller även om du inte är medlem.

Mvh
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
BADASS_M

Post by BADASS_M »

Ett plus är ju att du går med i facket så dom inte kan köra med dig lika lätt.
Post Reply