problem me min hoj
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
problem me min hoj
böt kolv å ventiltätningar mm på min yamaha men den vill inte gå,inte ett liv. kammarna står efter boken nån som har nån ide va som e knas. tycker även de är dåligt komp i den men de kan va nåt ja fått för mej. blir tokig snart nåt har blivit galet.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Re: problem me min hoj
Har du ställt kammar och ventilspel på rätt cykel av varvet?
Koop har en XR600 som han har exakt samma strul med.
Man måste tänka rätt när man mekar fyrtakts enstånka... även om alla säger emot mig så är det tyvärr så.
Det är ingen tvåtakts mopedmotor där man bara kan smälla ihop det lite godtyckligt och sen ger man benet inom 20 minuter.
Koop har en XR600 som han har exakt samma strul med.
Man måste tänka rätt när man mekar fyrtakts enstånka... även om alla säger emot mig så är det tyvärr så.
Det är ingen tvåtakts mopedmotor där man bara kan smälla ihop det lite godtyckligt och sen ger man benet inom 20 minuter.
Grr!
0706-419608
0706-419608
jodå har koll på de, jävla skumt nån smäll då då är ända livet.nu va ja just ute å löft av toppen igen å kolla men de är ok. nåt gör man ju fel men vad. fuck. ja har ställt kammarna i den cykel som den va,men hur vet man att de är rätt cykel så man kan kolla bara för va 100. ?
felet hittat.de va en ventil som stod lite öppen hela tiden om nån ville veta. de är 3 st insugs ventiler å den i mitten är längre än dom andra,så dom satt på fel plats därför stod 1 öppen.