Glömda delar!?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Daniel86

Re: Glömda delar!?

Post by Daniel86 »

Termostathuset exploderade på vägen till jobbet på 325an förra vintern.. va för lite glykol i systemet så det va väl halvfruset.

Polarn kommer med ett nytt åt mig, creds!

Skruvar dit det och glömmer stoppa i någon termostat.. ut å åker en massa men tycker det är jävligt lurt att tempen aldrig går upp..

Dagen efter ser jag nått blänkandes på golvet.. ahaa :!:
Daniel Carlsson

Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
filippersson

Post by filippersson »

HenrikF wrote:När jag var ung och ivrig (1998) så hade jag monterat e34stolar i e28, och det gick bara att skruva dem baktill (fram sitter det hakar på e34, skruvar på e28)
Under första provturen för att se om det funkar gav jag full gas. Hade glömt att stolarna itne satt fast fram, och ratten hade jag inte spänt fast. Vid full gas på tvåans växel vek sig stolen bakåt och jag satt med blicken i inneraket och ratten i näven och försökte förstå vad det var som hände. Att få ner stolen var lättare sagt än gjort, då jag inte kom åt bromsen.
Som tur var hände inget, och jag lyckades parera på ratten på rattstången igen.

En annan gång hade jag inte fått dit oljelocket riktigt. Det gick av under en körning på sturup och bilen tog fyr. Men fick det släckt.

Listan kan nog göras rätt så lång. Man har väl förträngt det mesta..

hahaha! Att se din min där måste vara värt guld :lol:
Bmw E36 M50 TURBO Projekt/drifting
RI5 Garaget

Filip Persson
0709968626
HenrikF

Post by HenrikF »

Ja den som hade filmat mig där hade nog varit rik idag:)
/Henrik
TT E30

Post by TT E30 »

Jag höll på at glömma sätta dit oljeröret til kamaxeln på min M20 vid byte til Z45. Skruvat på ventilkåpan med tilbehör och allt, och fann plötsligt oljeröret på arbetsbänken precis i det polarn skulle dra om på starten. :)

Post by Turbo_folke »

Skulle byta grenrörspackning på min saab 9000 turbo. Skruvar av grenröret och själv klart går en pinnbult av. Försöker med alla medel att få ut bort den halva pinnbulten. Slutar med att jag bestämmer mig för att borra och gänga ett nytt hål. Själv klart stressar man och borrar för långt in i toppen.
Märker detta när jag startar upp bilen och det droppar kylarvatten från den nya pinnbulten hehe. Var lagom sur då :D
Rsjerry

Post by Rsjerry »

ha ha fy fan den var inte rolig Folke :-P

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
e30mattias

Post by e30mattias »

Turbo_folke wrote:Skulle byta grenrörspackning på min saab 9000 turbo. Skruvar av grenröret och själv klart går en pinnbult av. Försöker med alla medel att få ut bort den halva pinnbulten. Slutar med att jag bestämmer mig för att borra och gänga ett nytt hål. Själv klart stressar man och borrar för långt in i toppen.
Märker detta när jag startar upp bilen och det droppar kylarvatten från den nya pinnbulten hehe. Var lagom sur då :D

:lol:

Men de gick väl nog att täta upp? :D alltså med lim/tejp elr nåt på pinnbulten.. Menar bara att finns ju original motorer, minns inte nu om det var insugspinnbultarna eller grenrörspinnbultarna som var genomgång till vattenkanal. Vart rätt så snoopen när det började kissa ut kylarvatten när jag firrade bort bulten. :lol: om jag inte minns riktit riktit fel så var det en lite äldre fiiat!

MVH. Mattias
Med vänliga hälsningar, Mattias Björkskog.

Bilmekaniker till vardag.

Bygger M20 Turbo.

Nisvo Motorsport

When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
nicnir90

Post by nicnir90 »

På väg hem efter en liten tripp (200mil) såg jag och kollegan någon konstigt svart "klump" vid vindrutetorkarna. Vi satt länge och försökte se vad det var. Men då vi stannade hade vi naturligtvis glömt detta :roll: Ytligare en vecka senaste hittade jag min gummikluppa som varit borta en månad :lol:
Last edited by nicnir90 on 09 Nov 2011, 23:45, edited 1 time in total.
Niclas Nirvin
0703-782061
Malmö, Skåne

BMW E28 528i -85
Turbo_folke

Post by Turbo_folke »

e30mattias wrote:
Turbo_folke wrote:Skulle byta grenrörspackning på min saab 9000 turbo. Skruvar av grenröret och själv klart går en pinnbult av. Försöker med alla medel att få ut bort den halva pinnbulten. Slutar med att jag bestämmer mig för att borra och gänga ett nytt hål. Själv klart stressar man och borrar för långt in i toppen.

:lol:

Men de gick väl nog att täta upp? :D alltså med lim/tejp elr nåt på pinnbulten.. Menar bara att finns ju original motorer, minns inte nu om det var insugspinnbultarna eller grenrörspinnbultarna som var genomgång till vattenkanal. Vart rätt så snoopen när det började kissa ut kylarvatten när jag firrade bort bulten. :lol: om jag inte minns riktit riktit fel så var det en lite äldre fiiat!

MVH. Mattias

Gick att täta med locktite som tur var hehehe

Mvh Olof
Post Reply