Ja hur är egentligen delarna ifrån mekonomen mot orginal delarna?
Tänkte nu köpa lite karosseri delar såsom bakparti,trösklar osv och har svårt att tro att BMW ska vara billigare, eller?
Men ni som redan knåpat lite kaross och bytt bakpartier,skärmar och så, har ni nått att säga angående kvalitet från mekonomens sortiment eller kommer allt ifrån samma leverantör?
Bara att ösa på med svar även om det inte är kaross delar utan kanske spindeleder eller dylikt därifrån.
Mekonomen VS BMW Orginal
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Mekonomen VS BMW Orginal
E30 325 Eftermonterat M-tech II
E30 M3
E39 525 touring
http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 M3
E39 525 touring
http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mekonomen VS BMW Orginal
Plåtgrejerna Mekonomen säljer kommer från en dansk leverantör som heter Klokkerholm, grejerna är schyssta men jag har aldrig kunnat jämföra dom mot motsvarande originaldel.
Spindelleder och dylikt kommer från olika leverantörer, men oftast från OEtillverkare som TRW och Ruville. Länkarmar till Audi har bortslipade loggor osv, då Mekonomen inte får sälja grejer brandade med VAGlogga.
Spindelleder och dylikt kommer från olika leverantörer, men oftast från OEtillverkare som TRW och Ruville. Länkarmar till Audi har bortslipade loggor osv, då Mekonomen inte får sälja grejer brandade med VAGlogga.
Alexander Malerbakken
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
- BmwFredrik
just kvaliteten kan jag inte svara på men pris skillnad mellan andra firmor gentemot Mekonomen är enorm på vissa grejer.
hittade en pryl på en annan firma som tog 40% av priset Mekonomen har. köpte även en spännare till kamremmen till en m20 som svetsen släppte på, detta resulterade i 6st krökta ventiler. så då snackar vi kvalitet.
mvh
hittade en pryl på en annan firma som tog 40% av priset Mekonomen har. köpte även en spännare till kamremmen till en m20 som svetsen släppte på, detta resulterade i 6st krökta ventiler. så då snackar vi kvalitet.
mvh
Allt under 3liter är startmotorer!
0707133777
0707133777
Jag skulle köpa bmw orginal till vilket pris! dom kronorna det kostar extra om det ens gör det är det värt. monterade 2 framskärmar på en bil förra veckan, kopior, totalt skräp. vissligen var det på en riskokare men kopior som kopior.. så ett gott råd köp orginal.
Mvh en skaderepratör.
Mvh en skaderepratör.
Bmw m5 3,8 sommar
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
jag köpte framskärmar till en e34 från mekonomen, passade hur bra som hellst faktiskt, tog en chansning när jag köpte dom men priset gjorde de värt att chansa... mekonomen = 700kr /st ... bmw orginal = 2500kr/st
m30turbo
Jag köpte framskärmar till E30n från Autoexperten, säkert samma leverantör som Mekonomen.
Passade VÄLDIGT dåligt. Vänstra skärmen höll vi på med i en hel dag tills det började sitta någorlunda bra.
Hela fronten på bilen ser därför nu väldigt "slarvig" ut men jag orkade inte pilla mer med skiten.
Så oavsett vad det kostar, köp BMW original...
Passade VÄLDIGT dåligt. Vänstra skärmen höll vi på med i en hel dag tills det började sitta någorlunda bra.
Hela fronten på bilen ser därför nu väldigt "slarvig" ut men jag orkade inte pilla mer med skiten.
076-115 58 55
-88 E30 325IK
-88 E30 325IK
- bmw_fredde
Nox wrote:Jag köpte framskärmar till E30n från Autoexperten, säkert samma leverantör som Mekonomen.
Jag har samma erfarenhet som dig! jag lämnade tillbakax dom å köpte bmw original!
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
- Nemesis_turbo
jo pirat brukar kunna varriera bra har 2 piratskärmar på min båda köpt samtidigt från samma lev ena hade klockren passform andra stämde inte för fem öre utan fick kappas i och donas mot innerskärm/ram annars passade den inte alls in mot bilen utan stack ut typ 2-3 cm i bakkant men U get what U pay for som alltid... tilläga att enligt våran tillverkare passar dem ej e30 cab heller.......
BMW original är inte alltid det bästa.. En som renoverade sin e28 M535 köpte nya framskärmar på bmw som inte passade alls, passformen var bättre på billiga piratskärmar.
e30 M50B28 turbo PT7675, 1000hk+?