utnyttja jobbet?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Falck

utnyttja jobbet?

Post by Falck »

JimmyA wrote:Är du efterbliven?

Är du?
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M

Garaget

BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
s2_i_e30

Re: utnyttja jobbet?

Post by s2_i_e30 »

får man stjäla på ica om ingen ser och man bara tar ett chocklad-kacka?
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
Klangen

Post by Klangen »

Bokstavligen stjäla från jobbet? = Nej.

Har man ett skruvsortiment som ligger deb. på kontot "förbrukningsmaterial", är det ingen som bryr sig om några M8:or.
Har man däremot i system att tjåla 20st av varje bult/bricka/mutter... = Nej

Ligger samma bult på art. nr = Nej.

Jobb i verkstaden/firman för eget = Fråga. Svårare än så är det inte.

Kom ihåg att det oftast är Arbetsledaren som är ansvarig om du fjollar runt i verkstaden och sätter kapen i axeln.
Falck

utnyttja jobbet?

Post by Falck »

Ja utnyttja jobbet kommer jag alltid göra då chefen tycker det är helt okej. Gör man slut på 50 till 100 liter färg dagligen så gör ett par deciliter man lägger på egna saker elr åt polare fan ingen skillnad . Sen att de finns små poliser som anser det som stöld är deras "problem"
/// Falck
Crafted at BMW M

Garaget

paytax

Post by paytax »

Vilken skittråd!alla snor från jobbet!Stjäl man inte saker, så maskar man med arbetestiden nästintill samma!
Paytax@hotmail.com
0735263996
Per Forsberg
JohnE

Post by JohnE »

paytax wrote:Vilken skittråd!alla snor från jobbet!Stjäl man inte saker, så maskar man med arbetestiden nästintill samma!

Lögn.
John Edvardsson, noll sju noll tre fem två fyra fyra åtta två
Falck

utnyttja jobbet?

Post by Falck »

paytax wrote:Vilken skittråd!alla snor från jobbet!Stjäl man inte saker, så maskar man med arbetestiden nästintill samma!

Sant !!! Känner INGEN som inte tagit nåt från jobbet.
/// Falck
Crafted at BMW M

Garaget

e30mattias

Post by e30mattias »

Franzén wrote:Jag arbetar på en bilverkstad och har tillgång till _ALLT_ på det stället.
Min chef vill INTE att vi skruvar för egen räknings del och absolut inte att vi hjälper en nära vän som kan behöva hjälp.
Vi har Tisdagkvällar som "hobbykväll" och då är även han på plats.

Jag kan ana varför det är på det viset och det har väl inte varit guds bästa barn som varit anställda där tidigare.
En kväll kom han dit och då hade en av hans anställda fullt hus med alla polares bilar i verkstan och alla meckade med allt.
Han berättade att han inte blev så glad.

Svetstråd tar slut, sprayflaskor försvinner och motoroljor har saknats i stora mängder förr.
Senast i raden upptäckte vi att våra fikapengar fick fötter... kul att jobba så.

Jag har varit på jobbet och gjort ett par jobb på min E30, men då har jag använt min egen svets, mina egna kapskivor och min egen vinkelkap mm.
Har inte tagit en droppe olja, färg eller ens en liten kabelstump och om jag har behövt så mycket som en glödlampa av enklaste sort så har jag frågat om jag kan köpa den och jag har satt upp den på mitt eget regnummer i systemet.

Det hela känns väldigt ansträngt och krystat på något sätt.

Jobbade på Husqvarnas utvecklingsavdelning tidigare och där var det ännu jobbigare, vi fick inte ens berätta för folk vad vi höll på med.
Vår chef var aningen psykotisk och led troligen av en svår variant av Hybris.
Vi nyttjade givetvis verkstaden iallafall, men med mycket gott omdöme och huvudet på skaft hela tiden.

Jag har alltid sagt att den dagen jag själv har min firma i en större byggnad med flera anställda så kommer jag att KRÄVA att mina killar/tjejer använder faciliteterna och företagets utrustning ett par gånger i veckan.
På så vis ökar vår tillit till varandra och ansvarskänslan växer.
Det finns folk på plats på andra tider än bara 09-15 (som kommer att vara gällande arbetstider) och det främjar för en lägre förekomst av rekare eller rentav inbrott.
Eftersom man använder alla maskiner och utrustningar till egenprivata syften så blir man också bättre på att använda dom under arbetstid.

Jag är extremt emot det förbudsklimat vi lever i och som verkar ha eskalerat kraftigt.
Ingen litar på någon och alla är presumitva bovar och banditer och iom det så måste allt negativt lyftas fram i rampljuset och alltid luftas med en bitter ton som socker på kakan.

Om man omger sig med människor som man måste behandla på det viset så har man anställt fel medarbetare.
Det är inte fel på medarbetaren, inget blir bättre än vad chefen tillåter.

bra skrivet! :)

hehe, ja de va många olika åsikter här.. Ja personligen tror jag också att alla någon gång har tagit nåt smått från jobbet, men ja.. men som sagt, har man tillåtelse e de ju fullständigt okej! :)

ordet "stjäla" tycker jag är i överkant i sammanhanget..

MVH. Mattias
Med vänliga hälsningar, Mattias Björkskog.

Bilmekaniker till vardag.

Bygger M20 Turbo.

Nisvo Motorsport

When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
Brox

Post by Brox »

Man kan inte vara speciellt smart om man skriver om sina brott på nätet! :roll:

Ni som är positiva till att saker försvinner borde starta eget och slå en signal för jag behöver en massa grejer gratis!
De är skillnad på att fråga om lov att LÅNA utrustning och att bara ta för sig och rent av stjäla saker!
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
iron m///

Post by iron m/// »

jag kör så de rycker på mitt jobb :D har svets tig mig pinne på jobbe pelar borr plasma skärare smiddig kompressor massa vinkel slippar och andra hand verktyg!!!!!!

KLART de försvinner saker på jobbe!!!!!!!!!!! vem fan får inte med en skruva kapp skiva färg mat hem från jobbe kanske till och med toa papper eller kaffe filter.

ni som predikar har ni aldrig fått med något hem i byxan??????

en som utnytjar sitt jobb 8)

mvh
Magnaten

utnyttja jobbet?

Post by Magnaten »

Sno skithuspapper från jobbet måste vara det pinsammaste man kan göra...cheezus.
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
iron m///

Post by iron m/// »

Magnaten wrote:Sno skithuspapper måste vara det pinsammaste man kan ta från jobbet...cheezus.

någon skillnad på ta med pennor eller mat hem?

allt handlar la om vilka tillgångar som finns
Hool

Post by Hool »

Heheh ..

Ha en årslön på 200k (exempel)
Torska jobbet för man tar med en kapskiva och lite dasspapper..

Jävla dyra kapskivor det 0_o
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
Falck

utnyttja jobbet?

Post by Falck »

Haha skriver om sina "brott" på nätet... Jodu det är lång planering bakom mina dåd. Du är nog en av dem väldigt få som tydligen. Aldrig tagit nåt .
/// Falck
Crafted at BMW M

Garaget

Magnaten

utnyttja jobbet?

Post by Magnaten »

iron m/// wrote:
Magnaten wrote:Sno skithuspapper måste vara det pinsammaste man kan ta från jobbet...cheezus.

någon skillnad på ta med pennor eller mat hem?

allt handlar la om vilka tillgångar som finns

Menade mer att är man så puckad så man riskerar sitt jobb för nåt som kostar typ 49kr så står det inte rätt till.

Jag brukar vara duktig på att utnyttja tidigare jobbs tillgångar, men det har oftast varit sanktionerat från högre ort :D handlar lite om att ge å ta

Fast på nuvarande jobb har jag inte ens orkat göra hempul fast vi har grym maskinpark å hur mkt aluminium som helst på lager
Man tjänar väl för bra helt enkelt
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Nicke Blom

Post by Nicke Blom »

Utnyttja och stjäla är 2 skilda saker..

Man kan ju utnyttja maskiner o utrustning men det ska ju inte konkurera med jobbet arbeten..
oftast är det ok om man frågar...
Mvh Nicke Blom
iron m///

Post by iron m/// »

cash gäller de ju att hova in :P . kännar nästa lika mycke svart som vitt dubbla lönen på ett år :)

själa och utnyttja är nästan olika men brors på vad man jobbar med.. kappa ner 5 skivor kanske inte e billigt bros på märke model! om man bara " lånar verktaden på jobbe " inte många som går in sätter upp dom på sin lön eller liknande
Post Reply