Tips på enduro hoj

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

johankihl
Admin

Re: Tips på enduro hoj

Post by johankihl »

Crille74 wrote:
johankihl wrote:
Crille74 wrote:Vart är Kawa 450 i mx1cross vm? Husqvarna 1och2a i E1 och 1a i E2 klassen i endurovm vart är Kawa :lol:

Mx1 cross VM? Där amatörerna tävlar? :) Du kanske har missat att Villopoto tog hem både AMA Supercross och Outdoors i år? Tycker inte det säger ett skit om orginalcykeln heller, en fabriks hoj är inte så standard direkt. Skulle inte köpa en kx450f om jag skulle köra enduro, då finns det säkert bättre alternativ.

Villopoto kan du inte jämföra med, han skulle vinna på en 3hjuling :lol:

BTW så har han ju även sopat hem både Mxdn och Monster Energy cup nu med och vart var Husqvarna där? Vad säger att Husqvarna förarna skulle göra sämre ifrån sig på ett annat märke om inte Villopotos bedrift har med hans märke att göra? Har personligen aldrig hört någon hylla Husqvarna innan du yttrade dig på forumet, de flesta har bara haft negativ kritik mot dem. Huvudsaken är att man trivs själv på sin cykel!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Highburg

Post by Highburg »

Blev en ktm 450 exc 04a...Pga Priset=P.....Får testa lite och se...Det lilla ja kan säga än så länge är att den är skönt drag i den..Bra botten vrid men lite tyngre än suzuki 250 2takt :P Men i den prisklassen ja köpte i så är ja förbannat nöjd..
Image
Suzukin o grabben
Image
Thomas Högberg
070 60 555 92
Highburg

Post by Highburg »

Ja vill dekala min ktm med lite monster märken vad handlar ja det bäst smidigast?
Ja har helsvart plastkit till den med ufo lysen :)
Thomas Högberg
070 60 555 92
Crille74

Post by Crille74 »

de flesta har bara haft negativ kritik mot dem. Huvudsaken är att man trivs själv på sin cykel![/quote]

Absolut, problemet är att alla har så förutfattade meningar om Husqvarna = gamla rykten, idag görs Husqvarna av Bmw som sagt och Husqvarna är nästan likvärdig som vilken 250/450 idag (fattas lite effekt i 250in) och dom kommer mer och mer för varje år, ni anar inte hur mycke pengar Bmw skickar in i Husqvarnas utveckling
Ta bara som min motor (nya 250f motorn) det är världens lättaste 250f motor och är utveklad av Bmws formel1 avdelning, endast 22kg, och nya toppen som kommer i crossens 250 ger 3-4hk mer i 2012ans motor, så dom är på gång :D
PiLlEvAn

Post by PiLlEvAn »

Crille74 wrote:de flesta har bara haft negativ kritik mot dem. Huvudsaken är att man trivs själv på sin cykel!

Absolut, problemet är att alla har så förutfattade meningar om Husqvarna = gamla rykten, idag görs Husqvarna av Bmw som sagt och Husqvarna är nästan likvärdig som vilken 250/450 idag (fattas lite effekt i 250in) och dom kommer mer och mer för varje år, ni anar inte hur mycke pengar Bmw skickar in i Husqvarnas utveckling
Ta bara som min motor (nya 250f motorn) det är världens lättaste 250f motor och är utveklad av Bmws formel1 avdelning, endast 22kg, och nya toppen som kommer i crossens 250 ger 3-4hk mer i 2012ans motor, så dom är på gång :D[/quote]

har en kompis som köpte en ny 450 enduro och han har inte fått gjort annat än att skruva med den.
och reservdelar brukar ta lång tid att få fram.
Hva är ett entusiast märke anser jag så som tm och gas gas och aprillia
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Crille74

Post by Crille74 »

PiLlEvAn wrote:
Crille74 wrote:de flesta har bara haft negativ kritik mot dem. Huvudsaken är att man trivs själv på sin cykel!

Ta bara som min motor (nya 250f motorn) det är världens lättaste 250f motor och är utveklad av Bmws formel1 avdelning, endast 22kg, och nya toppen som kommer i crossens 250 ger 3-4hk mer i 2012ans motor, så dom är på gång :D

har en kompis som köpte en ny 450 enduro och han har inte fått gjort annat än att skruva med den.
och reservdelar brukar ta lång tid att få fram.
Hva är ett entusiast märke anser jag så som tm och gas gas och aprillia[/quote]

Kontigt, spelar ingen roll vad jag ska ha så har jag det dan efter ifrån Mj-Racing i V-rås eller Halvards i E-tuna.
Din polares hoj ska ju va en evighetsmaskin? årsmodell?
Farsan har en te250 2008 med 360tim helt orörd, bara går och går.
Min Te250 2010 har gått ca 70-80tim både skog och crossbana aldrig ett enda problem.
PLain_Jane

Post by PLain_Jane »

Alltså, sluta försök lura på någon en Husqvarna. Det är, precis som Jimmy säger, en entusiast-hoj som man köper om man känner någon sorts pervers dragning till märket. Vill man ha ett smidigt ägande så är det japansk hoj av valfrit fabrikat, eller möjligen KTM, som faktiskt ser ut att ha en intressant satsning på G, som gäller. Gärna 09 eller nyare, det har de flesta råd med eftersom andrahandsmarknaden för mx-hojar i det närmaste är att betrakta som havererad. Det skyller jag för övrigt på Grekland.
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Jag måste bara fråga en sak som jag ahr upptäckt me nya crossen hade även lite problem me samma sak me den gamla.

När man kommer o kör oså kommer man fram till kurvan oså är dte ett spår, som man kör i Så ger man gas nästan mitt i svängen så att man ha kraften ut ur kurvan, men varje gång vill framhjulet åka över spåret, har hänt ett par gånger o man har vurpat.=( Eller så blir det som så att jag ger på gas i spåret så blir det nästan så att cykeln gör en 360, =(( blir typ så att fästet är så grymt i bakhjulet så man tappar fästet i framhjulet.=(

Ursäkta den luddiga beksrivningen.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Post Reply