pustsade förbräningsrum m20b20 topp

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
_Johnny_
Posts: 435
Joined: 20 Feb 2008, 20:30
Location: Göteborg

Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp

Post by _Johnny_ »

Casy wrote:
dre racing@ wrote:ser ju ut som att packningsytan är skadat på bilden

lär ju vara en gammal packning han använder som mall, annars blir ja oxå brydd :)


Packningsytan, inte packningen.
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp

Post by Bmw*Alex »

_Johnny_ wrote:
Casy wrote:
dre racing@ wrote:ser ju ut som att packningsytan är skadat på bilden

lär ju vara en gammal packning han använder som mall, annars blir ja oxå brydd :)


Packningsytan, inte packningen.



nej då :) har inte varit åh tjuvat på packningytan =)

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lill-johan
Posts: 12
Joined: 12 May 2011, 16:33
Location: Alingsås

Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp

Post by Lill-johan »

Varför slipar du bort dem? försämrar ju bara förbränningen!
Hit it Sideways!
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp

Post by Bmw*Alex »

Lill-johan wrote:Varför slipar du bort dem? försämrar ju bara förbränningen!



menar du kanten ?

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
cerwinboy
Posts: 710
Joined: 09 Jul 2007, 22:46
Location: Blekinge

Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp

Post by cerwinboy »

Bmw*Alex wrote:sånna har ja men läst nånstans att m50 kolvar ska ha högre kant till ringlandet men mins inte vilken av kolvarna det var så ja hoppas någon kan svara på det :)

mvh



icke vanos är det och som har en sopp skål i kolvarna och ringarna sitter en bit ner.
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
User avatar
e30mattias
Posts: 175
Joined: 02 Aug 2011, 20:28
Location: Finland

Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp

Post by e30mattias »

Lill-johan wrote:Varför slipar du bort dem? försämrar ju bara förbränningen!


håller med där. Men i detta fall så tror jag att han ska ha 2 liters toppen på ett 2.5 block. (större cylinderlopp) därav måste han slipa bort lite.


IFALL alex slipar bort dem endast pga. komp sänkning, så tycker jag också det inte är nån smart ide? finns andra bättre sätt att sänka komp på?



MVH. Mattias
Med vänliga hälsningar, Mattias Björkskog.

Bilmekaniker till vardag.

Bygger M20 Turbo.

Nisvo Motorsport

When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp

Post by markus »

e30mattias wrote:
Lill-johan wrote:Varför slipar du bort dem? försämrar ju bara förbränningen!


håller med där. Men i detta fall så tror jag att han ska ha 2 liters toppen på ett 2.5 block. (större cylinderlopp) därav måste han slipa bort lite.


IFALL alex slipar bort dem endast pga. komp sänkning, så tycker jag också det inte är nån smart ide? finns andra bättre sätt att sänka komp på?



MVH. Mattias


Man behöver inte ta bort något pga cylinderdiameter. Om man kör med svarvade kolvar eller M50 så går det bra att köra med toppen som den är. Men ska man köra original M20 kolvar så behöver man ta ur så kolven går fritt.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp

Post by Bmw*Alex »

markus wrote:
e30mattias wrote:
Lill-johan wrote:Varför slipar du bort dem? försämrar ju bara förbränningen!


håller med där. Men i detta fall så tror jag att han ska ha 2 liters toppen på ett 2.5 block. (större cylinderlopp) därav måste han slipa bort lite.


IFALL alex slipar bort dem endast pga. komp sänkning, så tycker jag också det inte är nån smart ide? finns andra bättre sätt att sänka komp på?



MVH. Mattias


Man behöver inte ta bort något pga cylinderdiameter. Om man kör med svarvade kolvar eller M50 så går det bra att köra med toppen som den är. Men ska man köra original M20 kolvar så behöver man ta ur så kolven går fritt.



fan va tråkigt å höra visste nästan att ja skulle frågat först men gjort är gjort så måste ju göra alla lika stor :)
men nu kan ja ju köra med mindre svarade kolvar iställe :)

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lill-johan
Posts: 12
Joined: 12 May 2011, 16:33
Location: Alingsås

Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp

Post by Lill-johan »

Man får ju ingen fart på luften om du tar bort dem, leder till att du inte får lika mycke fart på kolven eftersom de kommer brinna långsammare å då bli de varmare avgaser å de är ju inget man heller vill ha:P
Hit it Sideways!
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp

Post by Bmw*Alex »

Lill-johan wrote:Man får ju ingen fart på luften om du tar bort dem, leder till att du inte får lika mycke fart på kolven eftersom de kommer brinna långsammare å då bli de varmare avgaser å de är ju inget man heller vill ha:P



det där vet ja inte om ja vill köpa riktigt eftersom förbräningsrumen är ju inte utformade som tex en volvo b23 topp som det är 2 ganska kraftiga halvcirklar i då kan ja tänka mig att de gör större skillnad.

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply