Bmw*Alex wrote:sånna har ja men läst nånstans att m50 kolvar ska ha högre kant till ringlandet men mins inte vilken av kolvarna det var så ja hoppas någon kan svara på det
mvh
icke vanos är det och som har en sopp skål i kolvarna och ringarna sitter en bit ner.
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
Lill-johan wrote:Varför slipar du bort dem? försämrar ju bara förbränningen!
håller med där. Men i detta fall så tror jag att han ska ha 2 liters toppen på ett 2.5 block. (större cylinderlopp) därav måste han slipa bort lite.
IFALL alex slipar bort dem endast pga. komp sänkning, så tycker jag också det inte är nån smart ide? finns andra bättre sätt att sänka komp på?
MVH. Mattias
Man behöver inte ta bort något pga cylinderdiameter. Om man kör med svarvade kolvar eller M50 så går det bra att köra med toppen som den är. Men ska man köra original M20 kolvar så behöver man ta ur så kolven går fritt.
Lill-johan wrote:Varför slipar du bort dem? försämrar ju bara förbränningen!
håller med där. Men i detta fall så tror jag att han ska ha 2 liters toppen på ett 2.5 block. (större cylinderlopp) därav måste han slipa bort lite.
IFALL alex slipar bort dem endast pga. komp sänkning, så tycker jag också det inte är nån smart ide? finns andra bättre sätt att sänka komp på?
MVH. Mattias
Man behöver inte ta bort något pga cylinderdiameter. Om man kör med svarvade kolvar eller M50 så går det bra att köra med toppen som den är. Men ska man köra original M20 kolvar så behöver man ta ur så kolven går fritt.
fan va tråkigt å höra visste nästan att ja skulle frågat först men gjort är gjort så måste ju göra alla lika stor men nu kan ja ju köra med mindre svarade kolvar iställe
Man får ju ingen fart på luften om du tar bort dem, leder till att du inte får lika mycke fart på kolven eftersom de kommer brinna långsammare å då bli de varmare avgaser å de är ju inget man heller vill ha:P
Lill-johan wrote:Man får ju ingen fart på luften om du tar bort dem, leder till att du inte får lika mycke fart på kolven eftersom de kommer brinna långsammare å då bli de varmare avgaser å de är ju inget man heller vill ha:P
det där vet ja inte om ja vill köpa riktigt eftersom förbräningsrumen är ju inte utformade som tex en volvo b23 topp som det är 2 ganska kraftiga halvcirklar i då kan ja tänka mig att de gör större skillnad.