Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 860Whp/1012Wnm"
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"
Grattis med ferdig bremset bil da
Mvh
Frode G
Mvh
Frode G
E36 325 Turbo
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"
Helvete vilka kammar det måste vad med den effekten på det låga laddet
ingen film?, måste låta fint
ingen film?, måste låta fint
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"
det sitter 290 gr eksos og 280 inn
Turboen ville mer og motoren ville mer men pga at det lille eksoshuset så la vi den med like mye lad som baktrykk.
Turboen ville mer og motoren ville mer men pga at det lille eksoshuset så la vi den med like mye lad som baktrykk.
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"
da har vi testa bilen og den fungerer greit etter noen små barne feil som vi retta opp i etterhvert på gatebil.så da er den parkert og venter nye oppgraderinger vinter.på planen står det:
Nytt eksosannlegg+forandringer av screamer
Hydrauliske jekker.
se om vi får en finere look med dekaler etc
ekstra calippere bak til hydraulisk håndbrekk
dørkeplater
muligens montere nos anlegg
muligens større turbo(7168BB)satse på 850+whp
Nytt eksosannlegg+forandringer av screamer
Hydrauliske jekker.
se om vi får en finere look med dekaler etc
ekstra calippere bak til hydraulisk håndbrekk
dørkeplater
muligens montere nos anlegg
muligens større turbo(7168BB)satse på 850+whp
- e30mattias
- Posts: 175
- Joined: 02 Aug 2011, 20:28
- Location: Finland
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"
Wohohoho! Sjuuukt grymm!
Grattis!!
MVH. Mattias
Grattis!!
MVH. Mattias
Med vänliga hälsningar, Mattias Björkskog.
Bilmekaniker till vardag.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
Bilmekaniker till vardag.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"
e30mattias wrote:Wohohoho! Sjuuukt grymm!
Grattis!!
MVH. Mattias
Takk takk
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"
Mycket fin bil! är det bernis gammla motor?? om det är det så skulle jag byta ventilretainers i den om jag va du... sitter alu brickor i den om du inte visste det!
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"
bmw_fredde wrote:Mycket fin bil! är det bernis gammla motor?? om det är det så skulle jag byta ventilretainers i den om jag va du... sitter alu brickor i den om du inte visste det!
jag hade också alu i min topp och av ren tur så såg bäckis det.knastren hade redan börjat äta sig igenom
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"
bmw_fredde wrote:Mycket fin bil! är det bernis gammla motor?? om det är det så skulle jag byta ventilretainers i den om jag va du... sitter alu brickor i den om du inte visste det!
takker:-)det er gamle motoren til bernis.det visste ikke jeg.da blir det og montere nye fjærer og retainere.jeg har hatt mine tvil til fjær oppsettet siden det er 290gr kam på eksos.og det synest jeg blir litt svakt med enkelfjærer.
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 719Whp/800Wnm"
da er den bremset på nytt med A/R96 eksoshus og nybugd Topp med Full radie slipte ventil seter og +1mm ventiler
effekt ble 719whp og 800wnm på 1.5 bar.
vi hadde problemer med ladestryringa og den lada 2 bar ved 4000 omdr og hadde 895wnm og 698whp..da måtte vi gøre noe.
ser at flere har bremset over 800whp med 6766 turboer..da lurer jeg fælt på hvordan dere gjør det uten myyyye baktrykk??
effekt ble 719whp og 800wnm på 1.5 bar.
vi hadde problemer med ladestryringa og den lada 2 bar ved 4000 omdr og hadde 895wnm og 698whp..da måtte vi gøre noe.
ser at flere har bremset over 800whp med 6766 turboer..da lurer jeg fælt på hvordan dere gjør det uten myyyye baktrykk??
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 719Whp/800Wnm"
Va hade du i mottryck då? 6766 an gav 890 whp vid 2.2 bar på m50. Tyvärr hade han inte uttag för mottryck.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 719Whp/800Wnm"
ladet 1.5 og hadde 1.55 i mottryck.kammene justert til 3mm på begge(samme som bernis hadde)
jeg syns at det er mye effekt fall fra 719whp til 900whp som dere har bremset.men klart at det bor mye effekt når ladetrykkstyringa tulla og hadde nesten 900wnm og 700whp på 2 bar og 4000 omdr
jeg syns at det er mye effekt fall fra 719whp til 900whp som dere har bremset.men klart at det bor mye effekt når ladetrykkstyringa tulla og hadde nesten 900wnm og 700whp på 2 bar og 4000 omdr
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 719Whp/800Wnm"
Antagligen för vass kam. Snällare kam o mer ladd = mer effekt ur samma turbo.
Den m50 med 6766 så mättes inte mottryck som Andreas säger, men den svarar bra på laddtryckshöjning från 1.5 till 2.2 sen är det tvärstopp.
Den m50 med 6766 så mättes inte mottryck som Andreas säger, men den svarar bra på laddtryckshöjning från 1.5 till 2.2 sen är det tvärstopp.
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 719Whp/800Wnm"
T_Hedman wrote:Antagligen för vass kam. Snällare kam o mer ladd = mer effekt ur samma turbo.
Den m50 med 6766 så mättes inte mottryck som Andreas säger, men den svarar bra på laddtryckshöjning från 1.5 till 2.2 sen är det tvärstopp.
jeg tror også at det er for vasse kammer..skulle hatt 275 grader.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 719Whp/800Wnm"
Runt 260 ger nog ännu mer.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.