Vad kan man göra för kul med en BMW 2002?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Vad kan man göra för kul med en BMW 2002?
Jag är grymt sugen på att skaffa en gammal 2002 typ 1972 årsmodell, vad kan man göra för kul med dem? Regga med annan snurra? Turbokonvertera? Eller väger den för lite för att kunna reggas med någon frän motor?
Re: Vad kan man göra för kul med en BMW 2002?
volvo turbo går väll regga med?
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Går att tom regga med bmw Förgasarturbo motor om man vill det
Då ska man hitta en sådan motor i orginalskick va? Med alla tillhörande delar? BMW förg turbo alltså.
Å andra sidan är det väll 2år mellan varje besiktning på dessa, kanske lika bra att skita i att regga. Hur är motorerna? Skrot? 300whp lär väll vara roligt i en bil på 1100kg i tjänstevikt. Vad är lättaste vägen dit i en sådan bil?
Å andra sidan är det väll 2år mellan varje besiktning på dessa, kanske lika bra att skita i att regga. Hur är motorerna? Skrot? 300whp lär väll vara roligt i en bil på 1100kg i tjänstevikt. Vad är lättaste vägen dit i en sådan bil?
Menar en egenbyggd med dubbla dellorto 40. En original 2002 turbo har mekanisk insprutning
Okey, helt omöjligt att få igenom den med m50/m20 eller liknande? Kanske inte får plats heller... Amatörbyggt fordon el liknande tänkte jag, ingen som vet hur orginalmotorn lämpar sig för överladdning?
Ser inget omöjligt att regga med m20-m50 som ombyggt fordon. Allt hänger ju på hur mycket den råkar väga just den dagen när det är invägning :p
Eller så köper du min så blir det aldrig några problem
jorgen wrote:Ser inget omöjligt att regga med m20-m50 som ombyggt fordon. Allt hänger ju på hur mycket den råkar väga just den dagen när det är invägning :p
Förmodligen är din jättedyr men PMa lite info om vad som är gjort samt pris. Mvh
jorgen wrote:Ser inget omöjligt att regga med m20-m50 som ombyggt fordon. Allt hänger ju på hur mycket den råkar väga just den dagen när det är invägning :p
Regga den med M50 alt M20 med turbo och Etanol med bromspapper så är det lugnt.
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
Finns en lista om du googlar på de har ja för mig. Där de står alla bmw:s modeller va dom får ha för effekt. Bmw 2002 me boxade bärarmar bak får ha 150hk har ja för mig. Så vill du komma undan billigt så e ju en b21et perfekt. 300hk tröttnar man snabbt på dock men allt e ju en penga fråga
Norra skåne, Osby. tel nr: 0708534389
150hk gäller om den ska bara reggas med utbytt motor. Reggar man den enligt ombyggt fordon så är den dom reglerna som gäller vilket är 15kw/100kg. Har hört rycktas om att det ska höjas till 20kw/100kg