Kommer in en lirare med en Giant mountainbike tillverkad på det glada 80 talet..
Cykeln är lagom sopslut.. Precis allt är bortnött.. Fälgarna är så nötta att lufttrycket i däcket får fälgkanten att vika sig.. Dreven kan man såga ved med och slänger man framklingan på väggen så fastnar dem som en kast stjärna. Reglagen fungerar inte och kunden får ett kostnadsförslag på över 3000kr (Detta hände på tiden då 3000kr var pengar)
Nej cykeln är ju gammal så kunden vill inte göra cykel av den vilket jag inte rekommenderar att han ska göra heller. Som att köpa sockerpiller åt en död häst.
Men den är ju en sån bra(!?) cykel så han beslutar sig att gummidäcket bak och innerslangen ska bytas så ska han ha den till jobbet
Påpekar att den inte kommer gå att cykla på då den är duktigt slut men kunden insisterar på att den ska lagas..
Jahapp..
Tre dagar senare kommer samma cykel in dock så har han skickat frun..
- Ni fixade en punka på den här cykeln för några da'r sedan och nu funkar inte växlarna..
Nej, vi vet. Han fick ett kostnadsförslag för att reparera den som slutade på över tre tusen kronor då cykeln är totalt utnött men han ville inte ha den lagad.
Dock så ville han ha nytt gummidäck och innerslang bak även fast vi rekommenderade att inte göra något åt den alls..
att jobba mot konsument
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: att jobba mot konsument
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150
Rsjerry wrote:ha ha kul tråd! denna historien läste jag i en artikel på samma tema så jag kan ej stå för om den är sann eller inte! iaf så var det en kund på Swedbank som tog ett lån för en resa! resan blir tydligen ett fiasko och kunden kommer tillbaka till banken och är missnöjd över sitt lån och vill häva lånet för det var inte detta han hade tänkt sig! men, pengarna var ju förbrukade men det ville han inte kännas vid och ställde till med en väldig scen tills Securitas kom hehe sjukt vilka idéer en del har B-)
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Finns nån filmsnutt från USA då en kund var missnöjd med ett billån.. Han sätter eld på bilen och kör in den genom glasdörrarna in i nybilshallen så glaset bara yr och lämnnar den där brinnandes som en fackla
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150
Har en rätt kul berättelse som jag hörd på en däckverkstad jag jobbade på.
En gammal tant kommer in med sin nyinköpta peugeot (begagnad såklart) för att byta däck. Dåvarande verkstadschefen märker då i rutinkontroll att bakaxeln sitter nästan helt löst och att den måste bytas mm.
Tanten frågar hur mkt det skulle kosta och Robert som han hette svarade: tja, runt 15k för bakaxel och diverse annat jobb. Han vänder sig då om och börjar gå mot kontoret då han hör ett dovt ljud..
Vänder sig om och ser att tanten svimmat och ramlat rakt in i saxlyften med ansiktet före i "saxen" och slagit sönder hela ansiktet och tänderna utspridda över golvet.
Ambulans kom iaf och verkstaden bjöd på däckbytet hehe Men hon kom inte tillbaka.. Fick tydligen renovera hela käften för ca 60k.. Hon hörde däremot aldrig av sig mer igen...
Numera så tar vi det väldigt försiktigt när en kund frågar om bilen.
Gör en kort version av en annan rolig historia, när min far lejde en skogshuggare för att slya lite buskar på diverse marker som kommunen bestämt skulle vara slyade pga eu regler osv.
Han slyar och tar några mindre björkar (mindre än 10cm i diameter) på grannens mark för att kunna göra kommunen nöjda och grannen nöjda. Nån vecka senare så får bolaget som min far driver en stämmning på 800k för björkarna.. Då hävdar grannen att det var speciella björkar i det stadiet osv osv som var tvunga att importeras via Tyskland o massa helvete..
Har iofs haft massor med problem med den grannen förut men WTF! 800k för några björkar!! Blev såklart domstol och hela faderasket.. Självklart fick vi rätt och grannens advokat var såpass hemma på ämnet att han inte ens visste hur stor area en hektar var...
Snacka om fiasko!!
En gammal tant kommer in med sin nyinköpta peugeot (begagnad såklart) för att byta däck. Dåvarande verkstadschefen märker då i rutinkontroll att bakaxeln sitter nästan helt löst och att den måste bytas mm.
Tanten frågar hur mkt det skulle kosta och Robert som han hette svarade: tja, runt 15k för bakaxel och diverse annat jobb. Han vänder sig då om och börjar gå mot kontoret då han hör ett dovt ljud..
Vänder sig om och ser att tanten svimmat och ramlat rakt in i saxlyften med ansiktet före i "saxen" och slagit sönder hela ansiktet och tänderna utspridda över golvet.
Ambulans kom iaf och verkstaden bjöd på däckbytet hehe Men hon kom inte tillbaka.. Fick tydligen renovera hela käften för ca 60k.. Hon hörde däremot aldrig av sig mer igen...
Numera så tar vi det väldigt försiktigt när en kund frågar om bilen.
Gör en kort version av en annan rolig historia, när min far lejde en skogshuggare för att slya lite buskar på diverse marker som kommunen bestämt skulle vara slyade pga eu regler osv.
Han slyar och tar några mindre björkar (mindre än 10cm i diameter) på grannens mark för att kunna göra kommunen nöjda och grannen nöjda. Nån vecka senare så får bolaget som min far driver en stämmning på 800k för björkarna.. Då hävdar grannen att det var speciella björkar i det stadiet osv osv som var tvunga att importeras via Tyskland o massa helvete..
Har iofs haft massor med problem med den grannen förut men WTF! 800k för några björkar!! Blev såklart domstol och hela faderasket.. Självklart fick vi rätt och grannens advokat var såpass hemma på ämnet att han inte ens visste hur stor area en hektar var...
Snacka om fiasko!!
-073-7266 822-
325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld