Någon som har koll på detta?
Har slut på gas i mig/mag svetsen och funderade på att ta gasen från tigen (argon).
Vad blir skillnaden jämfört med att svetsa med "vanlig" gas. Kommer inte ihåg vad den heter idag eftersom de bytt namn på dem nyligen.
Svetsa MIG?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Svetsa MIG?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Re: Svetsa MIG?
det funkar
vill du ha billig gas till miggen så hitta nån som kan fylla tuben med kolsyra annars
blir jävligt fin svets i tunnplåt med det då den flyter ut lite bättre
vill du ha billig gas till miggen så hitta nån som kan fylla tuben med kolsyra annars
blir jävligt fin svets i tunnplåt med det då den flyter ut lite bättre
pm om det är nått
Jag har provat o jag tycker det inte funkar bra alls. Går väldigt kallt så det flyter inte ut så ska det hålla så är det inget att rekomendera
- daniel-635
TIG och Argon = inert gas och så blir det per definition MIG svets, alltså för tex. rostfritt eller aluminium.
Ska du svetsa i svart material kör man vanligen med en blandgas som Mison 18 eller 25 eller Atal / Teral.
Dessa gaser är aktiva och då alltså MAG svetsning.
Att köra med inert gas på svart material gör att inbränning och hållbarhet blir ganska lidande, det går men är inte att rekommendera.
Svetsning med Kolsyra brukar de flesta tröttna på, pga. dålig hållbarhet och utseende.
Ska du svetsa i svart material kör man vanligen med en blandgas som Mison 18 eller 25 eller Atal / Teral.
Dessa gaser är aktiva och då alltså MAG svetsning.
Att köra med inert gas på svart material gör att inbränning och hållbarhet blir ganska lidande, det går men är inte att rekommendera.
Svetsning med Kolsyra brukar de flesta tröttna på, pga. dålig hållbarhet och utseende.
Ju mer man lär sig desto lättare är det att förstå att man inget begriper.......
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
Ok då är jag med, blir mest bara skit mao
Jag brukar köra atal men just nu var den slut och jag hade bara argon hemma, därav frågan. Ok Teral var nya namnet ja.
Jag brukar köra atal men just nu var den slut och jag hade bara argon hemma, därav frågan. Ok Teral var nya namnet ja.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290