Får duktigt med soppa! ????
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Får duktigt med soppa! ????
Undrar om nån har nått tipps?
den startar precis men går riktigt illa, ryker duktigt svart och luktar soppa.
Följande är bytt på en m50b25.
spridare 440cc, pump i tank, anpassad LFM, anpassad program vara, ställbar btr, org btr sitter kvar.
Har testat med det mesta nu men vet i fan inga framgångar. testat köra returen ner i en dunk om det skulle vara stopp i den som jag läst att det kan bli efter pump byte. testat med bara org btr och då ska det jue inte bli nått märkvärdigt högt soppa tryck.
kan nån spridare hänga sig och bara skicka in sås? nån som har tips? väldigt vällkommet då
MVH
den startar precis men går riktigt illa, ryker duktigt svart och luktar soppa.
Följande är bytt på en m50b25.
spridare 440cc, pump i tank, anpassad LFM, anpassad program vara, ställbar btr, org btr sitter kvar.
Har testat med det mesta nu men vet i fan inga framgångar. testat köra returen ner i en dunk om det skulle vara stopp i den som jag läst att det kan bli efter pump byte. testat med bara org btr och då ska det jue inte bli nått märkvärdigt högt soppa tryck.
kan nån spridare hänga sig och bara skicka in sås? nån som har tips? väldigt vällkommet då
MVH
Re: Får duktigt med soppa! ????
byt bränslefilter och montera en bränsletrycksmätare, lite lättare felsöka då..
Sebastian Blomgren
tjena skulle starta min e36 med turbo m50b25 idag efter att jag satt på 353cc spridare och den uppför sig ungefär lika dant som du beskriver, min går ungefär 1 min sen dör den och den ryker och luktar soppa, så jag är också ute efter tipps:)
- Turbo_folke
Skaffa bb-lambda om ni inte har det, sedan en bränsletycksmätare som blomgren skriver är ju inte fel
Mvh Olof
Mvh Olof
okej tack för svar:) men vad gör exakt bredbandslambdan för skillnad?
Är programvaran för rätt trigger?
Olika triggerhjul på vanos och icke-vanos. När vi startade min vanos så gick den extremt dåligt, gick i princip inte att starta, men hoppade igång nån gång. Rykte och stank soppa som bara den. När v sedan kikade vidare så var startmappen för icke-vanostriggern så tändningen stod helt åt helvete.
Fixade det och nya stift och den hoppade igång direkt.
Olika triggerhjul på vanos och icke-vanos. När vi startade min vanos så gick den extremt dåligt, gick i princip inte att starta, men hoppade igång nån gång. Rykte och stank soppa som bara den. När v sedan kikade vidare så var startmappen för icke-vanostriggern så tändningen stod helt åt helvete.
Fixade det och nya stift och den hoppade igång direkt.
du ser ju hur lambda värdet är, åslipper jystera i blindo.olesen wrote:okej tack för svar:) men vad gör exakt bredbandslambdan för skillnad?
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
okej tackar, det är orginalprogramvara för vanos motor, men kanske måste byta lmm eller något sådant?
de klart den får för mycke sås med större spridare å orginal programvara.olesen wrote:okej tackar, det är orginalprogramvara för vanos motor, men kanske måste byta lmm eller något sådant?
Ok men på min har jag även provat att byta till org boxen men ingen skillnad. Ska testa att montera en bränsletrycks mätare innan railen. det konstiga är att när man lyckats att få den över typp 3500varv och snigeln laddar på så jävlar går den fint när den får laddtryck. Hur vet jag om triggern är rätt inställd? men fan det kan det inte vara för då hade det jue funkat med org boxen??
peters wrote:Ok men på min har jag även provat att byta till org boxen men ingen skillnad. Ska testa att montera en bränsletrycks mätare innan railen. det konstiga är att när man lyckats att få den över typp 3500varv och snigeln laddar på så jävlar går den fint när den får laddtryck. Hur vet jag om triggern är rätt inställd? men fan det kan det inte vara för då hade det jue funkat med org boxen??
Har du större spridare och kör orginal box tro fan att den får mycket sås!. Boxen struntar i storleken på spridarna å öppnar dem så mycket som den är tillsagd.
Att den går bra på laddtryck är för att då får man "rätt" mängd lufft till soppan
- Nemesis_turbo
står la längst upp att du hade anpassad mapp i boxen dit med en bredbanslambda och kolla låter som den går på tok förfett på lågvarv
de är 2 olika snubbar med problem,