Byta utväxling på m5 diff
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
Byta utväxling på m5 diff
Kör med en m5 diff på min E30 och har 3,91 i utväxling, finns det några andra utväxlingar som passar i 210 huset tro??
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
Re: Byta utväxling på m5 diff
Jo det säger sig ju nästan själv, men vilka modeller har 210 huset med annan utväxling är frågan??
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Re: Byta utväxling på m5 diff
Bara o söka på realoem, kolla artikelnumret på nån skitgrej på diffen typ en packbox så får du fram en lista på alla andra modeller som har det numret också.
Eller vill du ha en färdig lista?
Eller vill du ha en färdig lista?
/Per
a.k.a. Jevlar
a.k.a. Jevlar
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
Re: Byta utväxling på m5 diff
Tack för tipset, verkar som 540 har en väldigt fin utväxling. Men kollar man på bildelsbasen så verkar den modellen inte ha någon diffbroms... Någon som vet om man kan flytta över m5:an lammelpaket till 540:ins drevsats??
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Re: Byta utväxling på m5 diff
Ni som letat å spanat på detta...
Finns det någon modell som har runt 3,50?
Finns det någon modell som har runt 3,50?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Re: Byta utväxling på m5 diff
535 e34 har 3,64 iaf.M3JONAS wrote:Ni som letat å spanat på detta...
Finns det någon modell som har runt 3,50?
Re: Byta utväxling på m5 diff
Finkel wrote:535 e34 har 3,64 iaf.M3JONAS wrote:Ni som letat å spanat på detta...
Finns det någon modell som har runt 3,50?
Hmm, skulle ju innebära en toppfartsökning från 280 till 302km/h. Frågan är om man skulle märkar någon direkt skillnad?!
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Re: Byta utväxling på m5 diff
Ser alla 210 klumpar likadana ut? Dvs kan jag ta en annan klump och bulta dit på min bakvagn som är gjord för m5 diffen?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Re: Byta utväxling på m5 diff
Minns jag inte helt fel kan det skilja i stigningen på gängorna till bultarna som håller i drivknutarna. Annars SER dom lika ut klumparna iaf.M3JONAS wrote:Ser alla 210 klumpar likadana ut? Dvs kan jag ta en annan klump och bulta dit på min bakvagn som är gjord för m5 diffen?
Byta utväxling på m5 diff
Finns det mindre enn 3.07 til 210 diffen?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: Byta utväxling på m5 diff
Då borde man mao kunna byta medbringarna på klumpen...Finkel wrote:Minns jag inte helt fel kan det skilja i stigningen på gängorna till bultarna som håller i drivknutarna. Annars SER dom lika ut klumparna iaf.M3JONAS wrote:Ser alla 210 klumpar likadana ut? Dvs kan jag ta en annan klump och bulta dit på min bakvagn som är gjord för m5 diffen?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Re: Byta utväxling på m5 diff
ja, eller köp bara nya bultar, tror dom kostade 10 spänn st på bmw. m5 har finare gäng.M3JONAS wrote:Då borde man mao kunna byta medbringarna på klumpen...Finkel wrote:Minns jag inte helt fel kan det skilja i stigningen på gängorna till bultarna som håller i drivknutarna. Annars SER dom lika ut klumparna iaf.M3JONAS wrote:Ser alla 210 klumpar likadana ut? Dvs kan jag ta en annan klump och bulta dit på min bakvagn som är gjord för m5 diffen?
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
Re: Byta utväxling på m5 diff
När vi snackar bakaxlar här... Hur ska man gå tillväga om man ska ta bort ingående medbringaren i klumpen? ( Pga modifiering till annan bultcirkel för kardanen)
På min nuvarande klump muttrade jag bara loss den och skruvade sen dit den men efter det tror jag att det blev klonk när man backar.
Misstänker att man behöver byta hylsa nr 8?! Är det "bara" att muttra isär och sen dra ihop det? Vilket moment ska man isf dra med?
På min nuvarande klump muttrade jag bara loss den och skruvade sen dit den men efter det tror jag att det blev klonk när man backar.
Misstänker att man behöver byta hylsa nr 8?! Är det "bara" att muttra isär och sen dra ihop det? Vilket moment ska man isf dra med?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290