Williams 318is turbo såld
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖV!
Vilken dag!
Ett smakprov bara, klipper ihop en film om det blev något bra material.
Ja vet itne hur många gånger jag tänkte "Jooo men det borde gå utan att släppa av på gasen!" inför en kurva man kom in i med 30km/h lägre hastighet 5min tidigare, allt sket sig men det var bara att gasa mer så kändes det bättre!
Vilken dag!
Ett smakprov bara, klipper ihop en film om det blev något bra material.
Ja vet itne hur många gånger jag tänkte "Jooo men det borde gå utan att släppa av på gasen!" inför en kurva man kom in i med 30km/h lägre hastighet 5min tidigare, allt sket sig men det var bara att gasa mer så kändes det bättre!
318is -90 turbo
Ser kul ut wille, upp med lite rediga filmer nu, sånna som den du filma på mig förra året.. http://www.youtube.com/babeken#p/a/u/0/BILXZNHshLE
Re: Williams 318is turbo
318is -90 turbo
Re: Williams 318is turbo
Woho! Fullt ös!
Har inte varit sån rulle i garaget på sistone, men bilen har fungerat bra och ja har kört en del.
Tänkte mappa hos ppf, men det går lite för bra för dom för mitt eget bästa. nästa lediga tid i augusti
Men den går rätt bra nu, och lambda är ok så ja kör vidare och testar lite själv. Största anledningen till att jag ville till ppf var för att ställa kammarna.
Kan man säga hur man ändrar de vid turbokonvertering generellt eller är det individuellt för varje motor?
Nästa helg tar jag båten till gotland för lite banåkning, och innan det ska jag beta av följande:
* Tillverka fjäderbensstag
* Eventuellt feta på mappen lite för att vara på säkra sidan
* Tillverka bromskylning
* Sätta i en oljekylare
Sen så har jag något röv med min getrag 260 låda. När man kört några km och den börjat få lite temp i oljan så börjar den låta illa, som att den går utan olja. Någon som varit med om detta? Fungerar prima, men låter jättetråkigt.
mvh
Har inte varit sån rulle i garaget på sistone, men bilen har fungerat bra och ja har kört en del.
Tänkte mappa hos ppf, men det går lite för bra för dom för mitt eget bästa. nästa lediga tid i augusti
Men den går rätt bra nu, och lambda är ok så ja kör vidare och testar lite själv. Största anledningen till att jag ville till ppf var för att ställa kammarna.
Kan man säga hur man ändrar de vid turbokonvertering generellt eller är det individuellt för varje motor?
Nästa helg tar jag båten till gotland för lite banåkning, och innan det ska jag beta av följande:
* Tillverka fjäderbensstag
* Eventuellt feta på mappen lite för att vara på säkra sidan
* Tillverka bromskylning
* Sätta i en oljekylare
Sen så har jag något röv med min getrag 260 låda. När man kört några km och den börjat få lite temp i oljan så börjar den låta illa, som att den går utan olja. Någon som varit med om detta? Fungerar prima, men låter jättetråkigt.
mvh
318is -90 turbo
Re: Williams 318is turbo
Wohooo! Fullt ös!
Det blev inget Gotland och jag har knappt kört överhuvudtaget! great success!
Skämt åsido så blev bilen itne klar till Gotland, men det blir ett till tillfälle på sensommarn.
Jag har gjort ett fjäderbensstag hursomhelst.
Sen slipade jag ner huven för att få lite vacker rost
Först bytte jag färg på slipen
Rosten började smyga sig fram ganska omgående när jag duschade med saltvatten, men inte över hela. Jag tror inte jag kommit igenom galvningen överallt när jag slipat, det blir en vit yta istället för rost på vissa ställen. Jag har hällt på massa salt nu så ja får se om de biter mer då.
Bajs
Det blev inget Gotland och jag har knappt kört överhuvudtaget! great success!
Skämt åsido så blev bilen itne klar till Gotland, men det blir ett till tillfälle på sensommarn.
Jag har gjort ett fjäderbensstag hursomhelst.
Sen slipade jag ner huven för att få lite vacker rost
Först bytte jag färg på slipen
Rosten började smyga sig fram ganska omgående när jag duschade med saltvatten, men inte över hela. Jag tror inte jag kommit igenom galvningen överallt när jag slipat, det blir en vit yta istället för rost på vissa ställen. Jag har hällt på massa salt nu så ja får se om de biter mer då.
Bajs
318is -90 turbo
Re: Williams 318is turbo
funkar ju bäst om du blästrar först!! ett litet tips bara
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Williams 318is turbo
Joo jag tänkte ju det, men ja har ingenstans att göra det nu. fast det lär inte kosta många kronor att lämna in och få gjort?
318is -90 turbo
Re: Williams 318is turbo
Hur skulle ni bete er för att få loss en sån här lustig mutter? Alltså hjullagrets
Jag håller på och river ner bakvagnen för att byta bussningar och göra fint..
Jag håller på och river ner bakvagnen för att byta bussningar och göra fint..
318is -90 turbo
Re: Williams 318is turbo
[quote="Pilliam"]Hur skulle ni bete er för att få loss en sån här lustig mutter? Alltså hjullagrets
Så såg muttern ut på en e30 jag hade. Jag tog till gasen och smälte muttern. Axeln är mycket hårdare så den klarade sig fint.
Så såg muttern ut på en e30 jag hade. Jag tog till gasen och smälte muttern. Axeln är mycket hårdare så den klarade sig fint.
Re: Williams 318is turbo
värma utav bara fan slå dit en hylsa och sedan dra lös den , sedan tar man till att smälta bort den
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Williams 318is turbo
Jag borrade och delade upp muttern i 3 bitar, då gick det att få loss den, men jag provade alla tips jag fick (förutom att smälta) men det blev ingen succe, antagligen för att jag hade bärmen lös och inte på bilen...
Nu funderar jag på hur jag ska förstärka upp bärarmarna?
Räcker det med ett tvärgående stag, som verkar vanligt? Eller behövs det mer förstärkning?
mvh
William
Nu funderar jag på hur jag ska förstärka upp bärarmarna?
Räcker det med ett tvärgående stag, som verkar vanligt? Eller behövs det mer förstärkning?
mvh
William
318is -90 turbo
Re: Williams 318is turbo
Sätt tvärgående mellan armarna, sen kan du kika hur Z3 M bärarmarna är förstärkta.
De har camberförstärkning ute vid spindeln. När du ändå har dina lösa så kan du passa på att förstärka öronen för krängningshämmar infästningen.
De har camberförstärkning ute vid spindeln. När du ändå har dina lösa så kan du passa på att förstärka öronen för krängningshämmar infästningen.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Re: Williams 318is turbo
sådär... =) lycka till.
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Re: Williams 318is turbo
Det saknas ett höjdmått på den övre bussningen..
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo