Undrar om någon har nått tips till mig.
Nu efter turbo bygget så får jag fan inte skitet att funka riktigt. Den är riktigt svår startad. när det väll hoppar igång så pluddrar det duktigt bara. Ryker duktigt mycke svart! som en gammal diesel lastbil. Har test kört nån runda pluddrar och går riktigt illa sen runt 3500varv när snurra börjar trycka på så bara repar den sig och går rent och trycker på duktigt. (råka koppla laddtrycksstyrningen fel, sköt upp till ca 2bar på en sek=) Men fattar inte varför den går så illa på tomgång och låga varv. Precis som den får duktigt med soppa.
Alla felkoder raderade. Har testat att koppla bort aeromotiv btr men då starta den inte änns. org btr sitter också kvar. kan man ha bägge i serie eller det blir helt tokigt? org har jag inte gjort nått med.
det som är byttat är spridare. btr. luftmasse mätare. och box som e anpassad efter dessa spridare.
Soppa trycket ska ligga på 4kg, skruvar jag ner det till 1kg märkt ingen skillnad? om det kan vara btr som spökar? eller kan spridare hänga sig så den bara står och öser in soppa? men då borde det ju inte gå rent när det blir laddtryck???
Nån som har nått tips?
MVH Peter
M50B25 går skit efter snurra på??
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: M50B25 går skit efter snurra på??
Så länge du ha original btr kan du inte få lägre bränsletryck än vad den är på, alltså 3.5 bar på en m50.
När ja körde med original styrsystem och chippat så kapa jag skönder original innuti så den bara satt där och släppte igenom soppan.
När ja körde med original styrsystem och chippat så kapa jag skönder original innuti så den bara satt där och släppte igenom soppan.
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
men om jag har org btr på ej rörd på något sätt och monterar en efter den hur blir det med soppa trycket då? bygger det på eller det går efter den efter monterade? då dock lägst 3,5 bar??
sen kan jag inte se att jag får nått vaccum på laddtrycksmätaren, kan detta spöka med org btr? kan tänka mig att den vill ha vaccum? har fan läck sökt allt som en dåre =)
MVH Peter
sen kan jag inte se att jag får nått vaccum på laddtrycksmätaren, kan detta spöka med org btr? kan tänka mig att den vill ha vaccum? har fan läck sökt allt som en dåre =)
MVH Peter
Precis som du säger.
Kopplar du på dig efter originala btr så kan du höja trycket över 3.5, men du kan aldrig komma lägre.
Ang laddtrycksmätaren så ska det bara vara att koppla in sig på insuget precis som vanligt, du SKA ha vaacum då.
Kopplar du på dig efter originala btr så kan du höja trycket över 3.5, men du kan aldrig komma lägre.
Ang laddtrycksmätaren så ska det bara vara att koppla in sig på insuget precis som vanligt, du SKA ha vaacum då.
Daniel Carlsson