lånar alltid farsans kia då jag e där, själv har jag något osagt emot bilar som kia bara för att jag inte gillar dem. men måste själv säga att den är underbar att köra, diesel automat och drar int NÅ! sen är den ganska pigg också, och den låter nästan mindre än polarens e46 sedan...
skulle kanske inte själv gå och köpa en för att jag inte gillar hur de ser ut, men om man skulle se det rent praktiskt och ekonomiskt skulle det ganska lätt falla mot en Kia (måste tyvärr erkänna detta)
Ford Mondeo 2.2D som bruksbil?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Re: Ford Mondeo 2.2D som bruksbil?
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
Hur är det med andrahandsvärdet på en ceed?
Nu är dom visserligen inte så gamla så dom lär ju rasa en del i pris jämfört med tex en e46a från 04.
Har fått en känsla att Kia överlag inte har så bra andrahandsvärde? eller är det på väg att ändra sig? verkar som Kia börjar bygga bättre bilar jämfört med för 5-6 år sedan..
Mvh Erik
Nu är dom visserligen inte så gamla så dom lär ju rasa en del i pris jämfört med tex en e46a från 04.
Har fått en känsla att Kia överlag inte har så bra andrahandsvärde? eller är det på väg att ändra sig? verkar som Kia börjar bygga bättre bilar jämfört med för 5-6 år sedan..
Mvh Erik
Erik W
Bmw E30 327im 660Whp\770Nm
Bmw E30 327im 660Whp\770Nm
2007 å framåt så tog dom steget å gjorde bilar, innan det så är det skämt, förutom Sorenton som blev utsedd till årets dragbil 3-4 år på raken.
Ceed 2010 å senare är sjukt välbyggda bilar, knäpper de flesta på fingrarna med kvalitet, jag vet då jag jobbar med Kia garantier hela dagarna. Enda "vanliga" är kränghämmarstagen fram, men dom byts självklart på garantin (kostar typ 1200:- inkl arbete)
Klockrena om man vill åka billigt åbra å kan se förbi märket...
Ceed 2010 å senare är sjukt välbyggda bilar, knäpper de flesta på fingrarna med kvalitet, jag vet då jag jobbar med Kia garantier hela dagarna. Enda "vanliga" är kränghämmarstagen fram, men dom byts självklart på garantin (kostar typ 1200:- inkl arbete)
Klockrena om man vill åka billigt åbra å kan se förbi märket...
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Någon koll på hur nyare KIA Sportage är?
Vi har inte haft problem med nån än, sjukt snygg å riktigt skön att köra.
Ska du handla så köp en 1.7 Crdi med komfort paket, utan komfortpaket är den inte värd att kalla bil.
25000:- för det och du får samma extra utrustning som kostar 80000:- hos Audi A4.
Ska du handla så köp en 1.7 Crdi med komfort paket, utan komfortpaket är den inte värd att kalla bil.
25000:- för det och du får samma extra utrustning som kostar 80000:- hos Audi A4.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
pizza wrote:Vi har inte haft problem med nån än, sjukt snygg å riktigt skön att köra.
vill man inte ha en 2.0 180hk diesel då? tänkte mest om att starkare maskin e ju alltid bättre jag kollar lite på sportagen som familje kärra
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
2 liters Sportagen går mkt tystare än 1.7, i kupen är det fan tvärtyst. Går mkt bättre, om du provkör en automat så känn inte hur "bra" bilen går, titta på hastighets mätaren.
Den pangar lockup runt 2000rpm där den har max vridet så den låter skitseg men titta på mätaren, flådar på rätt bra
Jag personligen skulle ta Sportage 2.0 diesel med Komfortpaket & automatlåda om jag skulle handla sen 18" för 4000:- är klockrent.
Den pangar lockup runt 2000rpm där den har max vridet så den låter skitseg men titta på mätaren, flådar på rätt bra
Jag personligen skulle ta Sportage 2.0 diesel med Komfortpaket & automatlåda om jag skulle handla sen 18" för 4000:- är klockrent.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad