Ascona A m50b28 V.i.T. såld..

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by erikjakan »

Doktorn wrote:
erikjakan wrote:
Doktorn wrote:Vad hade du för ok/skivor/belägg innan?


Volvo 240 ok och preludeskivor 261x21mm

MVH Erik



vad var det för belägg? Lät inte som svensson-belägg med det skriket?!


Jo mekonomen piss mintex belägg...
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by erikjakan »

robert wrote:Hur blev det med incarfilmen som utlovades?


Det finns lite på tuben men båda filmarna har Parkinsons så kvalitén kan diskuteras..

Ska ta en ordentlig rulle den 9/7 på mantorp igen. :)

Mvh Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by erikjakan »

robert wrote:jaha, trodde du hade kamera i bilen på gatebil...


Hann aldrig montera den innan så dem som åkte med fick filma efter bästa förmåga. :p
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
Blöjan
Posts: 1328
Joined: 26 May 2009, 22:59
Location: Stockholm/ Vingåker

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by Blöjan »

Om du kör asconan på lördag så kan jag sitta bredvid o filma :mrgreen:
Image
-073-7266 822-



325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by Pimplaren »

Passagerarsidan är lätt bokad av mig, iallafall nåra varv :)

Fan det var lattjo idag... synd att "den ybderfeta 765" plattan inte orkar hålla emot mer än 20 mil........ lär plocka ned lådan och schimsa in tryckis med ny lamell.
Pittbullll och fernis? äger 765? ja.. om den är bra inspännd från början :o
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
BusE
Posts: 1261
Joined: 28 Sep 2006, 20:02
Location: Eskilstuna

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by BusE »

Pimplaren wrote:Passagerarsidan är lätt bokad av mig, iallafall nåra varv :)

Fan det var lattjo idag... synd att "den ybderfeta 765" plattan inte orkar hålla emot mer än 20 mil........ lär plocka ned lådan och schimsa in tryckis med ny lamell.
Pittbullll och fernis? äger 765? ja.. om den är bra inspännd från början :o


Jag har inte schimsat in min tryckplatta och funkar fint fortvarande :mrgreen:
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)

PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)

Joni Alatalo
0739-250242
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by Pimplaren »

Tror det beror på fler faktorer, snabb växling mellan 2 3 började den ge sig på 3an.. men den orkade hålla fullt ut på 4an.
Sen vet jag att din e28 väger många kilon mindre än min m5, skattevikt på 1800 nånting och min gamla e28 med full inredning vägde 1500 med halvtank och turbogrejer!
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lukas.
Posts: 199
Joined: 29 Aug 2010, 11:10
Location: Stockholm

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by Lukas. »

Sen så behöver du inte alltid schimsa, i vissa fall kan den ge fullt tryck från början. Har väl som sagt med många faktorer att göra! Finns en tråd på savar tror jag!
M535i -87
M5 -91
320i -87
Jeep Cherokee -94
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by Bmwandreas »

Brukar bli mellan 0.5 som du har nu Pimplaren och 1mm försänkt.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by erikjakan »

Hur som så lär vi plocka ner lådan inom en snar framtid. Sen skicka tp o ny lamell till nån som kan provtrycka tillsammans med svänghjul.

Mvh Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by Pimplaren »

Hell yeah! klart mysko.. man får ta o kolla upp inspänningen extra denna gång! alt köpa dendär rallykopplingen.
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Blöjan
Posts: 1328
Joined: 26 May 2009, 22:59
Location: Stockholm/ Vingåker

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by Blöjan »

Jag har en instruktionsmanual hemma om hur man mäter tryckplattan och vilka verktyg osv man ska använda samt alla beräkningar.

Bara att du tar den börjar mäta :)
Image
-073-7266 822-



325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
User avatar
hockne
Posts: 394
Joined: 21 Aug 2009, 04:56
Location: Sthlm/Sundbyberg
Contact:

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by hockne »

Tänkte höra går det inte att kapa så som du har gjort och bara korta av hela in suget och ha 2" silikonslangar i mellan?
Image


Eller tänker jag helt fel?

Snart är det dax för dig att komma till garaget igen ;)
Volvo 242 -75 Rakställd BMW M50
Lite bilder på 242an
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat? Skicka ett pm, litet som stort!
Mvh/ Fredrik
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by Pimplaren »

Exakt så Erik har gjort, kortat ned ett 2.5L insug för att få plats!

Verkar fungera bra. :mrgreen:
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
hockne
Posts: 394
Joined: 21 Aug 2009, 04:56
Location: Sthlm/Sundbyberg
Contact:

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by hockne »

Pimplaren wrote:Exakt så Erik har gjort, kortat ned ett 2.5L insug för att få plats!

Verkar fungera bra. :mrgreen:


Jo men han har ju byggt om helt, jag tänkte bara korta ner det sen 2" slangar i mellan bara.
Erik har ju byggt helt nytt insug.
Volvo 242 -75 Rakställd BMW M50
Lite bilder på 242an
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat? Skicka ett pm, litet som stort!
Mvh/ Fredrik
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by Pimplaren »

Ja juste! glömde att han pundade ihop ett alu insug pga spjäll positionen.

Men såklart kan du korta av det, bara slipa i fixa så slangen ligger bra och tätar.
Valenti har gjort så på sin 2.5 m50 i e30 pga platsbrist :mrgreen: dock har inte han laddat något än för han är så seg!
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
hockne
Posts: 394
Joined: 21 Aug 2009, 04:56
Location: Sthlm/Sundbyberg
Contact:

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Post by hockne »

Tackar för svaret m8 :)
Då blir det att fixa ett m50b25 insug, efter som jag har ett cp 2.8 insug.



Pimplaren wrote:Ja juste! glömde att han pundade ihop ett alu insug pga spjäll positionen.

Men såklart kan du korta av det, bara slipa i fixa så slangen ligger bra och tätar.
Valenti har gjort så på sin 2.5 m50 i e30 pga platsbrist :mrgreen: dock har inte han laddat något än för han är så seg!
Volvo 242 -75 Rakställd BMW M50
Lite bilder på 242an
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat? Skicka ett pm, litet som stort!
Mvh/ Fredrik
Post Reply