fick veven och stakarna igår på johannesbergeventet av engson !
så idag efter en festivalkväll så började jag knåpa när värsta ormögona lagt sig
förebannade jävla runddragna bulthelvete i grenröret, tog tid men gick ur skiten..
rengörning block + zigenarhoning för att få ett par nya fräsha lodrätta repor, öppnade servicekanalen och drog ur också.
eagle till vänster och ppfs nya "kina-stakar" till höger... Folk har frågat om jag kört ppf kinastake förut och då har jag sagt ja, trodde det var eagle vi snackade då
blandade känslor om nya staken, bultarna som följer med orginal är de som får mig orolig + märkningen på sidan för att se vilket överfall som hör ihop med vilken stake, resten är fan jävligt snyggt i jämförelse mot eagle + att engson mätte upp viktförhållandet mellan storända och lillända vilket var djäuvlskt bra.. + att de ser lite stöddigare ut än eagle, enligt bilder:
började knåpa och hata kolvbultslåsningen igen...
irritation 2, en dagen efter skurvardag, kolvulten sitter ju innanför oljeringen, hade glömt bort att komma ihåg det.
kanonstakar som nöp innan maskinen skrotade
)
momentdragit och packbox fram + bak + halva stödgördeln limmade och klara.
hämtar förhoppningsvis en oljepump på ppf imorn sen ska jag ihop med resten! Enda som stör mig är att jag inte har någon centreringsdon till kopplignen, så jag måste ta ner lådan, sätta i motorn åka iväg till jobbet, + göra min centreringsprocedur där för att få det att lira... skönt omständigt......... + att jag kom på i skrivandes stund att jag sålde min transportbil.... haveriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....................................................