PS3 inkopplad till hifi stereo för konstiga ljud

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
cerwinboy

PS3 inkopplad till hifi stereo för konstiga ljud

Post by cerwinboy »

har en större modell av marantz förstärkare som jag kopplat imellan med fiber-optik till PS3. nu är det så att så fort man spelar bluray dvd så kommer det konstigt skrapande ljud som påminner om lp-skivors lilla brus som har damm på pic-upen. ljudet kommer alltid ifrån vänster fram kanal och försvinner inte om jag växlar till B kanal eller byter höger och vänster högtalare. när ljudet upp kommit får man starta om PS3 innan man spelar cd annars finns ljudet kvar. ljudet kommer tillbaka om man spela cd på högre volymer :evil: är ganska små sur på detta då det inte är vad man väntar sig av en hi-fi resiver för 14 000:- eller en helt ny PS3. finns det någon mera som varit ute för samma sak när ni kopplat in eran PS3 ? eller finns det någon som har en lösning.
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
Wiell

Re: PS3 inkopplad till hifi stereo för konstiga ljud

Post by Wiell »

testat köra coax eller rca till ps3? har aldrig haft problem med signal ut på ps3. optiskt ska får ju inte med sig några störningar så känns ju konstigt. stärkaren har inte problem med några andra källor?
hur är det med elen där du bor?
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
cerwinboy

Post by cerwinboy »

ska växla om ifrån fiber optiken så får jag pröva lyssna igen. för det är sjukt irriterande att man hör det hela tiden när det kommer fram. det får bli vanliga RCA koppling för PS3 slim har ingen coiaxal. elen är det inget fel på. bor mitt i centrum i karlskrona. ska se om det hjälper att göra så här. men vilka inställningar ska jag ha PS3 inställd på att ge som ut singnal ? det finns ju så många alternativ det kan ge ut.
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
Wiell

Post by Wiell »

du har visst coax på din ps3, men inte en ren utan en som sitter ihop med alla andra sladdar i "multi uttaget" eller vad man ska kalla det. sen ställer du inte coax digital i ljudmenyn på ps3.
att du bor i centrum har inget som helst att göra med att elen kan vara dålig.
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
cerwinboy

Post by cerwinboy »

Wiell wrote:du har visst coax på din ps3, men inte en ren utan en som sitter ihop med alla andra sladdar i "multi uttaget" eller vad man ska kalla det. sen ställer du inte coax digital i ljudmenyn på ps3.
att du bor i centrum har inget som helst att göra med att elen kan vara dålig.

ska kolla igenom manualen..
Post Reply