Motortips 815cui

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
bingsingen
Posts: 215
Joined: 12 Jan 2011, 01:14
Location: Buskerud (Norge)

Re: Motortips 815cui

Post by bingsingen »

Strandholm wrote:kompressorn ska sticka upp genom huven, vara nå grönjävligt stor och helst ineffektiv utav helvete och bara se frän ut som fasen.


Jaha, top fuel er ineffektivt altså? :roll:
Heller aids enn e30!
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Re: Motortips 815cui

Post by Strandholm »

bingsingen wrote:
Strandholm wrote:kompressorn ska sticka upp genom huven, vara nå grönjävligt stor och helst ineffektiv utav helvete och bara se frän ut som fasen.


Jaha, top fuel er ineffektivt altså? :roll:


Jag har då inga planer på att ha en topfuel motor i min charger men du är så välkommen att ha vilken motor du vill i din jänkare. :roll:


Och att säga att "det funkar på topfuel så då e det de bästa grejjerna till min raggarbil också" är ungefär lika vettigt som att tro att ens volvo 740 får bättre aerodynamik föratt man sätter en osthyvel på bakluckan föratt "formel1 bilarna har ju det".
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
Dajb
Posts: 2670
Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg

Re: Motortips 815cui

Post by Dajb »

allt blir bättre med turbo :)
v8 och kompressor är bara coolt när det kommer till top fuel
och sug v8 är endast coolt när det kommer till f1

:P
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Re: Motortips 815cui

Post by jorgen »

Strandholm wrote:
bingsingen wrote:
Strandholm wrote:kompressorn ska sticka upp genom huven, vara nå grönjävligt stor och helst ineffektiv utav helvete och bara se frän ut som fasen.


Jaha, top fuel er ineffektivt altså? :roll:


Jag har då inga planer på att ha en topfuel motor i min charger men du är så välkommen att ha vilken motor du vill i din jänkare. :roll:


Och att säga att "det funkar på topfuel så då e det de bästa grejjerna till min raggarbil också" är ungefär lika vettigt som att tro att ens volvo 740 får bättre aerodynamik föratt man sätter en osthyvel på bakluckan föratt "formel1 bilarna har ju det".


1+
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
User avatar
bingsingen
Posts: 215
Joined: 12 Jan 2011, 01:14
Location: Buskerud (Norge)

Re: Motortips 815cui

Post by bingsingen »

Strandholm wrote:
bingsingen wrote:
Strandholm wrote:kompressorn ska sticka upp genom huven, vara nå grönjävligt stor och helst ineffektiv utav helvete och bara se frän ut som fasen.


Jaha, top fuel er ineffektivt altså? :roll:


Jag har då inga planer på att ha en topfuel motor i min charger men du är så välkommen att ha vilken motor du vill i din jänkare. :roll:


Och att säga att "det funkar på topfuel så då e det de bästa grejjerna till min raggarbil också" är ungefär lika vettigt som att tro att ens volvo 740 får bättre aerodynamik föratt man sätter en osthyvel på bakluckan föratt "formel1 bilarna har ju det".


haha, nå har du røyka sure sokker vettu.. det er jo du som skriver svart på hvitt at stor kompressor er ineffektivt, det blir vel LITT generalisering eller?!

Med 815cui kan du hente ut MYYYYYYYCKET mos uten överladning, som fungerer på hele registeret :wink: inte noe tråkig s38 turbo som fungerar kun från 5500rpm+, mens den er en moped under 5000rpm :)
Heller aids enn e30!
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Re: Motortips 815cui

Post by ippe »

Det är underhållande att läsa om folks fördommar
Nås på 0730970524

e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
pizza
Posts: 2083
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Location: Västerås

Re: Motortips 815cui

Post by pizza »

Skitsamma hur effektivt det är, en Camaro -69 med kromtopp ur huven är precis hur ballt som helst, 100 eller 1000hk e skitsamma, det e liggfaktorn.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Post Reply