Bmw på släp blir skrot.

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

oddis

Re: Bmw på släp blir skrot.

Post by oddis »

Jag har stora problem at forstå hur i helvete man får til det dar. Han kjør ju fan sik-sakk efter han får vobble..Va fan liksom.
Forsiktigt av gasen, stødig på ratten och evt FORSIKTIGT på bromsen. Det ar samma procedur som at hamta inn /vinkla en sladd med vansterbromsing ,bare på et mer delikat satt.

Man skulle ju tro det låg stora mengder diesel i vagen.
Diket

Post by Diket »

Måste ju lastat duktigt fel eller blir det punka eller nåt...

Jag har kört 190 km/h med lastad transport går spikrakt

Dock planterade polaren mitt släp och bil i vajerräcket senare pågrund av punktering på släpet hette det iaf dragbilen och släpet såg ut som skit (MItt) Ac-cobran på släpet klarade sig utan en skråma..... Sjukt....
Mikael"Diket" Borggren

Kör:Saabsther ss7

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Thörn

Post by Thörn »

det är lätt att få vobbel om man lastar fel, har man för lite kultryck blir det så i 60-70km/h
Framåt med bilen så kan man gasa på bra sedan :)
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

mellan 60-80 kg kultryck har ja hört att bra vet inte om de stämmer :)

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Strandholm wrote:ja, att gasa är idiotiskt..
Men att gång på gång köra ett ekipage man får vobbel med.. det är genialiskt!

är du på riktigt?

va det menat som en peak mot mig?

Det är lätt att sitta och snacka på internet du, jag tror inte att du hade trampat plattan i mattan om du hade fått vobbel likt det på filmen i en 120km/h, jag tror att du hade trampat bromsen i mattan och kissat ner dig, men det är bara en ren gissning.

ja jag är på riktigt, mitt telnr står i signaturen så vill du ta reda på det så är det bara att slå en pling. Om du fortfarande inte tror att det är jag som pratar så är du välkommen på en fika när du har vägarna förbi karlskrona.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

Dawe_A wrote:
Strandholm wrote:ja, att gasa är idiotiskt..
Men att gång på gång köra ett ekipage man får vobbel med.. det är genialiskt!

är du på riktigt?

va det menat som en peak mot mig?

Det är lätt att sitta och snacka på internet du, jag tror inte att du hade trampat plattan i mattan om du hade fått vobbel likt det på filmen i en 120km/h, jag tror att du hade trampat bromsen i mattan och kissat ner dig, men det är bara en ren gissning.

ja jag är på riktigt, mitt telnr står i signaturen så vill du ta reda på det så är det bara att slå en pling. Om du fortfarande inte tror att det är jag som pratar så är du välkommen på en fika när du har vägarna förbi karlskrona.

har han fel i att man kanske borde lasta om ekipaget om man får vobel gång på gång ? eller kanske kolla om det är nå tok med släppet/trailern.

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply