Någon som vet vad man behöver ställa in i sprutet för att aktivera laddtrycksstyrningen? allt mekaniskt är inkopplat endast inställningarna jag undrar över.
mvh
inställningar laddstyrning vipec
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- stoffe_turbo
- Bmwandreas
- Moderator
Re: inställningar laddstyrning vipec
Det är en del inställningar. Är nog enklast om jag skickar mappen med inställningar och sen förklarar hur du ska göra på telefon.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
- stoffe_turbo
Låter fint, du har väl min mapp? vore fint om du kunde ställa in å skicka filen till mig.
Kan man välja om utgången ska vara + eller -? måste kika hur jag kopplat in magnetventilen, har för mig att jag drog ena kabeln till jord. mvh
Kan man välja om utgången ska vara + eller -? måste kika hur jag kopplat in magnetventilen, har för mig att jag drog ena kabeln till jord. mvh
- Bmwandreas
- Moderator
Din laddtrycksstyrning är väl redan inkopplad på aux 3? Men styrningen är open loop, för closed loop lär vi göra lite inställningar i mappen.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
- stoffe_turbo
Jo den är inkopplad men jag minns inte om vi testa den. vad innebär open loop?
- Bmwandreas
- Moderator
Jo vi kör den nu. Open loop går den efter tabeller 0-100%. Closed loop ändrar den sig själv eller inställt börvärde.
Vill du ha mer vrid? Ring mig på måndag så fixar vi.
Vill du ha mer vrid? Ring mig på måndag så fixar vi.
- stoffe_turbo
Wg:n öppnar väldigt tidigt, så det krävs så högt motstånd för att få fullt ladd, typ 5:an och 6:an. skulle vilja få fullt ladd tidigare.
Jag ringer dig på måndag. mvh
Jag ringer dig på måndag. mvh