vevaxel m51/2,5
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
vevaxel m51/2,5
kan man göra något roligt med denna vevaxel.eller är det bara att lägga i återvinningen m51/2,5
Re: vevaxel m51/2,5
antar att det är en dieselvevaxel ifrån en 525tds 90tal, eller 325tds. Och då går det använda den till att stroka en m20b25 till 2.75l volym. slaglängden är 82.8mm eller 83mm har jag för mig.
Enda som du behöver är en "hylsa" som ppf säljer för ca 400kr. + att du behöver plana brickan som hör till vevaxelbulten.
Annars är det bara snöra i den i m20 i stort sett. + att du använder 320/323 stakar istället.
Enda som du behöver är en "hylsa" som ppf säljer för ca 400kr. + att du behöver plana brickan som hör till vevaxelbulten.
Annars är det bara snöra i den i m20 i stort sett. + att du använder 320/323 stakar istället.
Kör Bmw 518 -82a
Bilar jag ägt:
Bmw E46 328 Kompressor -99
Bmw E30 2.75l turbo touring -89 (470whp).
Bilar jag ägt:
Bmw E46 328 Kompressor -99
Bmw E30 2.75l turbo touring -89 (470whp).
Re: vevaxel m51/2,5
tack då vet jag
Re: vevaxel m51/2,5
Fungerar väl även i m50 för att stroka till samma volym, men då behöver man fräsa ett kilspår som ja förstått det.
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo