r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
Hehe grymma filmer, mycket underhållande!
Har ni mätt upp pinjongvinkeln?
Mvh
Har ni mätt upp pinjongvinkeln?
Mvh
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
Inte sen montering.
Vi byte bakre korset som hade gått av, clean cut.... Så vi va tebax 1.5h senare och körde igen, resten får Rikard berätta... Tror de står nånstans runt 5-2 nu.... Dåligt med kontringslägen.
Vi byte bakre korset som hade gått av, clean cut.... Så vi va tebax 1.5h senare och körde igen, resten får Rikard berätta... Tror de står nånstans runt 5-2 nu.... Dåligt med kontringslägen.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
pizza wrote:Inte sen montering.
Vi byte bakre korset som hade gått av, clean cut.... Så vi va tebax 1.5h senare och körde igen, resten får Rikard berätta... Tror de står nånstans runt 5-2 nu.... Dåligt med kontringslägen.
Okej, hoppas du menar -
har ni använt er av en riktig pinjongvinkelmätare också?
Mvh
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
nu hängde jag inte med, mena du att jag skulle dragit in en smiley? hehe, mjo, kanske de.
Vi mätte alltså inte vinkeln i helgen, när han monterade kardan första gången vet jag inte hur han gjorde, va inte närvarande så har ingen aning.
Skitkass att de inte höll ihop i helgen, vore HALLONTÅRTA med en 8a. 9,11 repan tog växlingen 3-4 så lång tid att jag trodde de hänt nått å han släppt av, sen fick han i den å de gav på igen...
Vi mätte alltså inte vinkeln i helgen, när han monterade kardan första gången vet jag inte hur han gjorde, va inte närvarande så har ingen aning.
Skitkass att de inte höll ihop i helgen, vore HALLONTÅRTA med en 8a. 9,11 repan tog växlingen 3-4 så lång tid att jag trodde de hänt nått å han släppt av, sen fick han i den å de gav på igen...
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
det är jag som gör 99.99% på bilen och jag har ställt in pinjongvinkeln som motsvarar ungefär 2graders lutning vad man kan se, gjorde det ihop med inmätning av hjulen på en 4pelarlyft.
Knuten gick av för att det var ett blandkors från 1330 till 1350 och då blir det standardkvalite med en svag länk i (fettnippel) heavyduty korsen finns nämligen inte i blandkors..
Så jag tog förra årets medbringare till ford 9"aren och monterade en 1330 anpassad.. Sen tog jag förra årets kors 1330/1330 heavy duty och då höll det för 3st starter med hjullyft,
pinjongvinkel = ok.
blandkors = inte ok
kopplingsstrul som jag haft hela säsongen satte däremot p för allt. ihop med lite andra helt jävla oturliga anledningar som avkörd gaswire och att jag använde för lång bult till att dra fast gaswiren vid pedalerna så kopplignen tog i den och jag därav inte kunde gasa fullt i starten för då tog det emot kopplingen, sen nästa repa provade jag igen och släppte efter med kopplingen så jag fick igång laddtrycket.. Men då när jag skulle mata i 4an var det upptaget för att gasen var nertryckt tillräckligt långt för att det inte skulel nå att koppla ur...
Dagen efter motnerade jag en rätt bult, men då var tidtagningen på kjula ur funktion, och jag körde 2st repor utan nå vidare körning alls för det var fri repor, sen väl i värmningen till finalen frihjular bilen (tror det bara var att växeln hoppade ur för att jag pumpgasade i värmaren) men med tanke på hur urtrampningslagret lät innan så ville jag inte prova fortsätta..
Är nu väldigt trött på dragrace, men jag brukar bara vara tjurig i ett par dagar... så man är nog igång till antingen actionmeet eller pure-pf meet som nästa försök att dräpa 8an som är svårare än jag någonsin kunnat drömma om.. murphy är vakten mot 8an..
här har ni förövrig storyn ifrån helgen
Knuten gick av för att det var ett blandkors från 1330 till 1350 och då blir det standardkvalite med en svag länk i (fettnippel) heavyduty korsen finns nämligen inte i blandkors..
Så jag tog förra årets medbringare till ford 9"aren och monterade en 1330 anpassad.. Sen tog jag förra årets kors 1330/1330 heavy duty och då höll det för 3st starter med hjullyft,
pinjongvinkel = ok.
blandkors = inte ok
kopplingsstrul som jag haft hela säsongen satte däremot p för allt. ihop med lite andra helt jävla oturliga anledningar som avkörd gaswire och att jag använde för lång bult till att dra fast gaswiren vid pedalerna så kopplignen tog i den och jag därav inte kunde gasa fullt i starten för då tog det emot kopplingen, sen nästa repa provade jag igen och släppte efter med kopplingen så jag fick igång laddtrycket.. Men då när jag skulle mata i 4an var det upptaget för att gasen var nertryckt tillräckligt långt för att det inte skulel nå att koppla ur...
Dagen efter motnerade jag en rätt bult, men då var tidtagningen på kjula ur funktion, och jag körde 2st repor utan nå vidare körning alls för det var fri repor, sen väl i värmningen till finalen frihjular bilen (tror det bara var att växeln hoppade ur för att jag pumpgasade i värmaren) men med tanke på hur urtrampningslagret lät innan så ville jag inte prova fortsätta..
Är nu väldigt trött på dragrace, men jag brukar bara vara tjurig i ett par dagar... så man är nog igång till antingen actionmeet eller pure-pf meet som nästa försök att dräpa 8an som är svårare än jag någonsin kunnat drömma om.. murphy är vakten mot 8an..
här har ni förövrig storyn ifrån helgen
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
Tur att du har en lätt bil som är putt vänlig tjockisar som jag orkar inte knuffa tung
http://www.garaget.org/zorbe" onclick="window.open(this.href);return false;
Our drinking team has a racing problem
Our drinking team has a racing problem
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
Tråkigt som fan för dig!
tyvärr är det väl så att saker pajjar och felar när man meckar in i det sista och inte riktigt hinner testa grejjerna , sen att en gaswire går av är ju ren otur såklart!
-fixa en riktigt grym låda nu som orkar med, så sitter 8:an
/mvh
tyvärr är det väl så att saker pajjar och felar när man meckar in i det sista och inte riktigt hinner testa grejjerna , sen att en gaswire går av är ju ren otur såklart!
-fixa en riktigt grym låda nu som orkar med, så sitter 8:an
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
Hei, hva med Bmw E60 530d girkasse?.. De skal vel tåle litt..
Kansje noe og tenke på.
Mvh
Frode G
Kansje noe og tenke på.
Mvh
Frode G
E36 325 Turbo
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
Frode G wrote:Hei, hva med Bmw E60 530d girkasse?.. De skal vel tåle litt..
Kansje noe og tenke på.
Mvh
Frode G
det är sån jag åker, känsliga syncringar dock...
det i kombination med kopplingsstrul att det inte kopplar ur har förstört min försäsong lite grann..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
win
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
Hjullyft är fränt:-)
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
japp, kunde ha fått funkat lika bra som på emmaboda med koppling och låda...
då kunde man ha kranat till nästa repa..
har snart kommit över den här helgen så jag vågar mig till garaget igen utan att banka plåt
då kunde man ha kranat till nästa repa..
har snart kommit över den här helgen så jag vågar mig till garaget igen utan att banka plåt
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå..
fel lokaliserat, svänghjulet skruvat ur sig själv och ställt sig på lådaxeln istället!
misstänker obalans i svänghjulet då det aldrig vart ombalanserat efter avsvarvningen iår, att de skulle ha sån stor inverkan att ta av material på en "spacer-platta" för tiltonlamellen...
10.9 bultar dragna 110nm med loctite blåa, styrstift nytt och allt annat jag kan komma på är ok.
skaderapport
- en lamell
- svänghjul
sen har urtrampningslagret läckt och jävlats hela tiden så det behövde bytas redan innan något hände...
kopplingen var bra jävla invalid 75% av kjula och jag är rätt säker på att det är svänghjulet som hoppat dän redan innan 9.11 körts vilket är helt cp att det höll ihop..
PS vill minnas att jag sett någon köra 318 koppling och på det viset inte behövt någon adapterring för tilton? kan det stämma ?
misstänker obalans i svänghjulet då det aldrig vart ombalanserat efter avsvarvningen iår, att de skulle ha sån stor inverkan att ta av material på en "spacer-platta" för tiltonlamellen...
10.9 bultar dragna 110nm med loctite blåa, styrstift nytt och allt annat jag kan komma på är ok.
skaderapport
- en lamell
- svänghjul
sen har urtrampningslagret läckt och jävlats hela tiden så det behövde bytas redan innan något hände...
kopplingen var bra jävla invalid 75% av kjula och jag är rätt säker på att det är svänghjulet som hoppat dän redan innan 9.11 körts vilket är helt cp att det höll ihop..
PS vill minnas att jag sett någon köra 318 koppling och på det viset inte behövt någon adapterring för tilton? kan det stämma ?
Last edited by r.ivars on 19 Jun 2011, 12:28, edited 1 time in total.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
Här är kjula repan på 9.11...
http://www.youtube.com/watch?v=UCdTzKhuXVc
175km/h på 201 istället för 195km/h som jag har åkt flera gånger förut.. .även på opreppat (emmaboda)...
hade säkert gått lite snabbare men framförallt hade det gått snabbare med mera laddtryck, grepp fanns! 1bar i däcken för att inte ha sönder något..
http://www.youtube.com/watch?v=UCdTzKhuXVc
175km/h på 201 istället för 195km/h som jag har åkt flera gånger förut.. .även på opreppat (emmaboda)...
hade säkert gått lite snabbare men framförallt hade det gått snabbare med mera laddtryck, grepp fanns! 1bar i däcken för att inte ha sönder något..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA 21/5
update:
jag åkte mälardalen open på kjula och kom 2:a, utan att behöva lägga av en repa i själva tävlingen för att så många åkte ras i min klass 4-6. I elimineringen kom jag 2:a också på tiden 9.11 i 247, EXAKT samma hastighet och tid som på emmaboda.
Förklaringen till detta är att jag hade kopplingsproblem (kopplade inte ur och gick ej att peta i växel 3 (4an) och därav endast 175kmh över 201meterslinjen.
Jag tror att jag klev ur fotocellerna utan att jag släppt kopplingen, för jag åkte samma tid på 201 trots 175 i hastighet och sämre 60 fot än emmaboda 1.41 ist 1.32 .. Men, det sköt ju på överjävligt på andra växeln (dvs 3an då jag startar på 2an) så kanske det hämtade in hela repan ?!
Hursomhelst pissrepa och första laddtryckssteget igen.. låga nior åker jag altså på miss eller brehäng, spelar ingen större roll.. Slöare än så går det inte att få den
bild ifrån lars sikhammar
Nu går dock chassiet SPIKRAKT och bryter tillochmed upp högerframhjulet högre än vänsterhjulet så jag kan backa av lite på förspänningen, spinner exakt så mycket jag vill med 1bar i däcken (enligt instruktioner av ärtan) på klister och greppar fint uppe i fart, ska nog göra den lite snällare på fyrlänken till starten och släppa ur till 0.7 iallafall, då kan det bli mycket bra.
chassiet iår = check ! Motorn iår = check ! Karossen iår = check ! Låda och koppling kommer nog bli bra med lite arbete, verkar vara fina grejer men känslig att få och lira.
film ifrån kjula:
http://www.youtube.com/watch?v=UCdTzKhuXVc
Det som brakade på kjula var detta:
Eftersom jag gjort allt enligt bok så misstänker jag att felet var obalans i grejerna som gjorde att det skakade loss, jag har ju trots allt hunnit med att köra en hel del iår endå.
Skaderapport: 1st lamell, 1st svänghjul, vilket känns fint som fan!!! kunde gått bra mycket värre där!
Sen tänkte jag presentera tillökningen i mitt garage
nu är det tyvärr inte min gamla kombi, vilket hade varit SKITKUL men det är både framvagn och bakvagn ifrån den, med bromsar!
Karossen som det nu sitter på faller mig dock riktigt fint i smaken! Har gått i tankarna om att lacka om till rött flera gånger men det har aldrig blivit av.
En gammal Mtech 2:a som Fugetive på ppf forumet har suttit upp i vagga och lagt ner ett herrejösses jobb på ! Kika gärna in hans tråd för att se hur mycket han slitit med att svetsa varenda skarv och bytit ut den dåliga plåt som funnits!
Tankarna med den röde är dock många, först tänkte jag göra en busbil mer lämpad för gatan, men det slog mig att det inte finns något att hämta i den här där som inte min vita kan göra, och racebilsmässigt är det mycket att ta tag i ifall man vill ha något bättre än den vite. Visst nu åker jag väl redan gata ibland med den vita men inte på det bekväma sättet där den kan stå utanför på parkeringen över natten och man sen kan hoppa in på morgonen och fräsa till jobbet.
Det som däremot är omöjligt att kombinera med den vita är komfort och bruksbilsegenskaper.. Många kallar sina racebilar för gatbilar över de mest korkade anledningar och jag ska inte göra den missen med den här, ska verkligen försöka även fast fartdjäuvlen alltid tar över och vill lätta allt och trimma allt.. sen sitter man helt plötsligt i en kakburk på fyra hjul och undrar hur fasen man egentligen tänkte när man åker till jobbet i den.. =)
Ska altså inte bli en renodlad racebil, utan en 500hästars e30 -> med fartegenskaper som en 350 hästars e30 eller annan tyngre 500hästars bil (s2/supra/skyline/corvette)
Specen är:
BMW E30 320 1988
Ombyggd bakvagn (skottsäker med m535 delar & sviktstålsaxlar)
Ombyggd framvagn (5-bult, e36 servo, 330mm skivor & willwood ok)
Kompletteras med:
Tillräckligt mycket inredning för att det ska kännas bekvämt (inkl lagom stereo).
Orginalrutor runt om.
Ombyggd panel med eftermarknadsmätare
M50 motor (eller 330 om det går SBP mässigt som ombyggt fordon ihop med E85 och vipec)
Mtech2 framspoiler och bakspoiler (sidokjolar får jag klura på, den är ju avestabreddad som en djävul).
Asbreda fälgar bak med däck (så man kan racea på vardagsbasis påväg till jobbet eller dyl,)
D2 coilovers fram & ppf AVO bak.
Planen är altså att lägga ner MYCKET tid på den här utan att nå varken 1000hp eller 8s repor. Så det borde bli en mycket fin och värdefull e30
Men det kommer inte bli klart iår då jag ska lägga all energi på min vita som känns som ett färdigt projekt, dock är det ju rätt mycket underhåll på en racebil med den kalibern, sprängda lådor och pippade kopplingar.. Men det finns inget som jag vill ändra på den nu så därav skaffade jag även detta projekt så man kan ha sinnesro även kommande vinter
har dock smygstartat lite då det kliade i fingrarna lite när den bara stog där och såg snygg ut.
sitter helbur i den som jag tänkte komplettera lite försiktigt utan att bygga igen för mycket. + slipa ner och lacka om bur och invädigt i min favoritkulör som är svart och matt och lite grov i finishen.
skärmarna satt med kattstrypare efter lackering, så jag tänkte blåsa den med ett par lager bodyprimer och oklibbig lack ovant på det sen.
Hatar kakburksljudet i hjulhusen!
chribbe som var ägaren innan mig satte i helbur och gjorde en riktigt snygg avestabreddning på bilen, + även detta, upptaget för större avgas.
blåste av ytrosten från detta och ska grunda.
lite ojämnt lager delar till den.. hehe?!
häktade av lite grejer för att komma åt
bakvagnen satt utan dom här nu tillfälligt, så de blästrades av och lackades. ska nog ta ner hela bakvagnen och renovera lite, bara färgmässigt.
karosserikittat avestabreddningen in&utvändigt i höger hjulhus, sen skar jag upp fingret och vart inge sugen på att fixa vänster sida.
bodyprimer lagd som FAN, ska hålla i ur och skur det här är ju tanken... dock blir det inga vintrar
kanske nån liten repa på isen iofs...
jag åkte mälardalen open på kjula och kom 2:a, utan att behöva lägga av en repa i själva tävlingen för att så många åkte ras i min klass 4-6. I elimineringen kom jag 2:a också på tiden 9.11 i 247, EXAKT samma hastighet och tid som på emmaboda.
Förklaringen till detta är att jag hade kopplingsproblem (kopplade inte ur och gick ej att peta i växel 3 (4an) och därav endast 175kmh över 201meterslinjen.
Jag tror att jag klev ur fotocellerna utan att jag släppt kopplingen, för jag åkte samma tid på 201 trots 175 i hastighet och sämre 60 fot än emmaboda 1.41 ist 1.32 .. Men, det sköt ju på överjävligt på andra växeln (dvs 3an då jag startar på 2an) så kanske det hämtade in hela repan ?!
Hursomhelst pissrepa och första laddtryckssteget igen.. låga nior åker jag altså på miss eller brehäng, spelar ingen större roll.. Slöare än så går det inte att få den
bild ifrån lars sikhammar
Nu går dock chassiet SPIKRAKT och bryter tillochmed upp högerframhjulet högre än vänsterhjulet så jag kan backa av lite på förspänningen, spinner exakt så mycket jag vill med 1bar i däcken (enligt instruktioner av ärtan) på klister och greppar fint uppe i fart, ska nog göra den lite snällare på fyrlänken till starten och släppa ur till 0.7 iallafall, då kan det bli mycket bra.
chassiet iår = check ! Motorn iår = check ! Karossen iår = check ! Låda och koppling kommer nog bli bra med lite arbete, verkar vara fina grejer men känslig att få och lira.
film ifrån kjula:
http://www.youtube.com/watch?v=UCdTzKhuXVc
Det som brakade på kjula var detta:
Eftersom jag gjort allt enligt bok så misstänker jag att felet var obalans i grejerna som gjorde att det skakade loss, jag har ju trots allt hunnit med att köra en hel del iår endå.
Skaderapport: 1st lamell, 1st svänghjul, vilket känns fint som fan!!! kunde gått bra mycket värre där!
Sen tänkte jag presentera tillökningen i mitt garage
nu är det tyvärr inte min gamla kombi, vilket hade varit SKITKUL men det är både framvagn och bakvagn ifrån den, med bromsar!
Karossen som det nu sitter på faller mig dock riktigt fint i smaken! Har gått i tankarna om att lacka om till rött flera gånger men det har aldrig blivit av.
En gammal Mtech 2:a som Fugetive på ppf forumet har suttit upp i vagga och lagt ner ett herrejösses jobb på ! Kika gärna in hans tråd för att se hur mycket han slitit med att svetsa varenda skarv och bytit ut den dåliga plåt som funnits!
Tankarna med den röde är dock många, först tänkte jag göra en busbil mer lämpad för gatan, men det slog mig att det inte finns något att hämta i den här där som inte min vita kan göra, och racebilsmässigt är det mycket att ta tag i ifall man vill ha något bättre än den vite. Visst nu åker jag väl redan gata ibland med den vita men inte på det bekväma sättet där den kan stå utanför på parkeringen över natten och man sen kan hoppa in på morgonen och fräsa till jobbet.
Det som däremot är omöjligt att kombinera med den vita är komfort och bruksbilsegenskaper.. Många kallar sina racebilar för gatbilar över de mest korkade anledningar och jag ska inte göra den missen med den här, ska verkligen försöka även fast fartdjäuvlen alltid tar över och vill lätta allt och trimma allt.. sen sitter man helt plötsligt i en kakburk på fyra hjul och undrar hur fasen man egentligen tänkte när man åker till jobbet i den.. =)
Ska altså inte bli en renodlad racebil, utan en 500hästars e30 -> med fartegenskaper som en 350 hästars e30 eller annan tyngre 500hästars bil (s2/supra/skyline/corvette)
Specen är:
BMW E30 320 1988
Ombyggd bakvagn (skottsäker med m535 delar & sviktstålsaxlar)
Ombyggd framvagn (5-bult, e36 servo, 330mm skivor & willwood ok)
Kompletteras med:
Tillräckligt mycket inredning för att det ska kännas bekvämt (inkl lagom stereo).
Orginalrutor runt om.
Ombyggd panel med eftermarknadsmätare
M50 motor (eller 330 om det går SBP mässigt som ombyggt fordon ihop med E85 och vipec)
Mtech2 framspoiler och bakspoiler (sidokjolar får jag klura på, den är ju avestabreddad som en djävul).
Asbreda fälgar bak med däck (så man kan racea på vardagsbasis påväg till jobbet eller dyl,)
D2 coilovers fram & ppf AVO bak.
Planen är altså att lägga ner MYCKET tid på den här utan att nå varken 1000hp eller 8s repor. Så det borde bli en mycket fin och värdefull e30
Men det kommer inte bli klart iår då jag ska lägga all energi på min vita som känns som ett färdigt projekt, dock är det ju rätt mycket underhåll på en racebil med den kalibern, sprängda lådor och pippade kopplingar.. Men det finns inget som jag vill ändra på den nu så därav skaffade jag även detta projekt så man kan ha sinnesro även kommande vinter
har dock smygstartat lite då det kliade i fingrarna lite när den bara stog där och såg snygg ut.
sitter helbur i den som jag tänkte komplettera lite försiktigt utan att bygga igen för mycket. + slipa ner och lacka om bur och invädigt i min favoritkulör som är svart och matt och lite grov i finishen.
skärmarna satt med kattstrypare efter lackering, så jag tänkte blåsa den med ett par lager bodyprimer och oklibbig lack ovant på det sen.
Hatar kakburksljudet i hjulhusen!
chribbe som var ägaren innan mig satte i helbur och gjorde en riktigt snygg avestabreddning på bilen, + även detta, upptaget för större avgas.
blåste av ytrosten från detta och ska grunda.
lite ojämnt lager delar till den.. hehe?!
häktade av lite grejer för att komma åt
bakvagnen satt utan dom här nu tillfälligt, så de blästrades av och lackades. ska nog ta ner hela bakvagnen och renovera lite, bara färgmässigt.
karosserikittat avestabreddningen in&utvändigt i höger hjulhus, sen skar jag upp fingret och vart inge sugen på att fixa vänster sida.
bodyprimer lagd som FAN, ska hålla i ur och skur det här är ju tanken... dock blir det inga vintrar
kanske nån liten repa på isen iofs...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2X E30 :-)
Fint som fan. Riktigt fläskig bil
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2X E30 :-)
kommer bli hur bra som helst