m20b25turbo problemer. Med datalogg.

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Frode_E30
Posts: 148
Joined: 07 Dec 2006, 10:56
Location: Bodø, Norge

Post by Frode_E30 »

Hva tror dere?? Enda mer bensin og enda høyere tenning?

Vil problemet løse seg ved å gå over til e85 med nytt map?
M50b25 turbomotor ønskes kjøpt! Pma..
Frode_E30
Posts: 148
Joined: 07 Dec 2006, 10:56
Location: Bodø, Norge

Post by Frode_E30 »

Grenrør må planes IGJEN!!! Peak på 903 grader avgas temp......... :evil: :?:
M50b25 turbomotor ønskes kjøpt! Pma..
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: m20b25turbo problemer. Med datalogg.

Post by Silverboy »

hva skjedde, så du skrev totalras i en annen tråd, men tenkte det passet seg bedre å ta det her :)
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
xTiz
Posts: 72
Joined: 04 Apr 2011, 21:14

Re: m20b25turbo problemer. Med datalogg.

Post by xTiz »

Kolla så vevaxelgivare inte är polvänd. (rising-falling) VR- ska vara rising.

Lås 20 grader. Sen kollar du vid 1000 varv och vid 5000 varv. den ska inte vandra nånting.

Annars kanske de är läge att cal om bb lambda och kolla så de verkligen stämmer med bränslet.
Fredrik Sandqvist
Frode_E30
Posts: 148
Joined: 07 Dec 2006, 10:56
Location: Bodø, Norge

Re: m20b25turbo problemer. Med datalogg.

Post by Frode_E30 »

Fant aldri ut hva som var årsaken til varm eksostemp. Gikk over til E85, og fikk 440whp/608wnm @ 1,4bar, 800 grader eksostemp. Dette var i 2010.

Nå sprakk en CrMo Retainer på sylinder nr 6. Så datt ventilen ned og knuste toppen og stempelet. Samtidig ble ventilsetet knust og på en eller annen måte sugd inn i totalt 5 sylindere.

Topp til 13.000,- Knust
JE Stempet til 10.000,- Knust
Pianotrådblokka mi - Ripede sylindervegger. Borring? 5000,-
Arbeidslyst - Knust
M50b25 turbomotor ønskes kjøpt! Pma..
Post Reply