Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by Micke johansson »

Skenar film blire , men ja vet inte hur mycket e30 turbo det blir :)
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by Krillian »

Rikard B wrote:skit i båtar i år och bygg klart så vi får se en ny höjdar film till slutet av detta år ;)


Blir ju inga båtar i år ! :wink:
Kristian Svendsen

Tel: 0735008489

BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by peppe »

Tyvärr så är det lite svårt att skita i något som är så brutalt om Offshore racing!

Men, vi behöver 11 för att ladda om och spåna på lite nya ideer. Men saken står ju klar, det är M20 och E30, och vi ska göra vårt yttersta för att behålla baksätet, och det är inte frågan om, utan när vi kommer att ta M20 rekordet.

Robert på Dynotech håller på att plocka fram lite coola kamaxlar, och tillgången till en dynapack med en eller två av dom brutalare mapparna i långa landet faukorv gör ju så att det går inte att motstå dessa dumheter :D

Mvh
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by Ronnie AVR »

peppe wrote:Tyvärr så är det lite svårt att skita i något som är så brutalt om Offshore racing!

Men, vi behöver 11 för att ladda om och spåna på lite nya ideer. Men saken står ju klar, det är M20 och E30, och vi ska göra vårt yttersta för att behålla baksätet, och det är inte frågan om, utan när vi kommer att ta M20 rekordet.

Robert på Dynotech håller på att plocka fram lite coola kamaxlar, och tillgången till en dynapack med en eller två av dom brutalare mapparna i långa landet faukorv gör ju så att det går inte att motstå dessa dumheter :D

Mvh


Robbans bänk blir ju perfekt om ni vill ta rekord på m20 med mycket mos för många verkar tycka den lämnar ovanligt mycket effekt ;)

Säga vad man vill men så sjukt seriös kille och galet nogrann med allt så känner man sig trygg när han knappar dator.

Lycka till med båt och bil.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by johankihl »

Du kan ju inte vara seriös om du tror att den visar lika siffror som PPF's dynapack?

Min fd m50b25 ger 426whp vid 1,35 bar (bromsade min vinterbil till det), inga konstigheter alls, ökade tändningen tills den inte gav mer effekt och körde normalt lambda för e85. Erikjakans m50b20 ger 420whp vid samma laddtryck. Det är ren matematik som säger att bänkarna inte visar lika. Snacka om fjällhästar eller vad ni vill, jag säger inte att någon av bänkarna visar rätt eller fel, men helt uppenbart är det att Robbans visar högre siffror, det finns ju flertalet fall att jämföra med nu. Varför skulle standardmotorer helt plötsligt ge högre effekt med olika killar bakom tangentbordet, menar du att Ärtan och många fler mappare inte klarar att justera en ve-tabell och tändning lika bra som Robban eller Emil? Jag tycker att det är skitkul att det finns ytterligare en Dynapack som är lite enklare att komma åt då PPF är fullbokade mest hela året, främst för alla trimmande Norrlänningar som fått åka över halva riket för att mappa.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by Ronnie AVR »

johankihl wrote:Du kan ju inte vara seriös om du tror att den visar lika siffror som PPF's dynapack?

Min fd m50b25 ger 426whp vid 1,35 bar (bromsade min vinterbil till det), inga konstigheter alls, ökade tändningen tills den inte gav mer effekt och körde normalt lambda för e85. Erikjakans m50b20 ger 420whp vid samma laddtryck. Det är ren matematik som säger att bänkarna inte visar lika. Snacka om fjällhästar eller vad ni vill, jag säger inte att någon av bänkarna visar rätt eller fel, men helt uppenbart är det att Robbans visar högre siffror, det finns ju flertalet fall att jämföra med nu. Varför skulle standardmotorer helt plötsligt ge högre effekt med olika killar bakom tangentbordet, menar du att Ärtan och många fler mappare inte klarar att justera en ve-tabell och tändning lika bra som Robban eller Emil? Jag tycker att det är skitkul att det finns ytterligare en Dynapack som är lite enklare att komma åt då PPF är fullbokade mest hela året, främst för alla trimmande Norrlänningar som fått åka över halva riket för att mappa.


Säger absolut inte någon av mapparna inte kan sin sak! Var snarare du som påstod de. Men företaget dynapack måste ju skämmas dom gör bänkar som skiljer sig så grovt. och vilken som visar rätt lär man nog aldrig kunna få ett svar på? Pajkastning kommer det nog alltid vara inom denna sport kan vi vara säkra på.
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by Magnaten »

varför inte bara sätta upp en helt orginal referensbil å provbromsa? eller är det uppe på hög effekt det börja skena ivåg å missvisa eller?
finns ju en tråd på ett jänkarforum om dynapac 5000 och hur fel en sån kan visa.
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by St3v3 »

Det är inte så att erikjakans är en B25 då? :D
V8
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by Micke johansson »

Har bromsat en orginal bil i robbans dynapack, den gav inga direkt fräna hästar ,
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by Micke johansson »

Vem ska betala för det kalaset då ? :) det är några mil mellan avesta och umeå, dom som verkligen bryr sig kan ju starta en insamling.
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by peppe »

Nu spårade det lite i tråden, än om det är intressant läsning så var det inte poängen :)

Vi får väl bromsa i tex 3st dynapacks och kanske någon motorbänk då mästerverks M20in är klar. För att vara på den säkra sidan alltså :)

För vad ~1mille eller vad nu en dynapack kan kosta, jag vet inte men man förväntar sig väl att den ska visa "något så när rätt..."

Men jag lägger mig inte i den där diskussionen då jag kan för lite om dom, jag inväntar istället referensbromsning, kan ligga väldigt nära i tiden har jag hört.

Mvh
User avatar
Mikael S
Posts: 358
Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by Mikael S »

Ronnie AVR wrote:
johankihl wrote: och vilken som visar rätt lär man nog aldrig kunna få ett svar på? .


Det är klart man kommer få svar på det. Slutfarten berättar mycket
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by Micke johansson »

Svar på tal.. PPF mappad e36 som gav 610 whp hos ppf gav 605 i robbans bänk. samma setup , inte ändrat ett nå.
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by peppe »

Super, då kan tråden återgå till den planerade dödar M20in istället för surr om bänkar hit och dit :mrgreen:
Fräzy
Posts: 248
Joined: 22 Jul 2009, 12:38
Location: Sollentuna/Stockholm

Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by Fräzy »

Tack för en trevlig prat stund och en lätt väg beskrivning:) va som vi prata om då:) kämpa vidare med båtarna:)

Mvh Fredrik
overdrift.com
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by Micke johansson »

Thurtle test för att åka båt med cockpit, i sammarbeta med simpsons sverige , Jan Phersson
Image

Image
13 grader varmt havs vatten ! perfekta förhållanden.
Image

Image

Image
´
Image
Tror det syns hur kallt det var !
Image

Image

Image
Detta har varit mycket diskution om , att safety solutuons och HANS inte går att använda i båt.
HANS är dock inte lika smidig, är grymt nöjd med safety solutuons inga problem att simma eller ta sig ur !
Image
Tack till simpsons sverige , Jan Phersson
Image
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Post by Bmwandreas »

Haha det såg kallt ut
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Post Reply