Va anser snuten om bil med annan motor?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nemesis_turbo
Re: Va anser snuten om bil med annan motor?
falskreg är bra mycket värre straff än o köra obes mm
Nemesis_turbo wrote:falskreg är bra mycket värre straff än o köra obes mm
Jo fast risken att dom kollar upp chassinr osv osv i en vanliga rutinkontroll som att visa körkort/blåsa är ju minimal..
om bilen är BES U/A , samma färg , 4 dörrar och taklucka osvosv, så lär dom ju inte ens höja ögonbrynet, är det någon som torskat för detta här eller ens varit med om att polisen börjat leta chassinummer ?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Va anser snuten om bil med annan motor?
Dawe_A wrote:Nemesis_turbo wrote:falskreg är bra mycket värre straff än o köra obes mm
Jo fast risken att dom kollar upp chassinr osv osv i en vanliga rutinkontroll som att visa körkort/blåsa är ju minimal..
om bilen är BES U/A , samma färg , 4 dörrar och taklucka osvosv, så lär dom ju inte ens höja ögonbrynet, är det någon som torskat för detta här eller ens varit med om att polisen börjat leta chassinummer ?
Alla här på forumet vet vid det här laget att du ska fulbesikta med annan bil med tanke på dessa inlägg å din köpesannons, så det är bara se till att inte skaffa ovänner
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
på min A8 har ja kardborrband på mina regskyltar,(vet ej varför) . men när jag blev stoppad sist så märkte snuten de å då blev de ett jävla kollande me chassie nr å motor mm, så nog kan dom ju kolla ibland. lite OT men ändå.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Magnaten wrote:Dawe_A wrote:Nemesis_turbo wrote:falskreg är bra mycket värre straff än o köra obes mm
Alla här på forumet vet vid det här laget att du ska fulbesikta med annan bil med tanke på dessa inlägg å din köpesannons, så det är bara se till att inte skaffa ovänner
Jag är rätt kluven över hur jag ska göra, kanske är bäst att köra obes eller eventuellt montera i / ut bes motor varje år. Detta är egentligen bara spekulationer.
tack för omtanken
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
- Spiidfriik
Nemesis_turbo wrote:falskreg är bra mycket värre straff än o köra obes mm
Mja, är böter även här. Har dock inte koll hur höga. Detta vet jag därför en kompis åkte dit med falskskyltad hoj. Utan kort dessutom... Många år sen iofs.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Franzén wrote:
Ring dom och undersök saken.
Be att dom informerar er om hur allt ligger till istället för att fråga vad alla andra "har hört" hur saker funkar med bilprovningen och polismyndigheten.
Be att dom faxar eller skickar ett brev med informationen så att ni har det på papper.
Alla andra har ju "haft V8 på trampebilen men polisen såg ingenting så då funkar det nog så för dig med"
Ni får ju inte ett svar som passar er bättre genom att fråga på internet, det är ju fortfarande verkligheten som gäller när skiten väl träffar fläkten.
Att prata med Bilprovningen angående avancerade ombyggnationer av bilar är som att prata med en vägg. Vart i kontakt med SBP, SFRO och Trafikverket ( eller vafan det heter ) angående några saker och jag fick inget vettigt svar utav någon, utan bollades runt mellan dom 3..
Vart ute efter svart på vitt vad som gäller för vissa saker jag tänkte göra.. 1 år har gått fortfarande inte fått ett vettigt svar. Dom har inte ens koll själva vad som gäller..
076-115 58 55
-88 E30 325IK
-88 E30 325IK
Att besikta och byta plåtar från en annan bil, går inte det under urkundsförfalskning?
ramberg wrote:Att besikta och byta plåtar från en annan bil, går inte det under urkundsförfalskning?
Jo. Och det kan ge fängelse på straffskalan..
John Edvardsson, noll sju noll tre fem två fyra fyra åtta två
berraz328 wrote:AllarN wrote:Det där uttalandet ang. "regbesiktning alternativt återställande" gäller bara enklare saker som t ex. om bilen har dragkrok men inte är registrerad för det. Knappast om man har bytt motor.
Vet inte om jag håller med dig där, körde in min e36a med kompressor osv med massa prylar på sbp och fick just detta skrivit i mina papper.
Fick även reda på hur jag kunde besikta min bil med kompressor och så.
Ja då har du ju inte bytt motor. Bara modifierat den befintliga. Då är det ju en annan sak. T ex. som jag sa ang. dragkroken. Uttalandet jag skrev är vad jag fick till svar när jag frågade sbp. Det är bara att skita i att besikta bilen. Hur ofta blir du stoppad av polisen om du har lite vett i skallen och t ex. inte åker runt och bränner däck i stan när det är crusing?
JohnE wrote:ramberg wrote:Att besikta och byta plåtar från en annan bil, går inte det under urkundsförfalskning?
Ännu värre är ju om man är med om en olycka...
Försäkringsbolaget kommer inte att vilja ta i dig då du framfört ett oförsäkrat fordon. Att riskera att råka ut för det är värt besväret med att byta motor för besiktning.
Börja räkna på vad en trafikolycka kostar i materiella skador, sjukskrivningar, bestående men, inkomstbortfall etc så har du svaret där.
Huruvida polisen kollar chassienummer vid en rutinkontroll är det minsta problemet.
Har du ett skattat, besiktigat och försäkrat fordon så finns det kryphål för att ta sig igenom ifall något händer och försäkringsbolaget gör en utredning.
Evinrude wrote:JohnE wrote:ramberg wrote:Att besikta och byta plåtar från en annan bil, går inte det under urkundsförfalskning?
Ännu värre är ju om man är med om en olycka...
Försäkringsbolaget kommer inte att vilja ta i dig då du framfört ett oförsäkrat fordon. Att riskera att råka ut för det är värt besväret med att byta motor för besiktning.
Börja räkna på vad en trafikolycka kostar i materiella skador, sjukskrivningar, bestående men, inkomstbortfall etc så har du svaret där.
Huruvida polisen kollar chassienummer vid en rutinkontroll är det minsta problemet.
Har du ett skattat, besiktigat och försäkrat fordon så finns det kryphål för att ta sig igenom ifall något händer och försäkringsbolaget gör en utredning.
det förstårs, men vad händer med försäkring om man kör ett påställd och försäkrat men obesiktigat fordon ? aka, körförbud.
Gäller försäkringarna ändå?
Har för mig att min helförsäkring inte hjälpte mig ett skit när jag klippte en stolpe med audi s2an. (obes, skattad och försäkrad) fast de vart ju inga personskador.
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Som jag förstått, då jag ringt mitt försäkringsbolag så skiter dom i om bilen är besiktad eller ej. Har ringt flera gånger och alltid fått samma svar. Är bilen försäkrad så är den försäkrad. Men om detta gäller för alla bolag törs jag inte svara på. Samma sak (fast tvärtom) om polisen stoppar dig.. så får du böter för obesiktad fordon, inte för utebliven försäkring.
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Tack för alla svar. Verkar ju trots allt vara värt o köra denna sommaren obesat, de lilla man kör.
Norra skåne, Osby. tel nr: 0708534389
Voltade min e30 för 1½ år sen med ryggmärgskada om följd och jag kan personligen säga att folksam iaf skiter i om bilen är besiktad eller inte iaf för de var inte min ^^
Dawe_A wrote:Nemesis_turbo wrote:falskreg är bra mycket värre straff än o köra obes mm
Jag hade kört obes alla dagar, skulle man nu bli stoppad även om bilen är besiktigad o polisen ser att den är lite smått ombyggd så är det huven de öppnar direkt.. O då äre klippt liksom.
Allra bäst är att aldrig stanna
E30 M50.
Öppna huven får dom inte göra krävs tillstånd för det, såvida du inte ger dem muntligt tillstånd såklart
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74