Precis det jag ville höra. Tack så jättemycket! Nu ska här börja skruvas.Krillian wrote:Det enda som "skijer" är att navet på e36 är något större i diameter samt lite djupare = bredare spårvidd, är runt 10mm + på var sida de breddar. Drivaxlar etc går alltså att skifta emellan.Nengel wrote:Har införskaffat ett par e36 compact-bärarmar för att kunna konvertera min 320 e30 till 5-bult och skivor bak. Tänkte köra med z3 2,8 bakaxel och 323 E36 compact drivaxlar men funderar nu på om det går att använda både bakaxel och drivaxlar från en e30 325 istället. Funkar det att göra så eller bygger de olika mycket? Drivaxlarna från e30 325 är ju lite vanligare än de från 323 E36 compact.
/Niklas
5bult, utan skottsäker bakvagn?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: 5bult, utan skottsäker bakvagn?
Re: 5bult, utan skottsäker bakvagn?
Jag har 323ti diff klump och drivaxlar på min "325 e30"bakvagn.
De enda som skiljer drivaxlarna åt är den lilla metal kåpan baktill. Den har en annan form som gör att den inte passar i e30 diff huset. Bara å byta med e30ns metalkåpa på drivaxlen.
De enda som skiljer drivaxlarna åt är den lilla metal kåpan baktill. Den har en annan form som gör att den inte passar i e30 diff huset. Bara å byta med e30ns metalkåpa på drivaxlen.
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97