r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
BMWM20
Posts: 386
Joined: 09 May 2008, 21:01
Location: åland
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Post by BMWM20 »

r.ivars wrote:nisse, bara länkaget som är stummonterat och inte lådan, till lådan har jag fet gummibussning tillochmed, har åkt det sedan ärtan fick ont i huvet att åka med kombin ifrån västerås till avesta när vi skulle bromsa nån gång. då hade jag delirin och det lät som FAN!

affe, du får ett pm

vita fina ålandse30in har du varit ute och brassat med slicks någe och testat kapa växlar då?


nä de har ja iofs int gjort än så de kan hända att nåt börjar jävlas ännu.. :D men tycker det borde funka med allt stumt. men kan tänka mej att de kan jävlas om du kör med gummi kuddar..
mvh: Leo karlsson --åland--

Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Post by r.ivars »

Ola t wrote:jag kör med samma låda och har inga problem med växlarna, byggde ett eget spakställ med uniball å lite rör. sitter med en liten bussning i bakänden på spakstället i karossen


inge speciellt trist med 2an och 4an?

Min 3a går i som ett lavemang, precis som vanliga ZF lådor... Testade dock obelastat, med hjulspinnsväxlingar 1an 2an 3an och då kan man växla fort. Eventuellt blir det lite testkörning på kjula i helgen.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
pizza
Posts: 2083
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Location: Västerås

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Post by pizza »

Världsklass på luftningen
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
User avatar
D&R&C
Posts: 4
Joined: 10 May 2011, 18:45
Location: France

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Post by D&R&C »

Nice ride 8)

Sorry I only speak French or English. I have question for you, where can I find the rubber joint you used on your hood and between tail lights with the glued grill?
It looks really nice like that.

"
Jag har fråga till dig, var kan jag hitta den gummilisten du använde på din huva och mellan bakljus med limmade grill?
Det ser riktigt trevlig så.

"
Last edited by D&R&C on 15 May 2011, 20:06, edited 1 time in total.
///M333IT (E30+M3 Body+M3 drive train with S50B32 Turbo in progress)
You can view it here:
First topic
http://www.e30passion.com/t46769-m333it-s50b32-turbo" onclick="window.open(this.href);return false;
Second topic
http://www.team-bmw-series.com/t405p4-m ... 0b32-turbo" onclick="window.open(this.href);return false;
Project started in 2009
User avatar
Lillmicke
Posts: 190
Joined: 22 Oct 2007, 18:39
Location: Norrtälje/Östhammar

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Post by Lillmicke »

jag kör original gummikuddar till både motor och växellåda. Länkaget har jag stummonterat i karossen. Enda skillnaden är väl att jag har ett stag från kaross till motor, så den inte skall vrida sig. Lådan är inte densamma (m3 6-växlad), men ditt problem borde inte vara lådspecifikt. Min går iaf att skicka i växlarna hur man vill, utan minsta problem.

Mvh
M50b28 turbo:
544WHP @ 1.2 bar
785WHP @ 2.3 bar
Med V.E.M.S.
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Post by r.ivars »

Lillmicke wrote:jag kör original gummikuddar till både motor och växellåda. Länkaget har jag stummonterat i karossen. Enda skillnaden är väl att jag har ett stag från kaross till motor, så den inte skall vrida sig. Lådan är inte densamma (m3 6-växlad), men ditt problem borde inte vara lådspecifikt. Min går iaf att skicka i växlarna hur man vill, utan minsta problem.

Mvh


tror fan också att mitt problem ligger i att den inte kopplar ur.. Den sticker ju som en vanlig ivägkörning ifall man har kopplingen nertryckt och varvar över 5000rpm.

Det är nog åtgärdat nu, så ska testa fälla lite växlar med slicks sen :)

Om 20 minuter ska jag dra förbi bilprovningen och väga skiten och efter det drar jag och hämtar ett par burgare :) med E30in såklart
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Post by r.ivars »

ändrat lite på de nedre 4länkstagen nu.... fyfan va drygt att jag inte gjort det tidigare!

Hoppas att detta och ombyggnaden av bagageutrymmet kan göra A & O på strippen.. 275km/h vore ju coolt som helvete att köra på smygställ ;)

förutom den där 8an som redan förra året inte kändes som något riktigt mål utan mer en sak att fixa till... =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
pizza
Posts: 2083
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Location: Västerås

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Post by pizza »

Två långa svarta spår utanför jobbet bekräftar dagens resa..... Faaaan va gubbarna svor, på ett bra sätt... 'vafanihelvete va de där' haha
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Post by r.ivars »

Drog en rökigare omgång när jag bara skulle åka och tanka lite :-) hoppas det fastnade i gopron
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Post by r.ivars »

rendererar ut en film och sitter och kikar på utväxlingen och klurar på hurvida man skulle kunna starta på 2an....

2ans syncring är sjukt dålig, sitter visst nå känsligare syncringar i m3, m5 lådor av senare årsmodeller... räcker med 2st växelmissar så är de skort.. likt suprans getrag..

när e30in var grön i orsa startade jag på 2an och det var fanimej de skönaste strippen repor jag någonsin kört växlingsmässigt, hatar att kasta i 2an, känns så brytigt och fel på något vis.

grön e30 2009 med start på 2an zf: 101
vit e30 jericho start på 1an: 102

iår med start på 2an: 103 (29" däck)
iår med start på 2an: 110 (31" däck)

2009 hade jag pissiga däck som räddade läget... kluven! Man kanske skulle prova på emmaboda iallafall som är oklistrat, känns rätt ofarligt.

edit: youtubeklippet, rätt fjantigt med rök för att vara 4an och 200 blås på hjulen... lär fixa friskare och bredare däck, 235 duger ej
http://www.youtube.com/watch?v=C4yyjp1NSPY
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Post by robbz »

MYCKET manligt!! :twisted:

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
M-techer
Posts: 1038
Joined: 05 Jan 2009, 22:42
Location: sölvesborg

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Post by M-techer »

Jävlar vilka rökare :)

Men fy va hemskt det låter när det skrapar.
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
User avatar
korre
Posts: 782
Joined: 05 Oct 2007, 21:48
Location: Stockholm
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Post by korre »

Fyfan va rapp den låter, grym bil!
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Post by Pimplaren »

Hur upplever du att kopplingen är?:)
Låter/går brutalt nice.
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
_anders
Posts: 315
Joined: 27 Oct 2008, 21:09

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Post by _anders »

Når man skal burna, brukar man jo inte 1. gir! :lol:
<JAAS Performance>

E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Post by r.ivars »

kan nån förklara hur fan skiten håller?

http://www.garaget.org/video/104358

ska man prova med små däck så det spinner i starten och sen hoppas det greppar längre ut?

han använder altså fyra växlar och första växeln går nog inte lägre än 100km/h ?
Enda gången han verkligen växlar fort det är till sista växeln och där har det mindre betydelse för tiderna hur fort man växlar..

När jag kör strippen nu kommer jag starta på 2an och försöka hålla lagom slir iväg på kopplingen och även hoppas däcken slirar lite och skiten håller ihop.

För att inte spränga växellådan på en gång så struntade jag i kjula nu för kjula vs ivars = 4-0 mina sista 4 försök. (3 kardaner med kombin och en jericho med cupen)
Ska testa detta koncept lite grann på emmaboda där greppet suger.. Verkar det lira där och allt blir helt lär jag prova orsa eller tierp.

Nån som har några tankar om detta så skriv gärna ut det,

edit: ska även ställa länket i bakvagnen så rakt jag kan för att fiska grepp efter start och inte i starten till att börja med.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
vectramicke
Posts: 524
Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - rökmaskin

Post by vectramicke »

Starta den på tvåan du, ettan e inget att hålla på me :) jag kommer ut till 60foten ungefär med min på ettan
Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Post Reply