Loordans Bmw 325 Coupe 397 hp!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Ullsokk
Posts: 132
Joined: 08 Jan 2008, 00:47

Re: Loordans Bmw 325 Coupe 397 hp!

Post by Ullsokk »

Du har svetset retur når motor står i stativ. Blir fel lut på retur når du får motor i bil..
User avatar
Loordan
Posts: 949
Joined: 20 Aug 2009, 08:20
Location: Hultsfred

Re: Loordans Bmw 325 Coupe 397 hp!

Post by Loordan »

Jag förstår ! ska kapa av så böjen försvinner iallfall. men hoppas det kan gå ändån.

Lite update. Skulle stoppa i rutan i helgen o dra på ppf streamer. MEN. har lagt i ca 70 rutor i mina dagar hitils. och bara för att den är min så spricker den när jag skulle lyfta ur den från kartongen på jobbet. tråkigt.
tänkte besikta den i veckan men det verkar trögt.
Fick även fel strålkastare från risetrade som företaget heter. Sen säger han att det är jag som beställt fel även att det står coupe/cab på följesedeln ? Känns som han kanske kan blåsa en tolv åring men står det svart på vitt att det är rätt modell så har han nog inte mycket att säga till om.
Mvh än så länge!
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
User avatar
Loordan
Posts: 949
Joined: 20 Aug 2009, 08:20
Location: Hultsfred

Re: Loordans Bmw 325 Coupe 397 hp!

Post by Loordan »

Bilen går på vägen nu. Gjorde fyrhjulsinställning igår. fick in cambern till -1.5 och 0,7 mm toe bak på vänster. Sen höger sidan var mycket skum. hur mycket jag än skruvade fick jag in TOE till 8mm max. Och då sitter inte justerplattorna fast eller något dyligt. Camber höger bak låg på -0,5 så det var också illa. kollade över det lite och såg att justerskruvern för camber var vänd åt fel håll på ena sidan. Så skall skifta det o se om det händer något :)

Besiktad och EJ godkänd :twisted: BUllernivå för hög. Vilket jag förstod men en litenljuddämpare o en katt.och sen CO-halt förhöjd tomgång 0,6. Får vara 0,3 max.HC var högt men godkänt det låg på 90. Tror avgasystemet läcker vid mitt adaptergrenrör. Ska kika på det på måndag men nu ska jag iallfall lacka det sista i helgen så snart kommer kompletta bilder! :)
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
User avatar
affe
Posts: 1617
Joined: 20 Nov 2005, 15:20
Location: utanför oskarshamn

Re: Loordans Bmw 325 Coupe 397 hp!

Post by affe »

Tja. är inte avgasläckaget som gör högt co.... lambda? du vet ingen som har en zf som ja kan köpa? förbrukade min andra härom kvällen :(
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com
Tel 0702803567
User avatar
Loordan
Posts: 949
Joined: 20 Aug 2009, 08:20
Location: Hultsfred

Re: Loordans Bmw 325 Coupe 397 hp!

Post by Loordan »

Tja, Fixade tjofräset i tisdags. Lite avgasläck var det. Pangade i lite etanol och slängde på en dämpare så den gick igenom med fina värden. HC 30.. CO 0.1 CO 2500 0.1 och Lambda 1.00

. Slängde på turbon i onsdags och torsdags. Provkörde igår men får inte upp nått vidare laddtryck endast 0.4. Så felsökte och kom fram till att Wg fjädern klarar inte av att hålla stängt. Så en ny intern klocka är på gång som man kan köra med mottryck också. Blir mycket bättre så när jag kör med laddtrycksstyrningen också. Bilder kommer söndag eller måndag då det är dax att tillbringa tid med frugan! :D

Men Inga oljeläck eller nått vidare. Måste ställa in chippet på tomgång iallfall vad jag har sett hitils. Har tomgång på ca 1000-1400 . ( Grannarna svor på mig) .

Mvh loordan
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
User avatar
Loordan
Posts: 949
Joined: 20 Aug 2009, 08:20
Location: Hultsfred

Re: Loordans Bmw 325 Coupe 397 hp!

Post by Loordan »

EN update kanske är dax. Bilen är KLAR! tomgång är fint. osv. Mappade chippet av fekzen igen och det är inga problem längre. BB lambdan säger att det är fina värden. Bilen finns att skåda på blocket pga av att jag är sugen på annat.Men försvinner den inte så slänger jag på en Precision snurra och större spridare. tar bort MLS packningen pch slänger på en cooper och sen E85 har jag tänkt lite på. Kan vara lite roligt :) Luktar iaf gött. Mvh Loordan
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Post Reply