söker fakta om EWS

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
RoDe

söker fakta om EWS

Post by RoDe »

vad jag har förstått så finns det ews 1 och ews 2 monterad på e36.

vilket ews system har s50b32 motorerna?

om jag nu förstått det rätt så kan man ta nycken, låscylinder och ews box från en annan bil och få ews boxan kodad/synkad med s50b32 boxen.
Stämmer?
vilka företag gör detta?

om jag får tag på ett komplett ews system, spelar det någon roll om dett är ettan eller tvåan eller måste det va den varianten som s50b32 använder sig utav?
The Lower Class
piddan

Re: söker fakta om EWS

Post by piddan »

RoDe wrote:vad jag har förstått så finns det ews 1 och ews 2 monterad på e36.

vilket ews system har s50b32 motorerna?

om jag nu förstått det rätt så kan man ta nycken, låscylinder och ews box från en annan bil och få ews boxan kodad/synkad med s50b32 boxen.
Stämmer?
vilka företag gör detta?

om jag får tag på ett komplett ews system, spelar det någon roll om dett är ettan eller tvåan eller måste det va den varianten som s50b32 använder sig utav?

BORDE!!! vara EWS 2 i din, Dem lär ju inte ha haft sämre EWS system i m3an samma år som 328, och 328 har ews 2 från 95/96. Men E39 från 96 har inte samma EWS.
De du måste ha är den kodade nyckeln,antennring(måste inte va från samma bil men likadan), Antennmottagaren, ews boxen o dme/data boxen. Tändningslåset behöver du inte ha om du inte skall använda det för start av bilen? Det räcker att du tejpar fast nyckeln i antennringen o lägger under panelen eller nått o använder tändningslåset/nycklarna som redan finns i din bil för tändning o start etc..
Det är nog inte helt enkelt att få någon att synka ihop olika boxar då hela poängen med stöldsystem försvinner då. Men förklarar du läget så kanske det går o lösa. Har läst nånstanns vilka som kan göra denna grej men hittar inte sidan nu. Drar över ett pm om ja kommer på var de var...
// P
Projekt: E46 m3 s65
Post Reply