r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
Härligt!!:)
Hoppas du får till allt.
Hoppas du får till allt.
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 308
- Joined: 01 Nov 2009, 18:05
- Location: Falun
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
Lycka till grabben! kämpa väl
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
Fan va skönt gubben!
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
Du må legge ut film av årets første promaddare
JAAS-performance
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
Fasen vad skönt det är i gång igen. Grattis!
Tänkte ta och komma och kolla imorgon. Min E30 får nog förmodligen vila denna helg..
Tänkte ta och komma och kolla imorgon. Min E30 får nog förmodligen vila denna helg..
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
puh, snart är spakställ klart, ska testa en ny variant för det är allt vad tiden tillåter, det blir gediget... enda som pratar lite emot vad jag brukar vilja så kommer det sitta bultat i karossen och vara relativt stumt... Hoppas det inte blir så mycket flex i lådan.. eller att man hinner växla snabbare än flexet vid växling
fullt ös fortfarande, är dock snäppet mosig
fullt ös fortfarande, är dock snäppet mosig
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
shit shit.....
går du på tjack pojkfan???
-jag hade lagt ner verksamheten, och lagt upp en tidsplan på 1mån ist för 1v som i ditt fall hehe.....
passa på tills du får kottar då blir det kämpigt min herre, ett STORT grattis är du/ni verkligen värd!!!
hoppas ni får allt att funka tills imorrn!
/mvh
går du på tjack pojkfan???
-jag hade lagt ner verksamheten, och lagt upp en tidsplan på 1mån ist för 1v som i ditt fall hehe.....
passa på tills du får kottar då blir det kämpigt min herre, ett STORT grattis är du/ni verkligen värd!!!
hoppas ni får allt att funka tills imorrn!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
nu vill vi se pro mod börn
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
Jäklar vilken sång du har i maskinen! Imponerande du han få klart bilen!
Såg den igår på flygfältet igår kväll! Nästa gång vill jag se en hel 360graders burnout, eller åtminstone en promod burnis
Såg den igår på flygfältet igår kväll! Nästa gång vill jag se en hel 360graders burnout, eller åtminstone en promod burnis
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
r.ivars wrote:puh, snart är spakställ klart, ska testa en ny variant för det är allt vad tiden tillåter, det blir gediget... enda som pratar lite emot vad jag brukar vilja så kommer det sitta bultat i karossen och vara relativt stumt... Hoppas det inte blir så mycket flex i lådan.. eller att man hinner växla snabbare än flexet vid växling
fullt ös fortfarande, är dock snäppet mosig
de funkar bra..! ja fixa till de så på min och har inte märkt nåt problem med flex och då kör ja med hemma gjorda teflon kuddar men genom gående bult..
mvh: Leo karlsson --åland--
Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
http://www.youtube.com/watch?v=bXLjHfq5efM
som man kan se funkar bilen! great success!!!
Däremot fungerar inte växlingar än... vet inte vad felet är.. teorierna är dock många... Superstrul från början till slut med den här lådswopen.. Men det är lite dilemma med att " har man endå kommit så här långt " så kan man inte vända... Det som stör mig mest är att det inte är en bolt on låda, då går det inte att bara skicka upp en annan utan det kommer bli skitlång ställtid i sommar + att jag aldrig kommer få tag på en lika dan...
Känns riktigt dåligt för tillfället... Kul dock att maskin går som ett spett och karossen och allt mekvänligt vart överbra iår!
som man kan se funkar bilen! great success!!!
Däremot fungerar inte växlingar än... vet inte vad felet är.. teorierna är dock många... Superstrul från början till slut med den här lådswopen.. Men det är lite dilemma med att " har man endå kommit så här långt " så kan man inte vända... Det som stör mig mest är att det inte är en bolt on låda, då går det inte att bara skicka upp en annan utan det kommer bli skitlång ställtid i sommar + att jag aldrig kommer få tag på en lika dan...
Känns riktigt dåligt för tillfället... Kul dock att maskin går som ett spett och karossen och allt mekvänligt vart överbra iår!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
r.ivars wrote:http://www.youtube.com/watch?v=bXLjHfq5efM
som man kan se funkar bilen! great success!!!
Däremot fungerar inte växlingar än... vet inte vad felet är.. teorierna är dock många... Superstrul från början till slut med den här lådswopen.. Men det är lite dilemma med att " har man endå kommit så här långt " så kan man inte vända... Det som stör mig mest är att det inte är en bolt on låda, då går det inte att bara skicka upp en annan utan det kommer bli skitlång ställtid i sommar + att jag aldrig kommer få tag på en lika dan...
Känns riktigt dåligt för tillfället... Kul dock att maskin går som ett spett och karossen och allt mekvänligt vart överbra iår!
Eller så håller denna krigarlådan hela säsongen?
En temporär lösning isf kan ju vara att bulta upp en sån låda jag kör med som verkar tåla en del mer än en "vanlig" zf. 320/330d 5vxl låda. Passar bolt on frånsett spakställ och 10grad lutning (vilket man kan trolla bord med vxl lådfäste och spakställ).
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
johankihl wrote:r.ivars wrote:http://www.youtube.com/watch?v=bXLjHfq5efM
som man kan se funkar bilen! great success!!!
Däremot fungerar inte växlingar än... vet inte vad felet är.. teorierna är dock många... Superstrul från början till slut med den här lådswopen.. Men det är lite dilemma med att " har man endå kommit så här långt " så kan man inte vända... Det som stör mig mest är att det inte är en bolt on låda, då går det inte att bara skicka upp en annan utan det kommer bli skitlång ställtid i sommar + att jag aldrig kommer få tag på en lika dan...
Känns riktigt dåligt för tillfället... Kul dock att maskin går som ett spett och karossen och allt mekvänligt vart överbra iår!
Eller så håller denna krigarlådan hela säsongen?
En temporär lösning isf kan ju vara att bulta upp en sån låda jag kör med som verkar tåla en del mer än en "vanlig" zf. 320/330d 5vxl låda. Passar bolt on frånsett spakställ och 10grad lutning (vilket man kan trolla bord med vxl lådfäste och spakställ).
har ingen kardan som passar med orginallåda längre :/ har nyss gjort ett ingrepp som kanske fixar biffen med lådan, blir provkörning i veckan igen man får hålla tummarna så kanske det kan bli lite hårdrock på kjula nästa helg
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
Har du spakstället sitter fast i karossen bara?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
Bmwandreas wrote:Har du spakstället sitter fast i karossen bara?
japp
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !
gått ett par dagar utan update nu, men satan vad det har skruvats... och bilen raceades det med på lördan i västerås... dock utan att få i växlarna..
stort tack till framförallt emme! Men också tack till karel, pizza, pinnen & jocke!
i onsdags/torsdags havererade packbox-oringen i tilton lagret.. orsak okänd
kränghämmare monterades samtidigt som jag filade med det av pizza och emme
körde utan kränghämmare förra året så jag hoppas det gör nån skillnad iallafall i breisladdskurvan
dragit klart till wasserpumpen för intercoolern
ruggigt trött på allt bestyr som blivit med lådan, får hoppas allt slit blir värt det i slutändan
FAAAAIL, det är 8or vi jagar!!
dags för uppstart snart kanske
lite reservdelar ifrån ppf, levererat av den trogne budbilschaufören pinnen !
fixade iordning för täckplåt
ic kylarslangarna
HA HA HA, årets bild på polarn
uppstart fail 1
uppstart fail 2, en cylinder död, var dock bara en kabel som hoppat ur
jocke hjälpte mig svetsa plattjärn till spakstället så jag kan bulta fast det i karossen, får se hur det kommer lira, eller om det blir stökigt med karossrörelse mot lådan...
låg som ett troll
vajjerstopp till dörröppningen,
bästa jobbet som tillät lite friare användning av verkstan under denna stökiga vecka!
dags att fixa i finolja och provköra raketen!
tvättdags!
fylla temporärt ic-kärl
sladda iväg till macken och tanka upp, 255r däck är stökiga att drifta med när man åker frontrunners fram... HA HA
dags för avfärd mot kvällens race... lördans altså... gick åt HELVETE, fick inte i 2an eller 4an..
tog ner lådan idag för att schimsa ut urtrampningslagret, då den vill sticka vid 6000rpm när man har koppling nertryckt med växel i.
fann då att lagret krypit ut, så återmonterade det med cylindrisk fastättning i hopp om att skiten ska sätta sig bättre..
får testa den senare i veckan, nu är 215 däck monterade fram istället för front runners... kanske går att hänga ut skiten i nån bredare kurva... utan servo är det inge roligt att rondelldrifta..
stort tack till framförallt emme! Men också tack till karel, pizza, pinnen & jocke!
i onsdags/torsdags havererade packbox-oringen i tilton lagret.. orsak okänd
kränghämmare monterades samtidigt som jag filade med det av pizza och emme
körde utan kränghämmare förra året så jag hoppas det gör nån skillnad iallafall i breisladdskurvan
dragit klart till wasserpumpen för intercoolern
ruggigt trött på allt bestyr som blivit med lådan, får hoppas allt slit blir värt det i slutändan
FAAAAIL, det är 8or vi jagar!!
dags för uppstart snart kanske
lite reservdelar ifrån ppf, levererat av den trogne budbilschaufören pinnen !
fixade iordning för täckplåt
ic kylarslangarna
HA HA HA, årets bild på polarn
uppstart fail 1
uppstart fail 2, en cylinder död, var dock bara en kabel som hoppat ur
jocke hjälpte mig svetsa plattjärn till spakstället så jag kan bulta fast det i karossen, får se hur det kommer lira, eller om det blir stökigt med karossrörelse mot lådan...
låg som ett troll
vajjerstopp till dörröppningen,
bästa jobbet som tillät lite friare användning av verkstan under denna stökiga vecka!
dags att fixa i finolja och provköra raketen!
tvättdags!
fylla temporärt ic-kärl
sladda iväg till macken och tanka upp, 255r däck är stökiga att drifta med när man åker frontrunners fram... HA HA
dags för avfärd mot kvällens race... lördans altså... gick åt HELVETE, fick inte i 2an eller 4an..
tog ner lådan idag för att schimsa ut urtrampningslagret, då den vill sticka vid 6000rpm när man har koppling nertryckt med växel i.
fann då att lagret krypit ut, så återmonterade det med cylindrisk fastättning i hopp om att skiten ska sätta sig bättre..
får testa den senare i veckan, nu är 215 däck monterade fram istället för front runners... kanske går att hänga ut skiten i nån bredare kurva... utan servo är det inge roligt att rondelldrifta..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp